شناسه خبر: 3509 منتشر شده در مورخ: 1393/2/3 ساعت: 11:25 گروه: اجتماعی  
جزئیات دریافت پلاک ویژه معلولان در سال جاری

جزئیات دریافت پلاک ویژه معلولان در سال جاری

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جزئیات صدور پلاک ویژه به معلولان در سال جاری گفت: پلاک ویژه معلولان برای خانواده معلولان و یا خود آن ها که دارای معلولیت جسمی بوده و یا اینکه معلول ذهنی و نابینا هستند، صادر می شود.

یحیی سخنگویی، با تأکید بر اینکه پلاک ویژه معلولان دائمی است، اظهار داشت: این پلاک مثل آرم طرح ترافیک موقتی و سالانه نیست بلکه افراد معلول می توانند دائمی از آن استفاده کنند و در واقع دارندگان این پلاک می توانند برای مسیرهایی که در طرح ترافیک قرار دارد، بهره مند شوند.

به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، پلاک ویژه معلولان برای خانواده معلولان و یا خود آن ها که دارای معلولیت جسمی بوده و یا اینکه معلول ذهنی و نابینا هستند، صادر می شود.
وی خاطرنشان کردند: معلولان متقاضی برای دریافت پلاک می توانند به کمیسیون های پزشکی سازمان بهریستی مراجعه کنند تا بر اساس معیارهایی که وجود دارد نسبت به شدت معلولیت خود آگاه شوند و در نهایت معرفی نامه خود را برای پلاک دریافت کنند.
سخنگویی ضمن تشکر از همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی یادآور شد: با پیگیری‌ هایی که در سازمان بهزیستی و توافق پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گرفته، صدور پلاک ویژه معلولان به متقاضیان انجام می شود.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین تأکید کرد: در مجموع 1973 مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم که صدهزار نفر نیز از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره می برند. از طرفی در مراکز شبانه روزی بهزیستی نیز 45 هزار نفر نگهداری می شوند.
همچنین کیوان دواتگران مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور پیش از این با اعلام این خبر که «پلاک ویژه به معلولان جسمی حرکتی با شدت معلولیت متوسط» اعطا می شود، گفت: تا کنون تنها افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید با استفاده از پلاک ویژه تردد خودرو می‌توانستند بدون توجه به محدودیت‌های ترافیکی جابجا شوند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی با بیان اینکه شیوه نامه تخصیص پلاک خودروی معلولان که روند اجرای طرح را با مشکل روبرو کرده بود اصلاح و به استانها ابلاغ شده است، گفت: طرح تخصیص پلاک ویژه تنها شامل تهران نمی‌شود و این افراد می‌توانند در سایر استان‌هایی که محدودیت‌های ترافیکی در آنجا اعمال می‌شود نیز جابجا شوند.
 
 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *