شناسه خبر: 4122 منتشر شده در مورخ: 1393/4/4 ساعت: 12:16 گروه: اجتماعی  
70 هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند
معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور:

70 هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال 70 هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش بهزیستی پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند.

محمد نفریه سه‌شنبه شب در حاشیه نشست خبری مدیران کل حوزه اجتماعی بهزیستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته تعداد فرزندان شبه خانواده در سطح کشور کاهش پیدا کرد که جزو هنرهای ما بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای فاز تکمیلی طرح بیمه آتیه ویژه فرزندان بی‌سرپرست با مشارکت بیمه پارسیان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در کشور آغاز شده، افزود: در سال جاری 100 درصد بیمه آتیه فرزندان توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور هدف از اجرای این طرح را داشتن پشتوانه و اندوخته مالی فرزندان پس از ترخیص عنوان کرد و افزود: بیمه آتیه با رویکرد توانمندسازی فرزندان بهزیستی با چشم‌انداز‌ 10 ساله و یا بالاتر از آن طراحی شده است.

نفریه متذکر شد: قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی یکی از بزرگترین قانون‌های سازمان بهزیستی است که سال 53 مطرح و 10 سال بعد از آن به تصویب رسید.

کمیسیون پزشکی با توانبخشی بهزیستی تجمیع می‌شود

وی با بیان اینکه بودجه آموزشی بهزیستی در سال جاری 400 میلیون تومان است، افزود: یک‌دهم این مبلغ معادل 40 میلیون تومان به بهزیستی خراسان‌جنوبی اختصاص یافت که شهریور ماه امسال پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از تجمیع کمیسیون پزشکی با توانبخشی بهزیستی خبر داد و گفت: با توجه به توافق کمیسیون پزشکی با حوزه توانبخشی به زودی این دو بخش تجمیع می‌شوند.

پوشش 100 درصدی طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی

نفریه یادآور شد: مهدهای کودک روستایی خراسان‌جنوبی امسال به صورت 100 درصد زیر پوشش طرح یک وعده غذای گرم قرار می‌گیرند که این میزان در سال گذشته 70 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: بودجه توانمندسازی اجتماع‌محور در سه منطقه حاشیه‌ای و دور از مرکز در مناطق خراسان‌جنوبی مبلغ 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: امسال 70 هزار خانوار از مددجویان زیر پوشش بهزیستی پشت نوبت مستمری قرار می‌گیرند.

نفریه ارائه خدمات بیمه‌ای، مستمری و توانبخشی را بخشی از برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تاکنون 110 هزار خانوار پشت نوبت مستمری ثبت‌نام کرده‌اند. از 70 هزار خانواری که قرار است زیر پوشش قرار بگیرند 55 درصد معلول و مابقی را زنان و کودکان بی‌سرپرست تشکیل می‌دهند.

طرح یاوران نماز در مهدهای کودک کشور اجرا می‌شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برگزاری طرح یاوران نماز در مهدهای کودک یادآور شد: فاز نخست این طرح هفته گذشته با حضور آیت‌الله محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و یک‌هزار و 600 مربی در تهران کلیک خورد.

نفریه افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" امسال با همکاری ستاد اقامه نماز، از مهرماه سال جاری طرح یاوران نماز در تمام مهدهای کودک اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه امسال را به نام سال "گسترش فرهنگ نماز در مهدهای کودک" نامگذاری کردیم، گفت: در طی سال با آموزش‌هایی از جمله نقاشی، تئاتر کودکان، سرود و کاردستی کودکان را با مفاهیم اولیه نماز آشنا می‌سازیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *