شناسه خبر: 34915 منتشر شده در مورخ: 1400/9/27 ساعت: 12:37 گروه: اجتماعی  
تامین هزینه‌های اسکان، تردد، جراحی و درمان کودکان معلول زیر ۱۸ سال

تامین هزینه‌های اسکان، تردد، جراحی و درمان کودکان معلول زیر ۱۸ سال

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد: هزینه‌های اسکان، تردد، جراحی و درمان کودکان معلول زیر ۱۸ سال با معرفی بهزیستی و توسط خیرین، تأمین می‌شود.

به گزارش ایران سپید مسعود فیروزی در دومین روز نشست علمی کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی، از ارائه امکانات پشتیبانی و درمانی رایگان برای کودکان زیر ۱۸ سال که دارای مشکلات اسکلتی و معلولیت جسمی باشند با معرفی سازمان بهزیستی به خیرین و پزشکان خبر داد.

وی خطاب به مدیران بهزیستی شهرستان‌ها، ادامه داد: اگر کودکی در شهرستان‌ها هست که مشکل اورتوپدی دارد، بدون فوت وقت او را با نامه به ستاد معرفی کنید تا ترتیب اعزام او به تهران و درمان‌های جراحی برایش به صورت رایگان انجام شود.
فیروزی افزود: هزینه اسکان، رفت و آمد و سایر هزینه‌ها در مدت اقامت کودک و همراهش با معرفی سازمان بهزیستی توسط خیرین و پزشکان فراهم و تأمین می‌شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مدیران حاضر خواست: از تمام زمینه‌های نیاز مددجویان از جمله اشتغال، مسکن، نیاز‌های فوری درمان، توانبخشی و وسایل توانپزشکی، یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل تهیه کنید تا در مقابل خیرین و نهاد‌های حاکمیتی که مایل به کمک به مددجویان هستند، دستمان پر باشد.
 
وی ادامه داد: وقتی مثلا یک نهاد از ما می‌خواهد خانواده‌های دارای عضو معلول اولویت‌دار را به ما معرفی کنید تا در نوبت دریافت مسکن قرار دهیم، ما نباید در راهرو‌های اداری دنبال اسم و رسم مددجویان باشیم؛ بلکه بانک‌های آماده اطلاعاتی داشته باشیم که بلافاصله با فیلتر رکورد‌های موردنیاز، اطلاعات آماده و دقیق را به نهاد متقاضی ارائه دهیم.
این مسئول همچنین بر نظارت بر مؤسسات غیر دولتی که از بهزیستی مجوز دارند تأکید کرد و گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که متقاضی صدور مجوز یک مرکز، معطل مراحل اداری نشود و اگر تطویل پرونده، دلیل قانونی ندارد به هیچ‌عنوان نباید باعث سرگردانی او بشویم.
مدیر ل بهزیستی گفت: اگر یک فرد یا گروهی از خیرین برای خدمت به مددجویان ما اعلام آمادگی می‌کنند و سرمایه لازم را هم دارند نباید برای صدور مجوز آنقدر در مسیر سرگردان شوند که از خدمت منصرف شوند.
وی یادآور شد: البته نظارت ما از هنگامی که این مؤسسه مجوز را دریافت کرد طبق مقررات و دستور العمل‌ها، جدی و مؤثر خواهد بود؛ چون پای منافع مددجویان در میان است.
نشست علمی کاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان‌های مناطق ۲ و ۴ خراسان رضوی از صبح چهارشنبه در بهزیستی استان آغاز شده بود و تا عصر روز پنجشنبه ادامه یافت.
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *