شناسه خبر: 4141 منتشر شده در مورخ: 1393/4/8 ساعت: 11:07 گروه: اجتماعی  
واگذاری 1500 واحد مسکونی به نیازمندان و معلولان بهزیستی

واگذاری 1500 واحد مسکونی به نیازمندان و معلولان بهزیستی

رئیس هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشورگفت: مجمع خیرین مسکن‌ساز در اوایل سال 92 ، 35 هزار واحد مسکونی را در اختیار افراد تحت پوشش و مددجویان قرار داده است و 90 هزار واحد آن نیز در حال تحویل است که حدود 1500 واحد آن در اختیار معلولان، نیازمندان و افرادیکه تحت پوشش بهزیستی هستند قرار می‌گیرد.

 حبیب‌الله بوربور روز شنبه در نشستی خبری با اشاره به معضلات و مشکلات خیرین برای حمایت از معلولان گفت: یکی از اقدامات جامعه خیرین کمک به خانواده هایی است که بیش از دو معلول دارند و در همین راستا سال گذشته 3200 نفر از این خانواده ها صاحب مسکن شدند .

وی با اشاره به اینکه کودکان بی سرپرست هیچگاه به هویت اصلی خود دست نخواهند یافت و این در آینده به یک معضل جدی تبدیل می‌شود، گفت: باید با زایشگاه‌هایی که در آن مادران بچه‌های خود را از دست می‌دهند تعامل برقرار کنیم تا کودکانی که در شیرخوارگاه هستند در صورت بررسی‌های لازم به آنها واگذار شود تا آن بچه نیز هویت داشته باشد.

رئیس هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور گفت :در حال حاضر از هر 17 خانواده‌ای که در نوبت گرفتن فرزند خوانده از سازمان بهزیستی هستند یک نفر از آنها موفق می‌شود در صورتیکه تمامی کودکانی که در شیرخوارگاه و در سایر مراکز نگهداری هستند احتیاج به هویت و محبت دو طرفه مادر و پدر هستند و هیچ وقت یک سازمان دولتی نمی‌تواند عاطفه‌ای که برای این افراد نیاز است را احیا کند و باید حتماً در جمع خانواده باشند.

وی در مورد ساخت مدرسه نیز گفت: در 17 سال پیش 19 میلیون و 800 دانش‌آموز در کشور داشته‌ایم که در 5 شیفت تحصیل می‌کردند و ما را بر این داشت با حمایت خیرین برای افزایش سطح تحصیلی دانش‌آموزان برای ساخت مدرسه اقدام کنیم که در این راستا رهبر معظم انقلاب 2 میلیارد تومان کمک کردند و توانستیم با کمک سایر خیرین 16 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه جمع‌‌آوری کنیم که امروز این کمک‌ها به 1000 میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گفته وی، براساس آخرین آمار سازمان بهزیستی، برای ساخت مدرسه 1000 میلیارد تومان دولت و 5 هزار میلیارد تومان خیرین و آحاد مردم کمک کرده‌اند و این نشان دهنده آن است که اگر نیاز جامعه را با مردم در میان بگذاریم آن نیاز برطرف می‌شود.

احداث 4 زائر سرابرای معلولان در مشهد

عضو هیأت مدیره جامعه خیرین حامیان معلولان کشور از ساخت 4 زائر سرا در چهار نقطه شهر مشهد برای معلولان خبر داد و گفت: در ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان گلریزانهایی در چندین استان کشور انجام می شود.

محمد رضا کارگری نیز در این نشست گفت: برای اولین بار در مشهد مقدس زائر‌سرایی مخصوص معلولین در حال ساخت است که خاکبرداری ساختمان زائر‌سرا آغاز و در 4 نقطه حرم 4 زائر‌سرا برای معلولین ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تهران شیرخوارگاه شبیر و ترکمانی وضع مطلوبی ندارد گفت: شیرخوارگاه شبیر قدمت بالای 50 سال دارد و نوسازی آن به زودی آغاز می‌شود.

سلیمی آشتیانی بیان داشت: دو سوم از هزینه‌های مراکز ما را مردم تقبل می‌کنند و با نظارت سازمان بهزیستی و دولت در صورتی که اقدامات مربوط به نیازمندان به دست مردم سپرده شود کارها سریع‌تر انجام خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *