شناسه خبر: 34633 منتشر شده در مورخ: 1400/8/8 ساعت: 11:34 گروه: اجتماعی  
قوانین حمایتی از ناشنوایان و سایر معلولان اجرایی نمی‌شود
مدیر روابط عمومی بهزیستی اصفهان :

قوانین حمایتی از ناشنوایان و سایر معلولان اجرایی نمی‌شود

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: قوانین مجلس شورای اسلامی در حمایت از معلولان از جمله ناشنوایان اجرایی نمی شود که بسیاری از این موارد به مشکلات مالی گره خورده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، محمدرضا عسگری زاده افزود: دغدغه اشتغال و نیازهای اجتماعی ناشنوایان حقیقی غیرقابل‌انکار است چراکه آنان جزئی از این جامعه هستند و باید فرصت برای کار و فعالیت آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از اخبار، فیلم‌های سینمایی و تماشای فوتبال حق جامعه معلولان ازجمله ناشنوایان است اما زبان اشاره در برنامه‌های صداوسیما موردتوجه نیست و هزینه پرداختی زبان اشاره بخش خبری نیز توسط بهزیستی تأمین می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه تأمین نیازهای جامعه بیش از ۱۸ هزار ناشنوای استان اصفهان که ۱۰ درصد آنان تحت پوشش بهزیستی هستند باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: برای رسیدگی به نیازهای این قشر به همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف اداری  و پیگیری رسانه‌ها نیاز است.

وی خاطرنشان‌کرد: به دنبال مطالبات و اعتراض این قشر از جامعه، نشست با مسوولان استانی با حضور نمایندگان آنان انجام می‌شود.

ناشنوایان استان اصفهان چندی پیش با حضور  مقابل اداره کل بهزیستی اصفهان خواهان توجه به دغدغه‌های و نیازهای خود  شدند.

اشتغال، معیشت و مناسب‌سازی معابر عمومی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های این قشر بود. 

مدیرکل بهزیستی اصفهان پیش‌ازاین به مناسبت روز ناشنوایان گفته بود که مشکلات این قشر گوش شنوای مسوولان را می‌خواهد.

ولی اله نصر افزود: دغدغه جدی در رسیدگی به نیازها و چالش‌های جامعه معلولان استان اصفهان وجود دارد اما برخی از نهادها همکاری ندارند و یا سهم اعتبارات محدود مانع از رفع نیازها شده است.

حدود ۱۲۳ هزار  معلول در استان اصفهان زندگی می‌کنند که ۱۸ هزار نفر آن‌ها معلولیت شنوایی و حدود ۹ هزار نفر معلولیت بینایی دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *