شناسه خبر: 3711 منتشر شده در مورخ: 1393/2/28 ساعت: 09:18 گروه: اجتماعی  
رونمایی از نرم افزار فارسی تعیین نوع و میزان شدت معلولیت

رونمایی از نرم افزار فارسی تعیین نوع و میزان شدت معلولیت

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان از رونمایی نرم افزار ترجمه و ویرایش شده تعیین نوع و میزان شدت معلولیت بر مبنای شاخص های جهانی در نشست دبیران کمیسیون های پزشکی کل کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپید«فرهاد میرزایی» معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان، ضمن اشاره به ماده یک قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان، گفت: طبق اختیارات محول شده به سازمان بهزیستی، وظیفه کمیسیونهای پزشکی این سازمان در همه شهرستانها، در قبال درخواست معلولان متقاضی تشکیل پرونده، تشخیص نوع و شدت معلولیت برای گروههای معلولان حرکتی، جسمی، ذهنی، شنوایی، بینایی، اعصاب، روان، اختلالات گفتاری و اختلالات ترکیبی است.

وی با بیان اینکه اولین نشست دبیران کمیسیونهای پزشکی تشخیص نوع و میزان معلولیت سال گذشته در خراسان‌رضوی برگزار شد، افزود: 27 و 28 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، استان زنجان مجری این نشست خواهد بود و این در حالی است که از نیمه دوم سال گذشته، کمیسیونهای پزشکی همه شهرستان‌ها موظف به تشخیص درجهبندی نوع معلولیت بر مبنای معیارهای جهانی برای معلولاناند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان، گفت: با طبقهبندی عملکرد بدن به صورت جهانی (ICF)، تمامی کارت‏های شناسایی صادر شده در سال‎‎های گذشته فاقد اعتبار شده و همسانسازی میزان و نوع معلولیت به صورت کارت هوشمند جهانی در اختیار معلولان قرار میگیرد.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری دومین نشست دبیران کمیسیونهای پزشکی، نرمافزار ICF در اختیار این افراد قرار میگیرد تا اعضای این کمیسیون در سراسر کشور بتوانند در تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای کدبندی جهانی، آن را به کار گیرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *