شناسه خبر: 3848 منتشر شده در مورخ: 1393/3/10 ساعت: 10:24 گروه: اجتماعی  
بهره مندی 115هزار دانش آموز استثنایی در کشور از خدمات آموزشی

بهره مندی 115هزار دانش آموز استثنایی در کشور از خدمات آموزشی

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت :115هزار دانش آموز استثنایی در کشور از خدمات آموزشی بهره مند هستند.

عبداللهیان در حاشیه مراسم افتتاح یک واحد آموزشی استثنایی در مشهد ، افزود : 18 هزار معلم در کشور هم اکنون آموزش و تعلیم و تربیت این 115 هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

وی گفت : هم اکنون به ازای هر چهار دانش آموز کم توان در کشور یک معلم داریم که این امر به ایران رتبه نخست خاورمیانه را داده است.

معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنائی کشور افزود: بیشترین آمار بیسوادان زیر 10 سال مربوط به دانش آموزان سازمان استثنائی با نیازهای ویژه است که فقر مالی خانواده ها و وجود چند معلول در خانواده موجب ادامه ندادن تحصیل و بیسوادی دانش آموزان کم توان زیر 10 سال شده است.

عبداللهیان گفت : پیش از این نگاه دنیا به معلولان با شان و منزلت آنان همراه نبود در حالی که این قشر نیز اعضای جامعه هستند و از حق زندگی برخوردارند و باید همانند افراد عادی از خدمات بهره مند شوند.

وی افزود : تاکنون 300 مدرسه در کشور ویژه کم توانان و معلولان در حوزه آموزش های پیش حرفه ای راه اندازی شده و این در حالی است که تا چند سال گذشته دانش آموزان این گروه در مقطع ابتدایی رها می شدند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *