شناسه خبر: 4138 منتشر شده در مورخ: 1393/4/8 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
بالغ بر ۳۱۰۰ معلول افغانی تحت پوشش طرح CBR قرار گرفتند

بالغ بر ۳۱۰۰ معلول افغانی تحت پوشش طرح CBR قرار گرفتند

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از حضور غرفه این سازمان در نمایشگاه همکاری مشترک با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دستگاه های ایرانی خبر داد و گفت: بالغ بر ۳۱۰۰ معلول افغانی تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

به گزارش ایران سپید این نمایشگاه طی روزهای 5 و 6 تیر ماه سال جاری همزمان با روز جهانی پناهندگان(Refugee Day) در محل نمایشگاه برج میلاد برگزار شد که فرصتی ارزشمند برای نشان دادن خدمات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی بالاخص اتباع افغانی بشمار می‌رفت.

«یحیی سخنگویی» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور غرفه سازمان در نمایشگاه همکاری‌های مشترک کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دستگاه‌های ایرانی در راستای معرفی خدمات توانبخشی، درمانی و آموزشی، گفت: از سال 2007 میلادی تاکنون تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه به صورت سالانه با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی منعقد گردید که از شناسایی تا ارائه خدمات تخصصی به اتباع افغانی جزء وظایف بهزیستی قرار گرفت.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ارتقاء آگاهی و دانش اتباع به منظور ترغیب بازگشت داوطلبانه به کشورشان را مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و افزود: خدمات سازمان به اتباع خارجی بسیار گسترده است، افزود: به صورتی که تاکنون با توجه به اجرای طرح CBR در 8 استان خراسان رضوی، یزد، کرمان، قم، فارس، تهران، اصفهان و سیستان و بلوچستان بالغ بر 3100 معلول افغانی تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در سال جاری به سه استان خراسان رضوی، یزد و کرمان تقلیل یافته است، تصریح کرد: اتباع افغانی در این طرح معلولان افاغنه خدماتی را شامل تشخیص نوع و شدت معلولیت، آموزش‌های توانبخشی، ارجاع به خدمات توانبخشی(فیزیوتراپی، گفتار درمانی و ...)، ارجاع تشخیص درمانی، ارائه وسائل کمک توانبخشی، مناسب‌سازی منازل و غیره دریافت می‌کنند.

سخنگویی در پایان یادآور شد: خارج از این تفاهمنامه سازمان بهزیستی خدمات تخصصی و حمایتی خود را به اتباع خارجی بالاخص اتباع افغانی ارائه کرده است که در سال جاری مقرر شده تا 300 معلول تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گیرند که این رقم به 760 نفر خواهد رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *