شناسه خبر: 3657 منتشر شده در مورخ: 1393/2/18 ساعت: 11:30 گروه: اجتماعی  
دولت گام های موثری برای رفع مشکلات معلولان برداشته است

دولت گام های موثری برای رفع مشکلات معلولان برداشته است

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : دولت یازدهم با نگاه گسترش عدالت اجتماعی و توجه به رفع مشکلات معیشتی و درمانی قشرهای آسیب پذیرجامعه بویژه معلولان گام های موثری برداشته است.

ˈسعید آرامˈ  درحاشیه دیدار با خانوادهˈعیسی عسگرزاده ˈ پدرپنج فرزند معلول کلاردشتی در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و طرح تحول نظام سلامت، بسیاری از مشکلات خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی در بخش معیشتی، دارو و درمان حل خواهد شد.

وی اظهارداشت: با این اقدامات دولت تدبیر و امید علاوه بر توزیع بسته های حمایتی و غذایی میان افراد زیر پوشش این نهاد همچنین حدود 20 درصد به حقوق آنان در سال جاری افزوده شده که اقدامی بی سابقه بوده است.

وی شمار معلولان زیر پوشش این نهاد را دستکم 45 هزار تن اعلام و اضافه کرد: از این شمار حدود 9 هزار معلول به صورت پیوسته از این نهاد حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گفت: اکنون این استان با برخورداری از 80 باب مرکز شبانه روزی تخصصی زیر پوشش این نهاد به چهار هزار و 500 معلول در بخش های مختلف خدمات ارایه می دهد.

آرام اادامه داد: دستکم 600 معلول دانشجو نیز با حمایت های مالی و برخورداری از امکانات رایگان نظیر نوشت افزار، ویلچیر ، سمعک و بیمه های تکمیلی در دانشگاه های مشغول تحصیل هستند.

وی یادآور شد: این استان به لحاظ ارایه خدمات متنوع در بخش توانبخشی به بیماران معلول نسبت به سایر استان های کشور رتبه پنجم را داراست.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی مازندران با خانواده عسگرزاده ، فرماندار، شهردار و رییس بهزیستی کلاردشت حضور داشتند، علاوه بر پرداخت مقداری وجه نقد از سوی بهزیستی و مسوولان محلی مقرر شد تا نسبت به خرید یک دستگاه ماشین لباسشویی ، پرداخت قبوض ماهانه آب ، برق و گاز و نیز پرداخت ماهانه مبلغ بیش از 500 هزار تومان بابت حق پرستاری به این خانواده در نظر بگیرند.

این خانواده در روستای واحد از توابع شهرستان بیش از 50 هزار نفری کلاردشت سکونت دارند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *