شناسه خبر: 3797 منتشر شده در مورخ: 1393/3/4 ساعت: 10:00 گروه: اجتماعی  
طرح مدونی برای مسابقات بین‌المللی قرآن معلولان دریافت نکرده‌ایم
یاراحمدی:

طرح مدونی برای مسابقات بین‌المللی قرآن معلولان دریافت نکرده‌ایم

گروه فعالیت قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ضمن تشریح شرایط برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: هنوز طرح مدونی از سوی سازمان بهزیستی برای برگزاری «مسابقات بین‌المللی قرآن معلولان»، دریافت نکرده‌ایم.

ولی یاراحمدی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بهزیستی به همت ایران اظهار کرد: دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه مستقر است و رئیس این ستاد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در این سازمان است.
وی توضیح داد: این ستاد کمیته‌های علمی و فنی، طرح و برنامه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، نظارت و ارزیابی را دارد. یکی از وظایف اصلی این ستاد صدور مجوز برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن برای دستگاه‌های درخواست‌کننده است. علی‌القاعده هیچ دستگاهی بدون دریافت مجوز از این ستاد نمی‌تواند مسابقات بین‌المللی را برگزار کند.
یاراحمدی افزود: تنها مسابقه بین‌المللی دیگری که علاوه بر مسابقات بین‌المللی ایران برگزار می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است که جلسات هماهنگی آن برای برپایی این مسابقات در سال جاری، آغاز شده است. دو سال قبل ما خبری را مشاهده کردیم که یکی از مسئولان سازمان بهزیستی اعلام کرده بود که درصدد هستند که برای معلولان مسابقه بین‌المللی برگزار کنند.
وی بیان کرد: این موضوع در ستاد عالی مطرح شد و به این سازمان مصوبه ستاد ابلاغ شد که این چنین مصاحبه‌هایی بدون دریافت مجوز، کار قانونی نیست و عملا نباید این اتفاق رخ دهد. اگر سازمان بهزیستی طرح برگزاری مدون و همراه با تحلیل ضرورت‌ها و نیازها و پیشنهادات خود، فراوانی معلولان، محل تامین منابع و ...  را مدون تنظیم کرده است، آن را به ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور اعلام کند تا در کمیته‌های این ستاد مورد بررسی قرار گیرد.
گستردگی ابعاد مسابقات بین‌المللی قرآن
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: تاکنون هیچ مدارکی به این دقت و جزئیات مذکور به دست ما نرسیده است و صرفا یک درخواست بود که ما هم همان موقع به همراه پیوست مصوبه ستاد، پاسخ دادیم. برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن شرایط و ملزومات خاص خود را می‌طلبد.
وی گفت: به نظر من بسیاری از سازمان‌های درخواست‌کننده از کم و کیف و دشواری برگزاری این برنامه مطلع نیستند و آن را مشابه برپایی یک مسابقه داخلی فرض می‌کنند در حالیکه برگزاری چنین برنامه‌ای، اقتضائات بین‌المللی دارد و به نوعی پای آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی مطرح می‌شود.
طراحی یک مسابقه فاخر از ابتدای کار
یاراحمدی اظهار کرد: اگر بناست که یک رویداد قرآنی در سطح بین‌المللی برای یک قشر خاص اجرا شود، با مطالعه منطقی این کار صورت گیرد تا گام اول آن با قوت برگزار شود نه اینکه ما کاری را شروع کنیم تا بعدها به ثمر برسد یا کیفیت آن بالا رود.
وی افزود: من فکر می‌کنم در شرایط کنونی هزینه‌های رفت و آمد مهمانان خارجی، هزینه‌های اسکان، جوایز، سالن و ... بالاست و باید قبل از برگزاری، فکر همه جوانب را کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *