شناسه خبر: 3926 منتشر شده در مورخ: 1393/3/20 ساعت: 10:48 گروه: فرهنگی  
حفظ قرآن با چشم‌هایی که نمی‌بینند

حفظ قرآن با چشم‌هایی که نمی‌بینند

دختر جوان لامردی با وجود نابینایی کامل خود حافظ کل قرآن کریم شد.

راضیه هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: از اسفندماه 1387حفظ قرآن کریم را در 16 صفحه در شهرستان لار آغاز کردم و پس از آن در مکتب‌القرآن ثارالله لامرد حضور یافتم و حفظ قرآن خود را ادامه دادم و در حدود پنج سال موفق به حفظ کل قرآن کریم به همراه تفسیر و ترجمه شدم.

وی افزود: هفته‌ای چهار صفحه قرآن کریم را حفظ می‌کردم و توکل بر خدا پشتوانه اصلی من برای این کار بود و هیچ‌گاه نیز در طول دوران زندگی خود کمکی از بندگان خدا درخواست نکرده‌ام بلکه همیشه آنچه‌ را می‌خواهم از خدا طلب می‌کنم.

هنرمند با اشاره به اینکه از زمان تولد خود و مادرزادی نابینا بوده است و سواد نیز ندارد گفت: برای حفظ قرآن، استاد مکتب‌القرآن روی صفحه می‌خواند و از نوار و قلم هوشمند قرآنی نیز استفاده می‌کردم و با وجود اینکه هزینه‌های بسیاری را باید پرداخت می‌کردم اما هیچ‌گاه از قرآن دست بر نداشتم.

تنها دختر جوان نابینای حافظ قرآن کریم لامرد خاطرنشان کرد: تنها درخواستم از مسئولان این است که حمایت کنند تا اطلاعاتم در مورد ترجمه قرآن کریم بیشتر شود.

وی در مورد استاد شدن خود و تدریس کردن نیز گفت: در حال حاضر می‌توانم تدریس کنم اما تنها مشکلی که وجود دارد موضوع حاضر و غایبی دانش‌آموزان است.

هنرمند در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که شیرین‌ترین آیه قرآن کریم که حفظ کردید کدام است، بیان داشت: جز 15 سوره اسرا آیه 23 که آمده است به پدر و مادر خود نیکی کنید شیرین‌ترین آیه‌ای برایم بود که حفظ کردم چراکه باید همیشه به موضوع مهم احترام به پدر و مادر در طول دوران زندگی خود توجه بسیاری داشته باشیم.

حافظ کل قرآن کریم اضافه کرد: عمل کردن به قرآن کریم مهم‌تر از حافظ شدن آن است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه پدرم را که خود نیز حافظ کل قرآن کریم بود از دست داده‌ام اما اگر روزی کسی بگوید چشم‌هایت یا قرآن، به طور یقین خواهم گفت قرآن و هنوز نیز مصصم هستم تا اطلاعاتم در زمینه‌های قرآنی بیشتر شود و در مدت زمان حفظ قرآن یک‌بار نگفته‌ام قرآن را کنار می‌گذارم بلکه روز به روز انگیزه‌ام بیشتر شده است.

هنرمند در مورد مصرف داروهای چشم خود و پرداخت‌ هزینه‌های بالای آن نیز اذعان داشت: اداره بهزیستی ماهانه 54 هزار تومان به حساب من واریز می‌کند که باید داروهای بسیاری مصرف کنم چراکه فشار چشم‌هایم بالاست.

این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: از سوی دیگر هزینه سرویس رفت و برگشت از روستای محل زندگی خود کندر عبدالرضا تا شهر لامرد هفته‌ای 28 هزار تومان می‌شود که به خاطر وضعیت نابینایی خود مجبورم با آژانس بروم.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات همیشه پیش آمده است اما با آن‌ها مبارزه کرده‌ام چراکه به اعتقاد من اگر مشکلات وجود نداشته باشد انسان نمی‌تواند به آن چیزی که لیاقتش را دارد برسد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *