شناسه خبر: 34667 منتشر شده در مورخ: 1400/8/12 ساعت: 12:26 گروه: اجتماعی  
۵۰ درصد خدمات بهزیستی زنجان بصورت الکترونیکی انجام می گیرد

۵۰ درصد خدمات بهزیستی زنجان بصورت الکترونیکی انجام می گیرد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی این استان به صورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان به گروههای تحت پوشش انجام می‌گیرد که این مهم در راستای خدمت رسانی مطلوب است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمد محمدی قیداری افزود: با توجه به اینکه بیشتر جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عده ای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت"کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان" نمی توانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده کنند، بر این مبنا همه  خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه می شود.

وی اضافه کرد: طبق کارهای انجام گرفته و به منظور رسیدگی بیشتر به مشکلات مراجعین و جامعه هدف، ملاقات های مردمی هر هفته در میز خدمت برگزار می شود که در این میان مسائل مختلفی از جمله اشتغال، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مسکن، وام اشتغال و غیره توسط مددجویان مطرح و به تمامی درخواست ها با حضور و پیگیری معاونین حوزه های تخصصی از طریق کارشناسان مربوطه رسیدگی می شود.

این مسوول، با اشاره به اینکه  مراجعه کنندگان به میز خدمت از حوزه توانبخشی و مشارکت های مردمی بیش از سایر حوزه ها متقاضی دریافت خدمات بودند، ادامه داد: میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته و می‌تواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان باشد.

محمدی افزود: از طریق میز خدمت بیش از ۱۵۰ مددجو در مراکز توانبخشی و اجتماعی پذیرش شدند که مابقی پذیرش ها از طریق حوزه های تخصصی انجام گرفته و ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نیز برای دریافت وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی به بانکهای عامل معرفی شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه اول سال علاوه بر بازدید از منزل مددجویان و ملاقات های دفتر مدیریت، نزدیک به ۲۰۰ نفر از متقاضیان در ملاقات حضوری شرکت کردند که برنامه ملاقات مردمی/ یکشنبه/ هر هفته بوده و  توانخواهان می توانند با ارائه گزارش کتبی مددکار و درج شماره تماس، درخواست خود را برای ملاقات حضوری ثبت کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *