شناسه خبر: 424 منتشر شده در مورخ: 1392/8/7 ساعت: 11:53 گروه: سیاسی  
شنود ماهانه 1/7 میلیارد تماس تلفنی ایرانیان توسط آمریکا

شنود ماهانه 1/7 میلیارد تماس تلفنی ایرانیان توسط آمریکا

در ماه ژانویه ۲۰۱۳ آژانس امنیت ملی آمریکا ۱۲۵ میلیارد تماس تلفنی را در سراسر جهان شنود کرده است که از این میزان 1/7 میلیارد تماس تلفنی مربوط به مردم ایران بوده است

به گزارش ایران سپید در حالی که شبکه ایران در خرداد ماه سال جاری در گزارشی با عنوان "ایران اصلی‌ترین هدف عملیات جاسوسی آمریکا" به نقل از گاردین به ابعاد گسترده شنودهای آژانس امنیت ملی ایالات متحده پرداخته و آن را تشریح کرده بود، شبکه خبری یاهو نیوز امروز در گزارشی این مطلب را تائید کرده و به آمار تکان دهنده از جاسوسی های آمریکا در ماه ژانویه 2013 پرداخت و نوشت: طبق جدیدترین گزارش‌ها و بر اساس مجموعه‌ای از گزارشات و فایل‌های محرمانه دولتی فاش شده،  آژانس امنیت ملی آمریکا در ماه ژانویه سال جاری میلادی 125 میلیارد تماس تلفنی را در سراسر جهان از جمله افغانستان، پاکستان، اردن و ایران مورد شنود قرار داده است و اکثر این شنود  در خاورمیانه و حدود 3 میلیارد مورد نیز در خود آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، "کریپتوم"، سایتی که اسناد دولتی و شرکت‌ها را پست می‌کند نیز  گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا، 21.98 میلیارد تماس تلفنی را در کشور افغانستان، 12.76 میلیارد تماس تلفنی در پاکستان، 7.8 میلیارد تماس تلفنی در عراق، 7.8 میلیارد تماس تلفنی در عربستان سعودی، 1.9 میلیارد تماس تلفنی در مصر، 1.73 میلیارد تماس تلفنی در ایران و 1.6 میلیارد تماس تلفنی در اردن را به صورت مخفیانه مورد شنود قرار داده است.

یک سند دیگر توسط کریپتوم منتشر شده که نموداری درباره برنامه جاسوسی «پریسم» آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را نمایش داده است. این نمودار توضیح می‌دهد که بسیاری از تماس‌های بین‌المللی که هدف قرار گرفته شده‌اند از مسیر موج حامل آمریکا عبور کرده‌اند زیرا ارزان‌تر هستند.

این در حالی است که کاخ سفید ادعاهایی مبنی بر جاسوسی از تماس تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و 361 میلیون تماس تلفنی شهروندان آلمانی را رد کرد.

همچنین «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش «لوموند» را رد کرد که گفته بود آژانس امنیت ملی آمریکا از 70 میلیون تماس تلفنی در فرانسه جاسوسی کرده است.

روزنامه «هندو» نیز گزارش کرد که هند دیگر کشوری بود که بیش از یک میلیارد از تماس‌‌های تلفنی این کشور شنود شده بود.

این روزنامه در گزارش ماه سپتامبر اعلام کرد که اطلاعات «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که این تماس‌های تلفنی که حدود 6.28 میلیارد است، از طریق برنامه پریسم مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *