شناسه خبر: 4095 منتشر شده در مورخ: 1393/4/2 ساعت: 11:31 گروه: دانش و فن آوری  
وجود 120 هزار نابینا در کشور/ نابینایان نیازمند حمایت هستند

وجود 120 هزار نابینا در کشور/ نابینایان نیازمند حمایت هستند

هم اکنون 120 هزار نابینا در کشور وجود دارد که این افراد از دستیابی به کوچک ترین امکانات محروم هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، جعفری، رئیس خانه نور ایران در پنجمین جشنواره فناوری‌ و نوآوری جایزه شهید چمران طی سخنرانی در سالن همایش‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: شهید چمران اولین نوآور در نوع جنگ‌های چریکی و نامنظم در ایران بوده است و توانست در آینده جنگ تاثیر گذار باشد.
 
وی افزود: در خصوص خانه نور ایران، باید بگویم که این خانه نور در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی توانست فعالیت‌های زیادی انجام دهد،‌ چنانچه خواسته نابینایان ما باید در توسعه کشور دخیل شود، ما متاسفیم که هیچ متولی در این رابطه در کشور وجود ندارد.
 
جعفری تصریح کرد: هم اکنون 120 هزار نابینا در کشور وجود دارد که متاسفانه هیچ نوع راهکاری در خصوص ارائه بهتر اطلاعات برای این افراد وجود ندارد و این درحالی است که تاکنون این نابینایان توانستند دستگاه پارس آور و دستگاه مکان یاب ( به صورت نرم افزار و قلم هوشمند چند منظوره را اختراع کنند.)
 
استفاده اندک از بعد علمی شهید چمران در کشور
چمران عضو شورای شهر تهران در پنجمین جشنواره نوآوری و فناوری جایزه شهید چمران طی سخنرانی گفت: این جشنواره مناسبت ارزنده‌ای در ارتباط با شهید چمران صورت می‌گیرد، چنانچه هم اکنون شاهد هستیم که در جامعه بیشترین مطالبی که از فعالیت شهید چمران مطرح است، بحث شهادت و جنگ است و اطلاعات مردم در خصوص شهید چمران به فعالیت او در ستاد جنگ‌ها نامنظم است.
 
وی افزود: البته این مطلب را بگویم که شهادت اوج تکامل انسان است، ولی جوامع دانشگاهی باید این رسالت را در نظر بگیرند که شهید چمران در درجه‌ی اول یک دانشمند کم نظیر بود.
 
چمران تصریح کرد: شهید مصطفی چمران دانشمند برجسته و توانایی بود که در بعد علمی از او کمتر یاد می‌شود، چنانچه شهید چمران یک دانشمند در عرصه فیزیک بود که در دانشکده فنی دانشگاه تهران با کسب رتبه اول بورسیه دانشگاه تگزاز را کسب کرده و در مرحله بعد در دانشگاه برکلی کالیفرنیا مشغول تحصیل بود.
 
وی تصریح کرد: ساخت زیر دریایی چریکی، خودروی نیمه شنی، خودروی تمام شنی، پل چریکی، اولین موشک پرتابی، اولین موشک پرتابی زیر آب از جمله اولین اختراعات و دستاورد‌های علمی بود که در کشور، آن هم در زمان جنگ شکل گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *