شناسه خبر: 4047 منتشر شده در مورخ: 1393/3/28 ساعت: 12:45 گروه: فرهنگی  
سفیراتریش درلبنان:توافق ایران و1+5 تاثیری مثبت درامنیت منطقه وجهان دارد

سفیراتریش درلبنان:توافق ایران و1+5 تاثیری مثبت درامنیت منطقه وجهان دارد

سفیر اتریش در لبنان از اینکه کشور متبوعش میزبان مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و همچنین تهران و واشنگتن در خصوص موضوع هسته ای است ، ابراز خرسندی کرد و گفت که توافق ایران و 1+5 و مذاکرات ایران و آمریکا تاثیر مثبتی در اوضاع امنیتی منطقه و جهان خواهد داشت.

به گزارش ایران سپیدخانم « اورسولا فارینگر» که به منطقه بقاع لبنان رفته بودافزود: ما از مذاکرات ایران و گروه 1+5 از جمله آمریکا مطلع هستیم و این مذاکرات خوب پیش می رود.

وی با بیان اینکه «بهترین راه برای حل مشکلات بین کشورها گفت وگو و مذاکره است»،تصریح کرد:اتریش همواره خواستار گفت وگو و تفاهم بین کشورهای جهان برای رسیدن به صلح و امنیت است.

سفیر اتریش در لبنان خاطرنشان کرد: خرسند هستیم که وین یکی از 4 مرکز اصلی استقرار سازمان های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی است و مذاکرات هسته ای ایران چندین بار در آن برگزار شده است.

فارینگر گفت: اتریش میزبانی گفت وگوها برای حل بحران ها را می پذیرد اما در آنها دخالت نمی کند. 



** اتریش سفارت خود در سوریه را تعطیل نکرده است

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه برغم بحران تحمیل شده به آن گفت: با توجه به همه حوادث در سوریه ، سفارت اتریش همچنان باز و فعال و درهای سفارت در دمشق بر روی مراجعه کنندگان، باز است.

سفیر اتریش به وابسته نظامی همراه خود اشاره کرد و گفت که ژنرال « اندریاس میمبر» همزمان وابسته نظامی اتریش در لبنان ، سوریه ، اردن و جمهوری اسلامی ایران است و بطور مرتب به تهران ، دمشق ، امان و بیروت سفر می کند.

هارینگر تاکید کرد: انتخابات در بیشتر مناطق سوریه برگزار شد و مردم به بشار اسد به عنوان رییس جمهوری کشورشان رای دادند اما ای کاش زمینه فراهم می شد تا انتخابات در همه نقاط و مناطق سوریه برگزار شود.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه از میان 14 استان این کشور تنها در استان رقه که در اشغال تروریست های تکفیری مسلح قرار دارد، برگزار نشد.

وی اظهارداشت: اتریش از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند و خواستار این است که همه سوری ها دور یک میز بنشینند و گفت وگو کنند.

هارینگر از پاسخ دادن به سئوالات بیشتر در باره سوریه و کشورهای دیگر منطقه خودداری کرد و گفت که سفیر اتریش در لبنان است و ترجیح می دهد سئوالات در باره لبنان باشد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *