شناسه خبر: 3573 منتشر شده در مورخ: 1393/2/9 ساعت: 11:30 گروه: اجتماعی  
شهرداری، تردد معلولان را در نظر بگیرد
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان:

شهرداری، تردد معلولان را در نظر بگیرد

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: شهرداری موظف است در صدور پروانه برای سازمان‎ها و انبوه‎سازان، تردد معلولان را در نظر بگیرد.

طبق ماده 2 قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان، تمامی سازمان‏‌ها و ارگان‏‌ها موظف‎اند منطبق با استانداردهای جهانی روشی را اتخاذ کنند که اماکن و ادارات برای استفاده برابر فرصت‎ها توسط معلولان مناسب‏‎سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی ارگانی است که وظیفه نظارت بر این امر را عهده‌دار است، ادامه‌داد: در این راستا، اداره‌کل بهزیستی استان زنجان جلسات متعددی را در شهرستان‎‏ها با فرمانداری‎ها و سازمان‎‏های مرتبط تشکیل داده و توصیه‏‎های لازم و رونوشت را در صورت لزوم به اداراتی که از بابت تردد معلولان مشکل دارند، داده است.معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان ضمن بیان پروژه ارزیابی دستگاه‏‎های مرتبط که برای اولین‌بار در سطح کشور در قبال مناسب‎سازی انجام شد، گفت: طی این پروژه، نمایندگان 21 دستگاه با همکاری دبیرخانه مناسب‌سازی مستقر در بهزیستی در همایش یک روزه شرکت کردند و پس از آموزش‎های کاربردی که در این زمینه داده شد، پرسش‏نامه‎هایی بین نمایندگان این دستگاه‌ها توزیع شد.

میرزایی ادامه‌داد: نمایندگان شرکت‌کننده در این همایش موظف شدند پرسش‎نامه‏‌های توزیعی در رابطه با رعایت استاندارد مناسب‎سازی زیرمجموعه‎‏ها و ساختمان‏‌های ستادی‌ را پر کنند و به دبیرخانه مناسب‎سازی استان تحویل دهند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای این امر و راستی آزمایی، کمیته کنترل متشکل از کارشناس استانداری، کارشناس بهزیستی و کارشناس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است.

میرزایی با بیان اینکه در مرحله نهایی اطلاعات موجود در پرسش‎نامه به شکل نرم‎افزار به اداره کل بهزیستی و در نهایت به سازمان بهزیستی کل کشور ارایه می‎شود، افزود: سازمان بهزیستی از استان‏‌هایی که فعالیت خوبی در این زمینه داشته‎اند طی مراسمی تقدیر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان زنجان در مرحله ارایه نرم‌افزار به سازمان بهزیستی است و جلسات مرتبط با این مقوله و اقدام در این زمینه در سال جدید ادامه خواهد یافت. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *