شناسه خبر: 3459 منتشر شده در مورخ: 1393/1/31 ساعت: 14:52 گروه: سیاسی  
روحانی: حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه انسان ها است

روحانی: حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه انسان ها است

رییس جمهوری با بیان این که حضرت فاطمه (س) نه تنها الگویی برای زنان بلکه الگویی برای همه انسان ها است، گفت: ما طبق معیارهای اصلی اسلامی نه مرد را جنس اول و نه زن را جنس دوم می دانیم.

به گزارش ایران سپید حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در همایش ملی زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ، سالروز فرخنده میلاد دخت نبی پیامبر اسلام (ص)، آن دردانه، فاطمه اطهر (س)، همسر ولی و مادر دو امام (ع) و همه امامان و همچنین مادر شیرزن کربلا زینب کبری (س) را به زنان جهان، مسلمانان به ویژه ایرانیان و شرکت کنندگان در این همایش تبریک و تهنیت گفت.


وی همچنین سالروز ولادت امام راحل را به همه ایرانیان و همه انقلابیون جهان، فرهیختگان، خانواده مکرم ایشان، بویژه اعضا خانواده امام خمینی (ره) که در این جمع حضور داشتند، تبریک گفت.

رییس جمهوری روز مادر و زن را نیز به همه تبریک گفت و اظهار داشت: آیا با وجود شخصیتی در میان زنان جهان همچون فاطمه (س) باز هم نیاز است که از مقام، استعداد و شایستگی و عروج زن سخن گفت؟ فاطمه ای که نه تنها الگو برای زنان که او الگو برای همه انسان ها است.

روحانی تاکید کرد: فاطمه یعنی شهامت، شجاعت، حق باوری، حق مداری، دفاع از حق، فاطمه یعنی بانویی که محبت، عشق و صفا را به خانه مولایمان برد و آن را الگویی برای همه همسران جهان قرار داد.

وی همچنین گفت: چه انتخاب زیبایی که روز ولادت فاطمه اطهر (س) و همچنین فرزند صالحش امام راحل به عنوان روز زن و روز مادر انتخاب شده است، این بدان معنا نیست که احترام و تکریم زنان و سخن گفتن از حقوق بانوان به این روز، این هفته و این ایام اختصاص یابد. 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اما روز زن و نام فاطمه (س) همان علامتی است که راه را گم نکنیم و بدانیم مسیر راه تعالی بانوان و همه انسان ها در چه مسیری قرار دارد. روحانی خاطرنشان کرد: ما طبق معیارهای اصلی اسلامی نه مرد را جنس اول و نه زن را جنس دوم می دانیم. 

وی با تاکید بر این که زن و مرد را در برابر یکدیگر نمی بینیم، تصریح کرد: زنان در کنار مردان و هر دو آنها عین هم و مانند هم دارای مقام و کرامت انسانی هستند، نه زن برتر است و نه مرد بالاتر، نه این فرو دست و نه آن فرادست است، نه این دون است نه آن عالی است. 

رییس جمهوری اظهارداشت: در تاریخ ایران که از قرن ها پیش زنان برای احقاق حقوق خود به پاخاستند، سخن گفتند، حرف زدند و عمل کردند و مسیر تعالی را پیمودند، از مشروطه تا قبل از مشروطه، آن زمان که نهضت تنباکو بود، آن کسی که توانست قلیان را از کنار شاه بردارد و به زمین بکوبد، او یک بانوی شجاع بود که این قهرمانی را از خود بروز و ظهور داد و وقتی شاه به او اعتراض کرد، گفت این فتوای مرجع تقلید میزرای شیرازی بزرگ است و شاه را به سکوت واداشت. 

همایش ملی زنان، نقش آفرینان عرصه اقتصاد و فرهنگ امروز همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) و روز زن با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.

این همایش هم اکنون با حضور جمعی از زنان نقش آفرین در عرصه اقتصاد و فرهنگ در حال برگزاری است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *