شناسه خبر: 3656 منتشر شده در مورخ: 1393/2/18 ساعت: 11:22 گروه: سیاسی  
طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی

طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هزینه ایجاد یک شغل در صنایع پتروشیمی را دو میلیارد تومان ذکر کرد و از طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش ایران سپید علی ربیعی در سومین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی مهارت آموزی و اشتغال بر لزوم بالا بردن مهارت نیروی کار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمانهایی که امر آموزش را در دستور کار دارند و نقش مهمی که در برنامه‌های دولت تدبیر و امید طی سالهای آینده خواهند داشت تاکید کرد.

وی مهار تورم و خروج از رکود اقتصاد را موجب رشد و پایداری جامعه دانست و افزود: در شرایط فعلی نیاز به نوعی نگرش جدید به کار و انسان‌های کارآمد و مهارت‌دیده داریم تا به رشد هفت درصدی پیش‌بینی شده اقتصاد در کشور برسیم و به سمت بهره‌وری بالا، ازدیاد تولید و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا برویم.

ربیعی در ادامه با بیان این‌که برای مدرک احترام زیادی قائلم ولی برای تجربه و مهارت ارزش بیشتری قائل هستم، گفت: ترکیب تکنسینی و تئور‌سینی می‌تواند دستاورد‌های خوبی برای اقتصاد کشور به دنبال داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر هزینه‌ی ایجاد هر شغل در صنایع پتروشیمی را دو میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط و مشاغل روستایی را باید در دستور کار قرار بدهیم.

وی تصریح کرد: سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند از این رهگذر با افزایش مهارت در میان روستاییان، شهرهای کوچک، افرادی را که سرمایه و ثروت کوچکی دارند ساماندهی کنند و با دادن آموزش‌های لازم زمینه‌ی افزایش مهارت در آنها را بالا برده و به زنجیره‌های تولید متصل کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید از کارگران مهارتی به سمت کارگران دانشی برویم، تاکید کرد: لازم است تا مشاغلی را که تاکنون تجربه‌اش را در ایران نداشته‌ایم یا داشتیم ولی زمینه‌ی مهارتی آن را در اختیار نداشتیم در دستور کار قرار بدهیم و سازمان فنی حرفه‌ای به این مساله ورود کند.

وی گفت: ما نیازمند طراحی مدلهای جدید با تجربه‌های جدید و مبتنی بر شناخت نیاز‌های بازار کار هستیم و سازمان فنی حرفه‌ای کشور باید در ترسیم نقشه نیروی انسانی بازار کار تاثیر‌گذار باشد و براساس این نقشه برنامه‌های خود را بازنگری کند.

ربیعی هم‌چنین پیشنهاد کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور از تجارب کشور‌های توسعه یافته و تازه صنعتی شده در تهیه منابع آموزشی جدید استفاده کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان از تدوین و طراحی مشاغل خاص معلولان و ناتوانان اجتماعی توسط سازمان فنی حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها نمی‌توانیم تنها به مشاغل خاص تکیه کنیم ناچاریم به سمت خوشه‌های صنعتی برویم و سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند در این فرآیند نقشه مهارتی را تدوین کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *