شناسه خبر: 4015 منتشر شده در مورخ: 1393/3/27 ساعت: 09:58 گروه: حوادث  
سرنوشت نامعلوم دختر 7 ساله پس از خروج از مدرسه

سرنوشت نامعلوم دختر 7 ساله پس از خروج از مدرسه

روز وقوع حادثه پسرم چند دقیقه دیرتر به مدرسه رسید ولی از خواهرش اثری پیدا نکرد.

به گزارش ایران سپید  خبر ناپدید شدن دختر بچه هفت ساله در روز روشن از مقابل مدرسه اش در انزلی، آن قدر تلخ و دلهره آور بود که فضای آرام این شهر کوچک ساحلی و مردمانش را آشفته کرده است.

 

مائده کبرایی دانش آموز کلاس اول دبستان حدود ساعت 10 و 30 دقیقه صبح چهارم خرداد از مقابل مدرسه ﺷﻬﯿﺪ ﺟﻌﻔﺮﯼﻧﯿﺎ در خیابان ﻣﻌﻠﻢ از مناطق پرجمعیت شهر و به فاصله حدود 300 متری با محل سکونت خود و خانواده اش، مفقود شد و با وجود تلاش های پلیس تاکنون هیچ اثری از او به دست نیامده است.

 

نخستین مساله مورد انتقاد از سوی خانواده کودک مفقود شده و شهروندان انزلی که انعکاس یافته، تعطیل کردن مدرسه در ساعت 10 و نیم صبح و فرستادن کودکان خردسال به بیرون و فقدان نظارت بر این امر از سوی مسئولان مدرسه است. بهزاد کبرایی پدر کودک مفقود شده در این باره گفته است که از زمان گم شدن فرزندم زندگی برایمان جهنم شده است.

 

وی اظهار کرد: یکشنبه روز وقوع حادثه پسرم چند دقیقه دیرتر به مدرسه رسید ولی از خواهرش اثری پیدا نکرد. پدر مائده بیان داشت: آیا مدیر و ناظم نسبت به دانش آموزان خردسال مسئولیتی ندارند و باید آنان را به حال خودشان در خیابان رها کنند؟

 

خانواده ها می گویند اگر سال تحصیلی در واقع برای دبستانی ها به اتمام رسیده و برنامه آموزشی مدون و منظم ندارند و نیمه تعطیل است، چرا به والدین دانش آموزان گفته شده که آنها را به مدرسه بفرستند و اگر قرار است کودک در مدرسه باشد چرا در این ساعت از روز آنها را تعطیل کرده و اجازه خروج از مدرسه می دهند.

 

رییس اداره آموزش و پرورش انزلی نیز در این باره گفت : امتحانات دبستان به پایان رسیده ولی از سوی سازمان اعلام شده که دانش آموزان تا 13 خرداد باید به مدرسه بیایند. فریدون طیوری با ابراز تاسف از این واقعه اظهار کرد : قرار شده بود با هماهنگی اولیاء 10 و نیم صبح مدارس را برای برگزاری امتحانات مقاطع بالاتر تعطیل کنند.

 

وی افزود : به مدیران مدارس تاکید شد طبق برنامه عادی سالانه چه دانش آموز باشد چه نباشد تا ساعت مقرر یعنی 12 و نیم باید بمانند. وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان نیز با مشکلات و کم و کاستی های بسیاری نظیر کمبود نیروی خدماتی مواجه است.

 

گرچه این رویداد بسیار تلخ بود اما همچون تلنگری خواب بی توجهی را ازچشمان بسیاری ربود. اکنون نه تنها خانواده ها بلکه متولیان آموزش و پرورش و حتی آموزشگاه ها و کانونها و سایر نهادهای ذیربط توجه بیشتری نسبت به حفظ امنیت کودکان و نوجوانان نشان می دهند. تاثیری که امید است ماندگار و به صورت یک فرهنگ نهادینه شود تا شاهد شنیدن اخبار ناگواری از این دست نباشیم.

 

اما موضوع به این جا خاتمه پیدا نکرد، عدم اطلاع رسانی به موقع مسئولان ذیربط در خصوص اقدامات برای یافتن مائده عرصه را برای جولان شایعات باز گذاشت. شایعاتی که نه تنها بر روح و روان خانواده این کودک بلکه ساکنان این شهرکوچک و خویشاوندان آنها در سایر نقاط و فراتر از آن حتی کسانی که از راه دور شایعات را می شنیدند، هر دم زخم تازه ای می زد.

 

این شایعات هولناک از فعالیت باند قاچاق اعضا تا ربوده شدن چندین کودک و دختر جوان و یا پیدا شدن جسد در کنار و گوشه شهر و حمله خفاش شب، قتل های سریالی توسط وهابیون و غیره را شامل می شد. گرچه متولیان دیرهنگام این شایعات را تکذیب کردند اما شایعه سازان و شایعه پراکن ها آگاهانه یا نااگاهانه می کوشیدند تا فضای شهر را ناامن و مسئولان را ناکارآمد جلوه دهند.

 

20 روز پس از ناپدید شدن این کودک گرچه هیچ خبر و اطلاعات جدیدی از وی در دست نیست اما شایعات و اثرات آن همچنان در جامعه باقی است وتازیانه آن بر روح و روان مردم شهر فرود می آید.

 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان انزلی در خصوص این واقعه گفت : از روز مفقود شدن کودک عوامل امنیتی شهرستان موضوع را در دستور کار قرار دادند. سرهنگ هرمز عشقی اظهار کرد: این گروه روی تمامی مولفه ها کار کرده و از افراد مظنون نیز بازجویی نمودند اما هیچیک از موارد در این خصوص صدق نمی کرد.

 

وی با تاکید بر ادامه پیگیری های پلیسی در خصوص این پرونده متذکر شد: به محض نتیجه گیری پرونده موضوع از طریق رسانه های رسمی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *