شناسه خبر: 35092 منتشر شده در مورخ: 1400/12/2 ساعت: 18:24 گروه: فرهنگی  
برگزاری مسابقه قرآنی ویژه نابینایان و کم‌بینایان کشور

برگزاری مسابقه قرآنی ویژه نابینایان و کم‌بینایان کشور

استان خوزستان به مناسبت سالروز مبعث رسول اکرم (ص) مسابقه مجازی سوره فجر را ویژه نابینایان و کم‌بینایان سراسر کشور برگزار می‌کند.

به گزارش ایران سپید مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «معراج‌النبی» استان خوزستان گفت: به مناسبت سالروز مبعث رسول اکرم (ص) مسابقه مجازی سوره فجر ویژه نابینایان و کم بینایان سراسر کشور برگزار می‌شود.

عباسی اظهار کرد: این مسابقه در دو رشته حفظ سوره مبارکه فجر (برای تمامی سنین) و تفسیر و فضائل سوره فجر (ویژه گروه سنی بالای ۱۶ سال) در دو گروه آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی گفت: شیوه شرکت در مسابقات حفظ به این صورت است که علاقه‌مندان فیلم تلاوت سوره فجر را از طریق شبکه‌های پیام رسان به شماره ۰۹۱۶۸۱۵۸۱۱۲ ارسال کنند. مهلت ارسال آثار تا ۸ اسفندماه است. در رشته تفسیر نیز در روز آزمون لینکی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که به ورود به آن می‌توانند به سؤالات مسابقه پاسخ دهند.

 مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «معراج‌النبی» استان خوزستان ادامه داد: دوره نخست این مسابقات در سال ۹۴ و به صورت حضوری با شرکت نابینایان و کم‌بینایان استان در دزفول برگزار شد. دومین دوره آن امسال به صورت مجازی، اما با گستره کشوری در روز عید مبعث رسول اکرم (ص) با همکاری بخش نابینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج و تقویت فرهنگ حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در جامعه، کشف استعداد‌های نهفته افراد با آسیب بینایی و پرورش آن‌ها و به دست آوردن یک چارچوب در جهت برنامه‌ریزی و تنظیم و اجرای آموزش قرآن کریم به افراد مذکور با توجه به توانمندی آن‌ها است.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «معراج‌النبی» استان خوزستان فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است و با برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در جهت نشر فرهنگ قرآنی و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ده میلیون حافظ قرآن به افراد جامعه، به ویژه افراد با آسیب بینایی کوشیده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *