شناسه خبر: 3988 منتشر شده در مورخ: 1393/3/25 ساعت: 09:31 گروه: اجتماعی  
توسعه مراکز اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار
هاشمی:

توسعه مراکز اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه باید مراکز دانشکار جهت حرفه‌آموزی و توانمندسازی مددجویان توسعه پیدا کند، گفت: مراکز اشتغال معلولان و زنان سرپرست خانوار تا پایان سال در سطح کشور افزایش پیدا می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور عصر امروز از مجتمع خدمات بهزیستی کوروس (دانشکار) در جنوب تهران بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از این مجتمع خدماتی اظهار داشت: این مجتمع دارای چندین کارگاه از جمله کارگاه جعبه‌سازی، خیاطی، چاپ سیلک و کارگاه صنایع دستی است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده 28 قانون تنظیم بخشی از مراقبت مالی دولت، سازمان‌های دولتی این اجازه را دارند فضاهای خالی خود را در اختیار کارفرمایان قرار دهند و در قبال آن نیز تعدادی از گروه‌های هدف در این مراکز مشغول به کار شوند.

هاشمی خاطر نشان کرد: در مجتمع خدماتی بهزیستی کورس تعدادی از زنان سرپرست خانوار و معلولان مشغول به کار هستند به طوری که 32 نفر در کارگاه جعبه‌سازی، 10 نفر در کارگاه چاپ سیلک و تعدادی نیز در کارگاه صنایع دستی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت می‌کند،‌ گفت: در این مراکز آموزش به صورت رایگان به مددجویان (معلولان و زنان سرپرست خانوار) داده می‌شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال در سال جاری یکی از سیاست‌های اصلی بهزیستی محسوب می‌شود و ما بنا داریم در قالب مراکز دانشکار شرایط خوبی را برای اشتغال و خودکفایی معلولان و مددجویان فراهم کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آمادگی این سازمان جهت ساخت و ساز مراکز تولید عرضه محصولات مددجویان خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در هر استان تعدادی مراکز جهت عرضه محصولات معلولان و زنان سرپرست خانوار بسازیم.

هاشمی تأکید کرد: بر اساس روند اجرای دانشکار جامعه هدف تحت آموزش کارفرمایان و اساتید قرار می‌گیرد و پس از آموزش‌های لازم گواهینامه‌های آموزشی دریافت می‌کنند.

وی گفت: پس از آموزش به مددجویان این افراد می‌توانند متناسب با شغلی که آموزش دیده‌اند وارد بازار کار شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *