شناسه خبر: 3557 منتشر شده در مورخ: 1393/2/7 ساعت: 15:21 گروه: اجتماعی  
ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال
معاون وزیر رفاه در مراسم افتتاح مرکز دانش‌کار بهزیستی خبر داد

ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه تسهیلات ویژه به معلولان ذهنی در حوزه آموزش و اشتغال در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران سپید محمد رضا موالی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح مرکز دانش‌کار سازمان بهزیستی کشور در مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی دختران بالای  14 سال اظهار داشت: به مناسبت روز کارگر جوانان، زنان و خانواده بازدیدی را از این مجموعه انتخاب کردیم تا از نزدیک در روند کاری این گروه از جامعه قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما در سازمان بهزیستی در زمینه‌های مختلف و در جهت بازتوانی مددجویان تلاش بسیار خوبی کردند که از جمله اقدامات این سازمان در حوزه حرفه‌آموزی ویژه معلولان ذهنی است.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی در جامعه هستند که مشکل جسمی و ذهنی دارند اما امکان پرورش استعدادهای آنها و بروز قابلیت‌های آنها وجود دارد که متأسفانه به دلایلی در جامعه مغفول می‌ماند اما سازمان بهزیستی با توجه به توانمندسازی آنها را به جامعه برمی‌گرداند.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان متولی اصلی در حوزه اشتغال آمادگی هر نوع همکاری را برای توسعه مکان‌های حرفه‌آموزی ویژه معلولان ذهنی (دختر و پسر) دارد.

 در ادامه این بازدید اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) از آمادگی این صندوق برای حمایت از مددجویان بهزیستی در حوزه اشتغال و کارآفرینی خبر داد و گفت: در صورتی که مسئولان سازمان بهزیستی صلاح بدانند ما نیز آمادگی داریم در حد توان وام‌های اشتغال را در اختیار مددجویان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در 6 ماهه سال 93 اقدامات خوبی در حوزه اشتغال معلولان و ارائه تسهیلات ویژه به آنها صورت گیرد.

مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی دختران بالای 14 سال ظرفیت آموزش به 120 معلول ذهنی را دارد که در طی روز دختران معلول ذهنی به مرکز مراجعه و از خدمات آموزشی آن استفاده می‌کنند.

کارگاه خیاطی، گلدوزی، قالی‌بافی، زیورآلات و آموزش قرآن از جمله برنامه‌هایی است که در این مرکز آموزش داده می‌شود.

به گفته افروز صفاری معاون توانبخشی بهزیستی شمیرانات مرکز حرفه‌آموزی از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 14 بعدازظهر آمادگی پذیرش دختران معلول ذهنی را دارد ضمن اینکه تولیدات این مرکز در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های خصوصی و همچنین دولتی مایحتاج خود را به این مرکز سفارش و در نهایت این مرکز آنها را تولید و  عرضه می‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *