شناسه خبر: 4080 منتشر شده در مورخ: 1393/4/1 ساعت: 09:44 گروه: اجتماعی  
یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هزینه نگهداری هر فرد معلول در ماه

یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هزینه نگهداری هر فرد معلول در ماه

مدیرعامل مؤسسه خیریه معلولان ذهنی وحدت با اشاره به لزوم حضور افراد دارای معلولیت ذهنی در مراکز نگهداری به منظور آموزش، گفت: هزینه نگهداری هر فرد معلول ذهنی، ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

عزت‌الله خانکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: مؤسسه خیریه وحدت در اواسط دهه 60 فعالیت خود را در زمینه نگهداری شبانه‌روزی از معلولان ذهنی آغاز کرد، در ابتدا 20 تا 30 معلول را تحت پوشش این مرکز بودند اما در حال حاضر 120 نفر معلول ذهنی را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی واحد جدید که درصدد آن هستیم، می‌توانیم در دوره‌های روزانه نیز پذیرش داشته باشیم که افراد تحت پوشش بعدازظهرها به منزل بازگردند که در این صورت قابلیت پذیرش 200 نفر را در این دوره‌ها داریم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه وحدت همچنین گفت: این مرکز خاص دختران معلول ذهنی بوده و با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های روانپزشکی، تغذیه، دندانپزشک، فیزیوتراپ و کارشناسان گفتاردرمانی به این عزیزان خدمت‌رسانی می‌شود؛ ضمن اینکه افراد بالای 14 سال پذیرش می‌شوند، سقف سنی وجود ندارد و تا زمانی که به خدمات نیاز داشته باشند امکان حضور در این فضا را دارند.

وی افزود: افراد تحت پوشش این مرکز به لحاظ مغزی دچار مشکل هستند و برخی از آنها در بدو ورود حتی نمی‌توانستند با قاشق غذا بخورند، اما با آموزش‌های مربیان و اقدامات فیزیوتراپی حداقل در حد انجام برخی کارهای شخصی توانمند شده‌اند.

خانکی خاطرنشان کرد: والدین دارای فرزند معلول باید توجه داشته باشند، نگهداری از فرزندان معلول ذهنی تا زمان کودکی آنها آسانتر است، اما با بزرگ شدن این فرزندان آن هم با شرایط خاص، بالا رفتن سن والدین و کم شدن توان آنها لازم است حداقل برای دوره‌های روزانه در مراکز نگهداری شوند.

وی بیان کرد: هزینه هر تخت برای یک فرد معلول ماهیانه یک میلیون و 200 هزار تومان است  و ما سعی می‌کنیم از خانواده آنها حداقل مبلغ در حدود 250 تا 300 هزار تومان دریافت کنیم، البته کمک‌های خیرین همیشه پشتوانه ما بوده است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه وحدت در پایان گفت: ارکان اصلی این مؤسسه به صورت هیئت امنایی بوده که هیئت مدیره را انتخاب کرده و سپس مدیرعامل که مسئول اجرای مصوبات است، برگزیده می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *