شناسه خبر: 3958 منتشر شده در مورخ: 1393/3/21 ساعت: 12:29 گروه: سیاسی  
تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس
برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعلام شد

تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اقدامات لازم برای تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، اظهار کرد: تمام نمایندگان علاقه دارند در مسائل اجتماعی که مردم درگیر آن هستند مشارکت داشته باشند، بنابراین قطعا این فراکسیون در زمان کوتاهی تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایران سپید سید مجید حسینی در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده بود با بیان اینکه هر ساله سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها در پنجم تیرماه در ایران برگزار می‌شود، گفت: امسال نخستین سال فعالیت دولت تدبیر و امید است، بنابراین تلاش خواهیم کرد تا برنامه‌های خود را متناسب با اهداف، تدابیر و سیاست‌های مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه و همچنین سیاست‌های رئیس جمهور و وزیر کشور دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بحران‌های زیادی در جهان وجود دارد که فقر، تخریب محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای از جمله مهمترین آنها است اما باید گفت بحران چهارم تحت عنوان اعتیاد و مسائل مواد مخدر و روانگردان‌ها نیز به این سه بحران بزرگ اضافه شده و 170 کشور را با خود درگیر کرده است.

میزان گردش مالی تجارت غیرقانونی مواد مخدر در جهان

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سالانه 200 تا 250 میلیون نفر در دنیا برای یک بار هم که شده اعتیاد را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: امروز 10 میلیون قاچاقچی حرفه‌ای در حال کسب سود از این محل هستند و سرمایه مادی و معنوی جوانان را می‌بلعند.

حسینی با اشاره به تبعات سنگین اقتصادی ناشی از اعتیاد در جهان اظهار کرد: سود خالص مواد مخدر 500 تا 600 میلیارد دلار در سال است و گردش مالی این تجارت غیرقانونی به 1500 تا 1600 میلیارد دلار می‌رسد؛ در واقع مواد مخدر در کنار تجارت نفت، اسلحه و تروریست به عنوان یک صنعت غیرقانونی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امیدوار نیستیم مجامع جهانی به ما در راستای مبارزه با مواد مخدر کمک کنند، گفت: با رشد 192 برابری مواد مخدر و کشت خشخاش در افغانستان مواجهیم و اگر بنای مبارزه وجود داشت، باید این میزان از کشت خشخاش کاهش می‌یافت.

مرگ روزانه 8 معتاد جوان

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعتیاد به مواد مخدر تحت عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: اعتیاد از مهمترین مسائلی است که ذهن جوانان ما را درگیر کرده است. هر سه ساعت یک جوان جان خود را بر اثر اعتیاد به مواد مخدر از دست می‌دهد و این آمار در یک شبانه روز به هشت نفر می‌رسد. متاسفانه این افراد در سنین جوانی قرار داشته و جمعیت فعال ما هستند.

وی افزود: امروز مسائل مربوط به مواد مخدر پس از تصادفات و بیماریهای قلبی در رده چهارم مرگ و میر در جهان قرار دارد.

مواد مخدر عامل 50 درصد طلاق‌ها

حسینی همچنین با بیان اینکه بیش از 50 درصد زندانیان ما به علت مسائل مربوط به مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، گفت: همچنین عامل 50 درصد طلاق‌ها نیز مواد مخدر است بنابراین شایسته است بسیاری از روزهای سال به این موضوع مهم و حیاتی اختصاص یابد تا بتوان یک راهکار همه جانبه را در دستور کار قرار داد. امروز معتقدیم باید همان موضوعات مربوط به مواد مخدر و آسیب‌های آن بدون پرده پوشی با مردم در میان گذاشته شود زیرا آنها تنها سرمایه بزرگ ما هستند که می‌توانند ما را در این مبارزه یاری دهند.

معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه توانمندسازی بهبود یافتگان اعتیاد و خانواده‌های آنها را از جمله مهمترین برنامه‌های ستاد در سال 93 دانست و به تشکیل کمیته کاهش تقاضا و مشارکت‌های اشاره و اظهار کرد: نیمی از اقدامات انجام شده در سال 93 به این حوزه اختصاص دارد.

برنامه‌های سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر

دبیر کمیته برگزاری مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ادامه به اعلام برنامه‌های در نظرگرفته شده برای این روز پرداخت و گفت: بازدید سفرای کشورهای مختلف از کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور 500 نفر از فرهیختگان و مقامات ارشد کشوری، تقدیر از پنج خانواده شهدا و جانبازان عرصه مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته، ملاقات با آیات عظام و بهره برداری از ظرفیت‌های عظیم مراجع برای امر خطیر مبارزه با مواد مخدر، حضور تمامی استانداران و فرمانداران کشور در نمازهای جمعه و ایراد سخنرانی برای نمازگزاران، ارائه عملکرد یکساله ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه‌های پیشگیری، درمان، اقدامات بین المللی و غیره از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *