شناسه خبر: 3467 منتشر شده در مورخ: 1393/1/31 ساعت: 15:14 گروه: فرهنگی  
ثبت نام 220 هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری/ افزایش 25 درصدی ثبت‌نام کنندگان
همایون امیرزاده خبر داد:

ثبت نام 220 هزار نفر برای دریافت بن کارت اعتباری/ افزایش 25 درصدی ثبت‌نام کنندگان

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده که در این راستا شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی ثبت‌نام کنندگان در مقایسه با سال گذشته بوده ایم.

به گزارش ایران سپید به نقل از به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «همایون امیرزاده» مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعداد دانشجویان و طلاب ثبت‌نام کننده برای دریافت بن کارت یارانه‌ای در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: تا تاریخ 31 فروردین نزدیک به 220 هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت یارانه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود:‌ این تعداد متقاضی در مرحله اول ثبت نام مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند. در این مرحله 50 درصد از اعتبار بن کارت‌ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌کند. دانشجویان و طلابی که در این مرحله موفق به ثبت نام در سایت tibf.net شده‌اند، می‌توانند بن کارت‌های 60 هزار تومانی خود را در زمان برگزاری نمایشگاه دریافت کنند.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت فرهنگی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان و طلاب برای ثبت نام در این مرحله گفت: این حمایت برای هدفمند ساختن یارانه فرهنگی انجام شده است و در مقایسه با سال گذشته از نظر میران اعتبار و تعداد ثبت‌نام کنندگان 20 تا 25 درصد افزایش داشته‌ است. هدف معاونت امور فرهنگی از اختصاص این یارانه‌ها افزایش سرانه مطالعه در کشور، ایجاد عدالت در حمایت‌های فرهنگی، توجه به گروه‌های هدف اعم از دانشجویان، طلاب، اساتید و... بوده است.

امیرزاده درباره احتمال ثبت‌نام از متقاضایان در مرحله دوم گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرحله اول به سقف تعیین شده رسیده است، دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد. البته در صورت مشارکت دیگر نهادها امکان ثبت نام از دانشجویان و طلاب فراهم می‌شود. انتظار داریم سایر نهادها و ارگان‌ها با مشارکت خود در افزایش تعداد دریافت کنندگان بن کارت‌های اعتباری کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه این بن کارت‌های اعتباری در ایام نمایشگاه صادر می‌شوند اما خارج از ایام نمایشگاه نیز اعتبار خواهند داشت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *