شناسه خبر: 3633 منتشر شده در مورخ: 1393/2/17 ساعت: 11:50 گروه: اجتماعی  
توجه به امور معلولان در اولویت‌‌های شهرداری قم قرار دارد

توجه به امور معلولان در اولویت‌‌های شهرداری قم قرار دارد

شهردار قم با بیان اینکه در مدیریت شهری جدید همواره مسائل مربوط به معلولان از دغدغه‌های ما در شهرداری بوده است، گفت: ما در اجرای تمامی پروژه‌های شهری که معلولان توان استفاده از امکانات را مانند دیگر شهروندان ندارند با پیمانکارانمان صحبت کرده‌ایم تا تمهیداتی برای تسهیل امور معلولان در این پروژه‌ها اندیشیده شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر  محمد دلبری در بازدید از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد فاطمیه قم با تأکید بر اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی همواره اولویت‌های فرهنگی در صدر امور قرار دارند، افزود: باید وهله نخست فرهنگ برخورد با معلولین و همچنین استفاده از امکانات شهری مانند پل‌های عابر پیاده در میان مردم رواج پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که در مسائل مربوط به شهرداری اقدامات لازم برای کاهش مشکلات معلولین مد نظر بوده اما متاسفانه هنوز مشکلات زیادی در این زمینه موجود است، افزود:در زمینه استفاده معلولین از وسائل حمل و نقل عمومی مشکلات فراوانی وجود دارد که ما طرح اتوبوس و تاکسی‌های مخصوص معلولین را در دستور کار قرار داده ایم.

انتقاد از فقدان بوستان مخصوص معلولین در قم

وی در ادامه با انتقاد از فقدان بوستانی مخصوص معلولین اذعان داشت: باید بوستانی مخصوص استفاده معلولین ساخته شود تا آن‌ها با توجه به تجهیزات مخصوصی که در این بوستان‌ها موجود است بتوانند با سهولت بیشتری از این مکان‌های تفریحی استفاده کنند و چنانچه اقدامی در این خصوص صورت بگیرد شهرداری نهایت تعامل و همکاری را خواهد داشت.

دلبری در ادامه با بیان اینکه کمیته بهسازی معابر را که از افراد کارشناس و تعدادی از معلولان تشکیل شده است، برای رفع مشکلات عبور و مرور معلولان در سطح شهرتشکیل داده ایم، افزود: باید محل‌هایی با میزان تردد بالا را شناسایی و پل‌های عابر پیاده مجهز به تجهیزاتی برای سهولت تردد معلولان ساخته شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از معلولین مشکلات خود مانند اشتغال را با شهردار در میان گذاشتند که دلبری در این زمینه خاطر نشان کرد: ما در حوزه اختیارات شهرداری سعی می کنیم باری از دوش معلولان عزیز برداریم و در زمیته اشتغال هم با پیمانکارانمان در زمینه ی اشتغال در موارد که در توان معلولان باشد تعامل خواهیم کرد و در مواردی که به سازمان‌های دیگر مربوط است با تعامل با سازمان‌های دیگر سعی می کنیم در حد امکان مشکلات این قشر مغفول جامعه را به یاری خداوند مرتفع کنیم.

انتخاب اعضای شورای تحول و توسعه مدیریت شهرداری قم

شهردار قم طی حکمی اعضای شورای تحول و توسعه مدیریت شهرداری قم را منصوب کرد.

محمد دلبری در احکام جداگانه رضا پوریافر معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی را بعنوان رییس و عضو، سید علی بیگدلی مدیرکل منابع انسانی را به عنوان دبیر و عضو و همچنین حبیب الله خداپرست مشاور شهردار، حسن زارعی متین مشاور شهردار، مجید متین فر قائم مقام معاون هماهنگی مناطق و امور شهری، حمید رضا بیطرفان مدیرکل مجامع و حسابسی داخلی، حسن صبوری معاون اقتصادی و مالی، مسیح الله معصومی معاون شهرسازی و امور زیربنایی، مهدی اصفهانیان مقدم معاون هماهنگی مناطق و امور شهری، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر، عباس ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر و حسن بختیاری عضو شورای اسلامی شهر را بعنوان اعضای شورای تحول و توسعه مدیریت شهرداری قم را منصوب کرد.

در حکم پوریا فرآمده است: با توجه به تعهد و تجربه کاری جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان رئیس و عضو شورای تحول و توسعه مدیریت شهرداری قم منصوب می‌شوید.

محمد دلبری در ادامه این حکم با آرزوی توفیق در راستای آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(ره) ومنویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) برای این نیروهایی خدوم شهرداری قم آورده است: انتظار است با بهره گیری از شیوه‌های علمی و تخصصی در راستای توانمند سازی سرمایه انسانی و نهادینه سازی تفکر نظام مند از طریق تعامل با سایر اعضاء در جهت تحقق اهداف راهبردی شهرداری قم موفق وموید باشید.

شایان ذکر است: شورای فوق اتاق فکری تازه تاسیس در شهرداری قم در راستای تحول و بهبود هرچه بهتر عملکرد سازمانی و توسعه و توانمند سازی سرمایه انسانی است.
 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *