شناسه خبر: 4216 منتشر شده در مورخ: 1393/4/16 ساعت: 09:57 گروه: اجتماعی  
توجه به توانمندی واقعی معلولان باید به دور از ترحم باشد
رییس هیات مدیره کانون معلولان:

توجه به توانمندی واقعی معلولان باید به دور از ترحم باشد

رییس هیات مدیره کانون معلولان کشور با انتقاد از نگاه ترحم آمیز عموم مردم به معلولان، خواهان توجه عمومی به توانمندی های واقعی معلولان شد.

ˈسیدمحمدموسوی ˈ شامگاه یکشنبه در مراسم جشن گلریزان انجمن معلولان توانای شهرستان آمل گفت: نگاه ترحم آمیز و کمک کننده به معلولان باعث شده تا آنان حس توانایی کمتری نسبت به آن چیزی که دارند، پیدا کنند و این یک باور کاملا اشتباه است که در جامعه اجتماعی ایران نسبت به معلولان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون از کل جمعیت ایران حدود 10درصد دچار معلولیت های جسمی وحرکتی هستند، افزود: 90 درصد بقیه افراد جامعه که احساس سلامتی دارند، همه خواسته های عمومی و جامعه را برای خودشان می بینند و توجهی به قشرمعلولان و نیازهای آنان درجامعه ندارند. 

رییس هیات مدیره کانون معلولان کشور با بیان اینکه صورت مسئله تلخی از سوی جامعه برای معلولان ساخته ایم ولی می توان با فرهنگ سازی درست آن را به نفع معلولان وحمایت از آنان تغییر داد، تصریح کرد: باید سعی شود تا معلولان به خاطر معلولیت هایشان از میان سایر افراد جامعه کنارگذاشته نشوند و از توانمندی های ذهنی آنان در بخش های مختلف استفاده شود.

موسوی ادامه داد: رسیدگی به حقوق اجتماعی معلولان از جمله آموزش، بهداشت و سلامت، توانبخشی و اشتغال از مهمترین درخواست های آنان از مردم و مسوولان است که باید به آن توجه شود.

وی ، مناسب سازی معابر، اداره ها و نهادهای دولتی و خصوصی را از خواسته های معلولان بیان وابراز امیدواری کرد: شهرداری ها و اداره ها در مناسب سازی معابر شهری و فراهم کردن زمینه حضور راحت معلولان در ادارات تلاش و اقدام های عملی داشته باشند.

موسوی همچنین با اختصاص 100میلیون ریال در جشن گلریزان به انجمن معلولان توانای شهرستان آمل کمک مالی کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *