شناسه خبر: 3493 منتشر شده در مورخ: 1393/2/2 ساعت: 11:00 گروه: اجتماعی  
عملکرد ضعیف شهرداری گریبان‌گیر معلولان می‌شود

عملکرد ضعیف شهرداری گریبان‌گیر معلولان می‌شود

حقانی گفت: شهرداری فعالیت هایی را در راستای تردد معلولان انجام داده است که به هیچ عنوان جوابگوی این قشر نیست. . . .

محمد حقانی درباره وضعیت استاندارد نبودن معابر برای معلولان اظهار کرد:مناسب سازی برای عبور معلولان در سطح شهر از سال ها قبل مطرح بوده و متاسفانه درساخت و ساز طراحی کاربری شهر بیشتر در حد رمپ برای معلولان اقدام می کردند. در حقیقت رفت وآمد معلولان و در واقع بستری که باید برای عبور معلولان ساخته شود یکسری شاخص ها و استانداردهایی دارد که باید  همه جا رعایت شود که متاسفانه شاهد آن نیستیم.

به گفته عضو شورای شهر تهران، نامناسب بودن معابر عمومی و تردد معلولان در کشور با اهداف عدالت جامعه مغایرت دارد. گروهی از معلولان و جانبازان نمی توانند از شرایط مناسبی برای رفت و آمد آسان در جامعه بهره مند شوند؛ چرا که شرایط موجود برای استفاده این قشر از جامعه فراهم نیست.

حقانی افزود: مناسب سازی اماکن عمومی، ویژه معلولان و جانبازان نیست بلکه نیاز توسعه جامعه است و تمامی دست اندرکاران اجرایی، شهرداری ها، دهیاری ها، مسوولان و مردم باید به این امر مهم توجه کنند.

وی برای حل مشکل تردد معلولان و اینکه شهرداری چه عملکردی تا به امروز داشته تصریح کرد:برای رفع این مشکل شهرداری کارهایی انجام داده که پاسخگوی  نیاز معلولان نیست ولی یکسری کارها در سطح پارک ها و اماکن عمومی انجام شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *