شناسه خبر: 3786 منتشر شده در مورخ: 1393/3/3 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
اشتغال معلولان نباید به‌دست فراموشی سپرده شود
رئیس اداره بهزیستی دامغان:

اشتغال معلولان نباید به‌دست فراموشی سپرده شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان با بیان اینکه معلولان اعضای ارزشمند جامعه ما هستند گفت: مسئله اشتغال معلولان نباید مورد کم‌توجهی قرار گیرد.

ابوالقاسم خطیب‌زاده در نشست بررسی چالش‌های پیش‌روی اشتغال معلولان این شهرستان و ارائه ‌راه‌کارهای مناسب این حوزه که با حضور رئیس و کارکنان ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهزیستی، روسای انجمن های معلولان و شرکت های کاریابی فعال شهرستان دامغان در محل اداره کار این شهرستان برگزار شد، با اشاره به وجود 800 نفر معلول در شهرستان دامغان توجه به نیازهای معلولان جویای کار را ضروری دانست.

وی از مسئولان اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان خواست در راستای حل مشکلات اشتغال معلولان تلاش مضاعفی را انجام دهند و افزود: تهیه آمار و لیست دقیقی از معلولان جویای کار شهرستان دامغان و توانایی‌ها و مهارت‌های احتمالی آنان به‌صورت ویژه و جدولی از مشاغل خانگی یا انواع دیگر شغل‌ها که می‌تواند عرصه فعالیت این افراد باشد باید به‌عنوان اقدامی ضروری هر چه سریع‌تر انجام شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دامغان نیز در این جلسه ایجاد اشتغال پایدار بر اساس ظرفیت‌های فردی و کاری معلولان و به‌کارگیری آنان در مشاغل مناسب شرایط جسمانی‌شان را مهمترین مسائل این حوزه برشمرد و بر فعالیت بیشتر این اداره در راستای حل مشکلات اشتغال این قشر و لزوم نظارت اداره بهزیستی بر روند کار آنها تأکید کرد.

علی اکبر مهرابی خاطر‌نشان کرد: با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه اشتغال عمومی شهرستان و تمام نقاط کشور وجود دارد امام معلولان به‌عنوان اعضای گرانقدر این جامعه هیچ‌گاه از دایره دغدغه‌های ایجاد اشتغال ما جدا نبوده بلکه با حساسیت بیشتری مسائل مرتبط با آنها تعقیب و پیگیری می‌شود.

ارائه لیست و تعداد معلولان و زنان سرپرست خانوار جویای کار از سوی اداره بهزیستی شهرستان دامغان، مساعدت شرکت‌های کاریابی و قول پشتیبانی و حمایت آنها با در اختیار قراردادن مواد اولیه تولیدات خانگی و همچنین تلاش جهت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر بازار فروش تولیدکنندگان این قشر از دیگر تصمیمات این نشست بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *