شناسه خبر: 4078 منتشر شده در مورخ: 1393/4/1 ساعت: 09:22 گروه: فرهنگی  
فقط سه کتابخانه نابینایان در فارس وجود دارد/ تلاش برای احداث استودیو تولید کتاب گویادرشیراز

فقط سه کتابخانه نابینایان در فارس وجود دارد/ تلاش برای احداث استودیو تولید کتاب گویادرشیراز

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: در استان فارس تنها سه کتابخانه مخصوص نابینایان در شهرهای شیراز، سپیدان و ارسنجان موجود است.

مهدی ظهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر به تنها کتابخانه نابینایان در شیراز واقع در کتابخانه رئیسی در فلکه اطلسی اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در سال 72 تاسیس شده او در حال حاضر شامل مجموعه ای حاوی 750 عنوان کتاب بریل و 490 کتاب گویاست. همچنین سه نشریه به صورت بریل به طور پیوسته به کتابخانه ارسال می شود.

ظهرابی افزود: هم اکنون 420 نفر در کتابخانه نابینایان رئیسی عضویت دارند.

وی با بیان اینکه عضویت در این کتابخانه برای افراد نابینا و کم بینا رایگان است، عنوان کرد: برای افراد نابینا و کم بینا در سراسر استان که امکان حضور در کتابخانه نابینایان را ندارند، کتاب ها از طریق پست و به صورت رایگان ارسال می شود.

وی همچنین از تلاش برای احداث یک استودیو مجهز ضبط برای تولید کتابهای گویا در کتابخانه رئیسی خبر داد و گفت: افراد علاقه مند نیز می توانند کتابی را با صدای خودشان ضبط کنند و به صورت سی دی به کتابخانه اهدا کنند.

ظهراب ادامه داد: هر شخصی که خواستار کسب اطلاعات در راستای مشارکت در این زمینه است می تواند با شماره 2276938 تماس بگیرد.

مدیر کل اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در پاسخ به این سوال که "آیا برنامه ای برای افزایش تعداد کتابخانه های نابینایان در استان فارس موجود است یا خیر"، به مشکل کمبود بودجه اشاره کرد و گفت: ملزومات کتابخانه های نابینایان بسیار گران و تهیه آنها مشکل است.

ظهرابی گفت: نابینایان می توانند از طریق سیستم تلفنی گویای کتابخانه نابینایان که سه سال است راه اندازه شده به شماره ی 2276930 الی 6 و داخلی 123 از نحوه عضویت در کتابخانه، لیست کتاب های بریل و گویا و مسابقات کتابخوانی اطلاع یابند و یا نظرات و انتقادات و خود را ارائه دهند و همچنین به بخش هایی از چند کتاب به صورت تلفنی گوش دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *