شناسه خبر: 4209 منتشر شده در مورخ: 1393/4/15 ساعت: 10:20 گروه: اجتماعی  
"پیش‌دبستانی" در بهزیستی نداریم
معاون بهزیستی با انتقاد از اجباری شدن دوره پیش‌دبستانی

"پیش‌دبستانی" در بهزیستی نداریم

تولیت ارائه آموزش رسمی به کودکان آنهم از دوره "پیش دبستانی" چند سالیست موضوع اختلاف بهزیستی و آموزش و پرورش است که معاون سازمان بهزیستی به پاره‌ای از شبهات آن پاسخ داد.

به گزارش ایران سپید دکتر محمد نفریه، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی  با بیان اینکه مهدکودک با پیش‌دبستانی‌ها دو مقوله جدا هستند و ما مراکزی تحت عنوان پیش‌دبستانی در بهزیستی نداریم، ادامه داد: بحث اصلی مقطع پیش‌دبستانی «آموزش» است، اما درباره مهدهای کودک اینگونه نیست. در اینجا به یک خلط مبحث پیش می‌آید. مهد کودک مکانی است که وظیفه اصلی‌اش مراقبت و نگهداری از کودکان در ساعاتی از شبانه‌روز است که مادر و پدر نمی‌توانند فرزندان را نزد خود نگه دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه فضای مهدکودک باید کاملا استاندارد باشد گفت: در کنار بحث مراقبت از کودکان، پرورش و اجتماعی شدن کودک نیز مطرح می‌شود و لازم است کودکان آموزش‌های غیرمستقیم را نیز دریافت کند حال آنکه بهزیستی در مهدهای کودک آموزش مستقیم را همانند پیش دبستانی‌ها ارائه نمی‌دهد.

نفریه افزود: وظیفه پیش‌دبستانی‌ها آموزش به مدت 3.5 ساعت صبح یا بعدازظهر است. پیش‌دبستانی اجبار نیست، تصور هم نمی‌کنیم باید اجباری شود تا فرزند دو سال از دامان خانواده جدا شود.

وی با بیان اینکه معتقدیم نباید پیش دبستانی به مدت 2 سال اجباری شود، گفت: بر فرض کودک 3.5 ساعت صبح یا بعدازظهر در پیش ‌دبستانی آموزش دید، مابقی ساعات را باید کجا بماند؟

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: ترجیحا گفتیم آن دسته از مراکز که می‌خواهند مرکز پیش‌دبستانی باشند به سمت آموزش و پرورش بروند و مجوزها را از آنجا دریافت کنند. با توجه به اینکه هنوز اجبار نیست اما بهزیستی کودک زیر شش سال را در مهدها تحت عنوان مراقبت و نگهداری پذیرش می‌کند.

نفریه گفت: تصور می‌کنم جدا کردن کودکان به مدت یک تا دو سال از خانواده‌ها دارای اشکال است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
منبع خبر: خبرگزراي ايسنا
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *