شناسه خبر: 34656 منتشر شده در مورخ: 1400/8/11 ساعت: 09:36 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 11 آبان 1400

روزنامه سه شنبه 11 آبان 1400

موانعی که دستگاه‌های دولتی پیش روی «استخدام» معلولان می‌گذارند-قوانین اجرا نشده در حوزه معلولان اولویت دولت باشد- افتتاح تالاری به نام دهلوی در مجموعه تالار رودکی- اجرای سراسری مدیریت هوشمند کرونا از دو هفته دیگر- رادیو نمایش و مجموعه‌های جدید-اهورا آسانسور کردستان و هیئت قم صدرنشین دور رفت مسابقات دسته اول گلبال آقایان-دستمزد ۱۰۰ میلیونی برای همدستی با کلاهبردار.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه  11 آبان 1400

26 ربیع الاول 1443

2 نوامبر  2021

سال بیست و چهارم شماره 6834

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

*موانعی که دستگاه‌های دولتی پیش روی «استخدام» معلولان می‌گذارند

*قوانین اجرا نشده در حوزه معلولان اولویت دولت باشد

*افتتاح تالاری به نام دهلوی در مجموعه تالار رودکی

*اجرای سراسری مدیریت هوشمند کرونا از دو هفته دیگر

*رادیو نمایش و مجموعه‌های جدید

*اهورا آسانسور کردستان و هیئت قم صدرنشین دور رفت مسابقات دسته اول گلبال آقایان

*دستمزد ۱۰۰ میلیونی برای همدستی با کلاهبردار

 

.......اخبار ویژه

* موانعی که دستگاه‌های دولتی پیش روی «استخدام» معلولان میگذارند

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های دولتی تخصیص سهمیه ۳ درصد استخدام افراد دارای معلولیت را رعایت می‌کنند، گفت: این در حالیست که در فرآیند مصاحبه و کمیسیون دستگاه‌های جذب کننده نیرو با چالشهایی مواجه هستیم که از طریق نشستهای کارشناسی درصدد رفع آن هستیم.

محمدرضا شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۳ دستگاه اجرایی با سازمان بهزیستی برای تعیین سهمیه استخدام ۳ درصد معلولان هماهنگی لازم را انجام دادند، اظهار کرد: زمانی که هر دستگاهی مجوز استخدامی را از سازمان اداری و استخدامی دریافت می‌کند، قانونا به سمت سازمان بهزیستی و بنیاد شهید سوق داده می‌شوند تا سهمیه خود را تعیین کنند.

وی درخصوص اینکه در سال گذشته چه تعداد فرد دارای معلولیت جذب دستگاه‌ها و استخدام شدند، افزود: از محل ۱۳۰۶ سهمیه تعیین شده برای جذب افراد دارای معلولیت با دستگاه‌های اجرایی کشور تعداد ۴۶۲ نفر پذیرفته شده نهایی هستند و همچنین ۱۰۲ نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب شده اند. در مجموع تعداد ۵۶۴ نفر سال گذشته پذیرفته شده نهایی مربوط به هشتمین آزمون استخدام دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی همچنین بیان کرد: بیشترین میزان سهمیه به تعداد ۱۱۴۳ نفر مربوط به وزارت اموزش و پرورش و ۲۹ سهمیه مربوط به سازمان بهزیستی کشور بوده است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: البته وزارت بهداشت به طور مستقل آزمون برگزار می‌کند و محدودیت قائل نیست، به این معنی که تمام کسانی که دارای معلولیت هستند می‌توانند در آزمون شرکت کنند و این وزارتخانه سهمیه را رعایت ‌می‌کند. به عبارت دیگر ۱۳۰۶ سهمیه برای استخدام معلولان منهای سهمیه وزارت بهداشت است و در این وزارتخانه معلولان ۱۱۰۰ سهمیه داشتند که در کل کشور می‌توانستند از آن استفاده کنند.

به گفته وی، همچنین در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲دستگاه اجرایی برای تعیین سهمیه سه درصد استخدام به تعداد ۱۸۱۷ سهمیه هماهنگی لازم را با سازمان بهزیستی انجام داده‌اند. 

شهبازی افزود: به استناد بند ز آیین نامه اجرایی ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، نمایندگان سازمان بهزیستی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در اکثر جلسات کمیسیون و مصاحبه افرادی که حدنصاب نمره کتبی را کسب کرده‌اند، حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که موسسات و نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و نهادهای انقلابی، قانون اختصاص سهمیه سه درصد را اجرا نمی کنند.

 

........گزارش ویژه

* قوانین اجرا نشده در حوزه معلولان اولویت دولت باشد

زهره الهیان در بازدید از تنها مرکز آموزش، توانبخشی، درمان و اشتغال تخصصی معلولان رعدالغدیر با تاکید بر اینکه باید نواقص قانونی در حوزه معلولین به سرعت در صحن مجلس مطرح شود بر اهتمام دولت و شهرداری تهران به اجرای قوانین مصوب شده در حوزه معلولان تأکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس از موسسه نیکوکاری رعدالغدیر که جزو معدود مراکز اشتغالزایی و کارآفرینی ویژه معلولان است بازدید کرد. زهره الهیان در این بازدید با بیان اینکه باعث خوشحالی است که مراکز مردم نهاد تلاش می کنند در کنار دولت و سازمان های مرتبط مشکلات و نیازهای اقشار خاص مانند معلولان را مرتفع سازند، گفت: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای، وزارت آموزش و پرورش و همه مراکزی که به نوعی با حوزه توان یابان در ارتباط هستند باید قدردان و حامی مراکز مردم نهادی باشند که با خدمت رسانی به اقشار خاص تلاش می کنند سهمی در رفع آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس تا به امروز تمام تلاش خود را برای تصویب قوانین حوزه معلولان به کار گرفته است، افزود: به عنوان نماینده مردم وظیفه خود می دانم در هر زمینه ای که احساس کنم هنوز نواقصی وجود دارد با فوریت مطرح و پیگیری کنم.

الهیان با تاکید براینکه هرچقدر مجلس پیگیر تصویب قوانین مرتبط با حوزه معلولان باشد عزم جدی برای اجرای قوانین لازم است، اظهار داشت: فضاهای بزرگ اشتغال به خصوص در شهر تهران به اندازه ای هست که نباید مشکلی در خصوص اشتغال توان یابان وجود داشته باشد برای مثال شهرداری با در اختیار داشتن پروژه های مرکز تماس می تواند زمینه اشتغال توان یابان بیشتری را در موسسه نیکوکاری رعدالغدیر را فراهم سازد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اجرای قانون به کارگیری سهم 3 درصدی اشتغال معلولان باید با فوریت و ضرورت در دولت پیگیری شود، تصریح کرد: متاسفانه ما در برخی وزارتخانه های کاملا مرتبط مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا امروز شاهد به کارگیری و حمایت کافی از توان یابان نبودیم. امیدوارم با استقرار دکتر عبدالملکی شاهد حمایت بیشتر از افراد دارای معلولیت باشیم.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری رعدالغدیر نیز در این دیدار با مطرح کردن مشکلات در حوزه توانبخشی، آموزش،درمان و کارآفرینی توان یابان گفت: متاسفانه ما علی رغم اثبات خیرخواهی در عرصه خدمت رسانی به توان یابان هنوز حمایت خاصی دریافت نکرده ایم.

علیرضا آتشک، مدیر مرکز رعد الغدیر هم با بیان اینکه مراکز مردم نهادی که در زمینه کارآفرینی اجتماعی برای معلولان  فعال هستند  باید بیش از سایر مراکز، تحت حمایت دولت و سازمان های دولتی قرار بگیرند، تصریح کرد: اشتغالزایی در شرایط فعلی جامعه برای افراد دارای سلامت جسمی واقعا سخت است، حالا تصور کنید ما ساز و کار آموزش مهارت های تخصصی اشتغال برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی را کاملا تخصصی اجرا می کنیم، حتی هزینه های جانبی اشتغال را هم تامین می کنیم. با این وجود وزارتخانه ها و سازمان های دولتی زمان واگذاری پروژه ها اولویتشان شرکت های خصوصی است.

وی با بیان اینکه با تغییر دولت و شهرداری امیدمان به تغییرات اساسی در حوزه معلولان بیش از قبل است، اظهار داشت: وزارت کار، وزارت راه، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران بیشترین مراکز هدفی است که خدمات و پروژه های اشتغال متناسب با شرایط معلولان را دارد که به تغییرات اساسی با مدیران جدید در این حوزه امید داریم.

 

 

........آهنگ و درنگ

* افتتاح تالاری به نام دهلوی در مجموعه تالار رودکی: نامگذاری سالن‌های اجرای موسیقی به یاد نامداران این عرصه، فرهنگی است که سالیان درازی است در غرب مسبوق به سابقه است. در دهه‌های اخیر خوشبختانه این فرهنگ پسندیده در ایران هم ظهور یافته و شاهد توجه سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان ساحت‌های گوناگون فرهنگی به چنین یادکرد‌هایی هستیم. نمونه‌اش را می‌توانیم در اتفاقی مشاهده کنیم که اخیراً به همت معاونت موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مجموعه تالار رودکی رقم خورد؛ غروب پنجم آبان، تالاری به نام و یاد حسین دهلوی، استاد بی‌بدیل موسیقی کلاسیک ایرانی در مجموعه تالار رودکی افتتاح شد.

صرف نظر از همه آنها که در این آیین افتتاحیه درباره دهلوی و فلسفه افتتاح این تالار سخن راندند، «حسین علیزاده»، آهنگساز برجسته و از شاگردان دهلوی درباره استادش صحبت‌هایی را مطرح کرد که شاید از نظر گذراندنش خالی از لطف نباشد. او نام حسین دهلوی را زنده‌کننده واژه‌های عشق، مسئولیت‌پذیری و پشتکار در وجود خود دانست و گفت: «واژه استاد برای حسین دهلوی کم و نکته مهم درباره او این است که چگونه پشت یک چهره بسیار جدی تا این اندازه عاطفه و لطافت وجود دارد. حسین دهلوی اولین اثر ارکستری خود «سبکبال» را سال ۳۲ ساخت که من فقط دو سال داشتم و امروز می‌بینیم این اثر برای آن دوران شاهکار است.»

آهنگساز و نوازنده برجسته موسیقی ایرانی افزود: «دیگر نکته مهم در وجود دهلوی اثری بود که او در جامعه موسیقی می‌گذاشت. سالهای اول دوران حضور ما در هنرستان موسیقی، جایگاه این هنر در جامعه چندان مناسب نبود و بیشتر مصرفی و بازاری بود. از این رو، هنرستانها به تنهایی نمی‌توانستند در جامعه نظم و احترام برای موسیقی بیاورند اما این انتخاب دهلوی برای مدیریت هنرستان موسیقی بود که فضا را به شدت دگرگون کرد. از نظر من او مناسب‌ترین گزینه برای بخشیدن اعتبار و احترام به موسیقی ایران بود و رسالت و مسئولیتی در خود احساس می‌کرد که این وظیفه را پذیرفت.»

علیزاده با اشاره به پیشینه درس خواندن خود در دبستانی در بازار گفت: «با توجه به شرایط فرهنگی بازار نمی‌شد در مدرسه ما موسیقی کار کرد و فکر می‌کردم هنرستان موسیقی هم همان شرایط را دارد. با ورود به هنرستان موسیقی شاید حتی دو هفته هم نشد که فهمیدم کجا هستم و شیوه راه رفتن و حرف زدن من هم عوض شد. با اینکه هنوز بلد نبودم ساز بزنم، به آن بسیار احترام می‌گذاشتم و ساز را برتر از خود می‌دیدم. اینها مواردی نبود که من سابقه تربیتی در آن داشته باشم و همه در زمانی کوتاه در هنرستان از طریق کسی به من تازه‌وارد آموزش داده شد که به‌حق آنجا نشسته بود.»

این استاد نامدار درباره وجه تسمیه «بهشت» هم چنین گفت: «من بعدها نام هنرستان موسیقی را بهشت گذاشتم. چون وقتی درهای آن باز می‌شد فرشتگانی چون هوشنگ ظریف، فرهاد فخرالدینی، غلامحسین بنان و... وارد می‌شدند. ما و هنرمندان نسل مل با حضور در هنرستان موسیقی بهشت خود را رفته‌ایم و دیگر نگران آخرتمان نیستیم، چون بهشت را به معنای واقعی با رهبری چون حسین دهلوی تجربه کردیم.»

رونمایی از کتاب «خسرو و شیرین؛ اپرا در چهار پرده» از مجموعه گنجینه نت‌نوشته‌های رودکی (به کوشش کیاوش صاحب‌نسق) با حضور بانو سوسن اصلانی، همسر استاد دهلوی و محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری وزارت ارشاد از دیگر بخش‌های برنامه بود که با اجرای سه قطعه از ساخته‌های استاد به پایان رسید. «سبکبال»، «گفتگوی دل» و «سرود گل» در برنامه افتتاح تالار دهلوی اجرا شد که آرش گوران رهبر ارکستر، مازیار ظهیرالدینی کنسرت مایستر و مجتبی عسگری خواننده آن بودند.

مینا افتاده، داریوش پیرنیاکان، نادر مشایخی، فریدون شهبازیان، منوچهر صهبایی، بیژن بیژنی، قاسم رفعتی، ابراهیم لطفی، علی‌اکبر قربانی، بهزاد عبدی، هادی آزرم، کیوان ساکت، حمیدرضا نوربخش، شهرام صارمی، فردین خلعتبری، هادی منتظری، میرعلیرضا میرعلی‌نقی و... از چهره‌های سرشناس حوزه موسیقی ایران بودند که در مراسم آغاز به کار تالار دهلوی در طبقه پنجم بنیاد رودکی حضور داشتند.

 

......سلامت و بهداشت

* اجرای سراسری مدیریت هوشمند کرونا از دو هفته دیگر:

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره سامانه هوشمند مدیریت کرونا، گفت: قرار است در این سامانه که وزارت کشور زحمت آن را کشیده است، وزارت بهداشت اطلاعات بیماران و نتایج آزمایشگاه‌ها را بارگذاری کند و اطلاعات آن توسط دستگاه‌های خصوصی و دولتی قابل بهره‌برداری باشد تا افرادی که واکسن کرونا نزدند و یا بیمار هستند، شناسایی شوند تا هوشمندانه جلوی تردد مبتلایان به کرونا و واکسن نزده‌ها را بگیریم.

به نقل از ایسنا، دکتر کمال حیدری افزود: اطلاعات ذکر شده توسط معاونت فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بارگذاری بر روی سامانه مذکور است و فعلا در ۳ شهرستان قزوین، آذربایجان غربی و کردستان در حال اجرای پایلوت این طرح هستیم تا با نواقص احتمالی و کاستی های آن آشنا شویم که بتوانیم این مشکلات را ظرف دو هفته آتی که قرار است این طرح را در سطح کشور اجرایی کنیم، برطرف نماییم‌.

او تاکید کرد: نتایج در حال وصول است و به دنبال پیدا کردن و رفع مشکلات هستیم. با افزایش مشارکت مردم در خوداظهاری ابتلا به کرونا می‌توانیم سلامت تردد در اماکن تجمعی را مدیریت کنیم تا هم فعالیت‌های اجتماعی برقرار باشد و هم از ورود افراد بیمار به تجمعات و اماکن عمومی جلوگیری شود.

حیدری تاکید کرد: سامانه هوشمند مدیریت کرونا بیشتر معطوف به اصناف، خرید بلیط سفر و... است.

وی درباره بازگشایی مدارس نیز به ایسنا گفت: در بحث بازگشایی مدارس شرط اول واکسیناسیون کادر مدرسه و اولیا است. مدارس می‌توانند برای کسب اطلاعات از سامانه سلامت و سامانه ماسک استفاده کنند تا ببینند مخاطب یا اولیای دانش آموز واکسن دریافت کرده‌اند یا خیر که این زیرساخت اکنون فراهم است.

مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذر ماه بازگشایی می‌شود: - معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه وضع شیوع کرونا در کل کشور نزولی است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر ماه و متوسطه دوم از ۱۵ آبان ماه بازگشایی می‌شوند.

به نقل از ایرنا، دکتر کمال حیدری  افزود: تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل تکمیل کردن پوشش واکسیناسیون بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: پیک ششم کرونا هنوز شروع نشده است. از هفته گذشته تعدادی از شهرستان‌های کشور وضعیت قرمز به خودشان گرفتند، اما تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌ها در کل کشور به شدت رو به کاهش است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت شیوع کرونا در کل کشور نزولی است، ادامه داد: نمودارهای تعیین کننده میانگین کرونا در ۷ استان حالت افقی ، ۶ استان حالت صعودی و ۱۷ استان کشور حالت نزولی دارد.

حیدری گفت: علی‌رغم تمام توصیه‌های بهداشتی متأسفانه ۵۰ درصد مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت آمار کرونا در کل کشور نزولی است، افزود: طبق گزارش‌ها با توجه به فصل سرما احتمال شروع پیک ششم کرونا محتمل است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در ادامه طرح محدودیت‌های هوشمند که از اول آذرماه اجرایی می‌شود، آزادی عمل افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، بیشتر می‌شود و در ترددهای بین استانی و شبانه مشکلی نخواهند داشت.

 

........فرهنگ و هنر

*رادیو نمایش و مجموعه‌های جدید

این هفته رادیو نمایش برای مخاطبان خود، سریال‌های تازه‌ای پیش‌بینی کرده است که از آغاز هفته به روی آنتن این شبکه رفته‌اند.

به گزارش ایران سپید، به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، مجموعه نمایشی «باد،خاک،دریا» به نویسندگی محمد پورحسن و سردبیری حامد مقدم،داستان دختری را روایت می کند که تصمیم می گیرد دریا را ببیند، او از کویر به راه می افتد و با سختی ها و مشقات زیادی رو به رو می شود.

این مجموعه نمایشی رادیویی به کارگردانی محمد پورحسن، تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده، صدابرداری رضا طاهری، افکتوری نازنین حسن پور و با هنرمندی محسن بهرامی، نازنین مهیمنی، فریبا متخصص، مجید حمزه، رامین پور ایمان، فریبا طاهری، کرامت رودساز، بهادر ابراهیمی، سلمان خطی، محمد رضا علی، ماندانا اصلانی، حمید یزدانی، مونا صفی، شیرین سپه راد، نگین خواجه نصیر، امیر عباس توفیقی و احمد لشینی این هفته ساعت 2 بامداد از آنتن رادیو نمایش پخش می شود.

نمایش رادیویی «ناجی» نیز به مدت یک هفته از آنتن رادیو نمایش پخش می شود و داستان آن درباره دانشمندی ایرانی است که برای یافتن راهی جهت دفع آفات نباتی با شرکت گرین دی همکاری کرده اما به طرز مشکوکی در تصادف کشته می شود. سپس دختر این دانشمند برای همکاری به همان شرکت دعوت می شود اما با مخالفت مادر رو به رو شده و در این بین اتفاقاتی رخ می دهد.

«ناجی» به نویسندگی حکیمه فرهنگ مهر، سردبیری شهلا دباغی، کارگردانی مهرداد مهماندوست، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری رضا طاهری و با هنرمندی نگین خواجه نصیر، شیما جان قربان، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی، فریبا متخصص، رامین پور ایمان، مجید حمزه، بهناز بستان دوست، کرامت رودساز، علی اصغر دریایی، امیر فرحان نیا، سعید سلطانی، محمد پورحسن و محمد رضا علی، هر روز ساعت 2:30 بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود و ساعت 12:30 تکرار آن پخش می شود.

«سدره و طوبی» عنوان نمایش رادیویی دیگری است که داستان آن روایتگر آخرین نگارش استاد شرق شناسی یک دانشگاه با مضمون شیفتگی گوته به حافظ است ، در این بین ماجرایی معما گونه و جنایی رخ می دهد.

این مجموعه رادیویی به نویسندگی علی دنیوی ساروی، سردبیری مجید نظری نسب، کارگردانی مینو جبارزاده، تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری جعفر جودتی، افکتوری نرگس موسی پور و با هنرمندی رؤیا فلاحی، مهدی نمینی مقدم، نگین خواجه نصیر، مونا صفی، عباس شادروان، مجید حمزه، ایوب آقاخانی، محمدرضا قلمبر، بهرام سروری نژاد، ناهید مسلمی، بهناز بستان دوست و کامیار محبی، این هفته ساعت 5:30 بامداد از رادیو نمایش به روی آنتن می رود و ساعت 14:00 تکرار آن پخش می شود.

 

.........ورزشی

*اهورا آسانسور کردستان و هیئت قم صدرنشین دور رفت مسابقات دسته اول گلبال آقایان

دور رفت لیگ دسته یک گلبال مردان که با حضور ده تیم برگزار شد، به کار خود پایان داد.

دور رفت لیگ دسته یک گلبال مردان در حالی در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر به پایان رسید که اهورا آسانسور کردستان از گروه الف و هیئت قم از گروه ب، در جایگاه نخست قرار گرفتند.

در این رقابت ها که مسابقات آن به صورت دوره ای در دو گروه پنج تیمی برگزار شد، در گروه الف، تیم اهورا آسانسور کردستان با 12 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و هیئت نابینایان خراسان رضوی با 9 امتیاز دوم شد. بهزیستی گلستان با 6 امتیاز، هیئت نابینایان کرمانشاه با 3 امتیاز و علوم پزشکی کرمان بدون امتیاز به ترتیب سوم تا پنجم شدند.

در گروه ب  این مسابقات، هیئت نابینایان قم با 12 امتیاز اول شد و هیئت نابینایان تهران با 9 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. تیم ملی گلبال جوانان که خود را برای مسابقات پارا آسیایی بحرین آماده می کند، با 6 امتیاز سوم شد. هیئت هرمزگان با 3 امتیاز چهارم و تیم شهید بهرامی لرستان بدون امتیاز به عنوان پنجم دست یافت.

بر همین اساس و طبق آیین نامه مسابقات، بازی های دور برگشت پایان بهمنماه برگزار خواهد شد. تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و به صورت ضربدری تیم های فینال و رده بندی مشخص خواهند شد. تیم های سوم و چهارم هر گروه نیز برای کسب مقام پنجم تا هشتم به مصاف هم خواهند رفت.

تیم های فینالیست جواز حضور در مسابقات لیگ برتر و تیم های نهم و دهم به مسابقات دسته دوم گلبال مردان در سال آینده سقوط می کنند.

از روز پانزدهم آبانماه دور رفت مسابقات لیگ برتر گلبال مردان به میزبانی بابلسر آغاز می شود و هفت تیم به صورت دوره ای به مصاف هم می روند.

 

.......حوادث

* دستمزد ۱۰۰ میلیونی برای همدستی با کلاهبردار

مرد سابقه دار و همدستش با اجاره موقت مغازه‌ ها و ارائه چکهای بی ‌محل از عمده فروشان کلاهبرداری میکردند.

 متهم در حالی که دستبند آهنی دور دستانش گره خورده گوشه‌ای از حیاط پلیس آگاهی ایستاده و شاکیهای پرونده در حالی که چکهای بی ‌محل او را در دست دارند محاصره‌اش کرده‌اند. یکی از شاکیها مرد مغازه‌ داری است که در دام کلاهبرداری هاشم و همدستش افتاده است.

وی درباره شگرد متهمان برای کلاهبرداری گفت: متهم و همدستش مغازه مرا برای یک سال اجاره کردند و گفتند میخواهند بار برنج را در آنجا انبار کنند بعد به‌عنوان بیعانه یک فقره چک یک ماهه دادند. قرار شد ماهی ۷ و نیم میلیون تومان هم کرایه بدهند، اما هنوز ۱۰ روز نگذشته بود که متوجه شدم چک بی‌محل است و اعتباری ندارد. وقتی به سراغشان رفتم متوجه شدم آنها برای اینکه اعتماد ما را جلب کنند داخل کیسه‌های برنج را از نمک پر کرده‌اند و بار اصلی را که متعلق به یک فروشنده بوده سرقت کرده‌اند.

یکی ‌دیگر از شاکیها مرد جوانی است که صاحب برنج مسروقه بوده است، درباره این ماجرا گفت: در فضای مجازی آگهی فروش برنج گذاشتم که متهم با من تماس گرفت و درخواست دوتن برنج کرد. من هم راهی تهران شدم و ابتدا یک و نیم تن از برنجها را داخل مغازه‌ای که متهم آدرس داده بود تخلیه کردیم بعد به بهانه اینکه مابقی را باید در انبار دیگری تخلیه کنیم آدرس دیگری به ما داد و راه افتادیم اما ناگهان بین راه متوجه شدم از خریدار خبری نیست، به ناچار به انبار قبلی برگشتم اما در کمال ناباوری متوجه شدم برنجها نیز سرقت شده است. با شکایتهای سریالی در خصوص کلاهبرداری به این شیوه و شگرد، کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. بررسیها نشان میداد اعضای این باند با کرایه یک روزه مغازه و ارائه چکهای بی‌محل، اقدام به خرید اجناس از جمله برنج کرده و بعد از اینکه فروشنده محل را ترک میکرد، اجناس داخل مغازه را تخلیه و فرار میکردند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره این خبر گفت:  در این پرونده یکی از متهمان دستگیر شد و تا کنون ۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی و دستگیری همدست متواری این متهم ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

سوژه هایتان را چطور شناسایی میکردید؟

سوژه‌ها را همدستم در سایتهای فروش کالا یا اینستاگرام پیدا میکرد و با فروشندگان آنها تماس میگرفت و با پیشنهاد مبلغی بالاتر از عرف آنها را وسوسه می‌کرد تا بار را به او بفروشند بعد از فروشنده می‌خواست تا بار را به تهران بیاورند. از قبل مغازه‌ای موقتی اجاره میکردیم، در آنجا چک خرید کالا را به فروشنده میدادیم و اجناس را در مغازه تخلیه میکردیم. فروشنده با این تصور که بار را فروخته و در ازایش چک گرفته محل را ترک میکرد و ما بلافاصله بارها را از مغازه خالی میکردیم. همدستم با مدارک من مغازه ها را اجاره میکرد و به ازای هر کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومان به من میداد.

به چه اتهامی زندانی بودی؟

دفعه اول به ‌خاطر مواد مخدر بود. البته من سالها در یک اداره دولتی کار و در یکی از تیمهای مطرح فوتبال هم بازی میکردم اما دوستان ناباب ۴۳۰ میلیون تومان از من کلاهبرداری کردند و باعث ورشکستگی و اعتیادم شدند. دفعه دوم به اتهام کلاهبرداری دستگیر شدم اما بی‌گناه بودم و به خاطر همدستم مجبور شدم بیش از ۵ سال از عمرم را در زندان باشم.

چک‌هایی را که به شاکیها میدادید از کجا می‌آوردید؟

با مدارک افراد معتاد و بی‌خانمان دسته چک میگرفت و خرج میکرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *