شناسه خبر: 3716 منتشر شده در مورخ: 1393/2/28 ساعت: 09:20 گروه: فرهنگی  
نمایش دو فیلم ایرانی در بازار جشنواره کن

نمایش دو فیلم ایرانی در بازار جشنواره کن

فیلم های «سپیده دمی که بوی لیمو می داد» به کارگردانی آزاده بیزار گیتی و «ما همه سربازیم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بازار فیلم کن نمایش داده می شوند.

به گزارش ایران سپید از مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی، فیلم سپیده دمی که بوی لیمو می داد روز 29 اردیبهشت و ما همه سربازیم نیز روز 30 اردیبهشت ماه در سالن اصلی بازار فیلم جشنواره کن نمایش داده می شوند.


سپیده دمی که بوی لیمو می داد مستندی درباره بمباران شیمیایی سردشت است که بزرگترین بمباران شیمیایی شهری جهان بعد از جنگ جهانی اول به شمار می آید. 

ما همه سربازیم هم مستندی درمورد تاریخ خدمت سربازی در ایران طی سال های 1305 تا 1357 است.



** نمایش و نقد فیلم های کوتاه شهرام مکری در کانون سینما حقیقت

چهار فیلم کوتاه شهرام مکری در کانون فیلم سینماحقیقت نقد و بررسی می شوند.

نمایش و نقد فیلم های کوتاه شهرام مکری، عصر فردا (یکشنبه 28 اردیبهشت ) و در پنجمین برنامه از دوره جدید کانون فیلم سینماحقیقت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می شود.

توفان سنجاقک، محدوده دایره، آندو- سی، خام پخته سوخته از جمله فیلم های کوتاه شهرام مکری هستند که از ساعت 17:30 عصر یکشنبه در سالن سینماحقیقت این مرکز به نمایش درآمده و سپس با حضور این فیلمساز، ناصر صفاریان (منتقد سینما و مجری) و نیما عباسپور (منتقد و فیلمساز) مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن برای عموم آزاد و رایگان است.



** اختتامیه تئاتر دانشگاهی

هشت بازیگر تئاتر به عنوان مجری در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور دارند.

آیین پایانی هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی امروز 27 اردیبهشت ماه برگزار می شود و قرار است بازیگرانی چون صادق ملکی، نگار جواهریان، هوتن شکیبا، داریوش موفق، نوید محمدزاده و امیر جعفری به عنوان مجری با این برنامه همکاری داشته باشند.

این مراسم با کارگردانی حلقه تئاتر دانشگاهی برگزار می شود. اعضای این حلقه تصمیم گرفتند به جای اینکه یک نفر به عنوان مجری، برنامه را اجرا کند از چند بازیگر تئاتر دعوت کنند تا هر یک بخشی از برنامه را اجرا کند.

آیین پایانی جشنواره تئاتر دانشگاهی با بزرگداشت احمد دامود، هوشنگ آزادی آور و فرهاد مهندس پور برگزار می شود.

این برنامه امروز ساعت 17 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برپا می شود. حلقه تئاتر دانشگاهی مرکب از پنج دانشجوی تئاتر اشکان خیل نژاد، مرتضی میرمنتظمی، سمانه زندی نژاد، یوسف باپیری و جابر رمضانی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *