شناسه خبر: 3448 منتشر شده در مورخ: 1393/1/31 ساعت: 11:34 گروه: اجتماعی  
اجرای سراسری طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در سال جاری
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

اجرای سراسری طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت» در سال جاری

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی شده است در سال جاری طرحی را در اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی با عنوان «هر دانش‌آموز یک مهارت » اجرا کنیم.

به گزارش ایران سپیدمهدی علی‌اکبر‌زاده، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سال جاری اظهار داشت: با توجه به اینکه در کل کشور 300 اردوگاه دانش‌آموزی و بیش از 1200 کانون فرهنگی و تربیتی داریم، برنامه‌ریزی‌ها بر این خواهد بود تا از قابلیت‌ها و توانمندی‌های این فضاها برای آموزش مهارت‌های زندگی در فعالیت‌های اجتماعی به صورت کامل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است در سال جاری طرحی را در اردوگاه‌ها و فضاهای پرورشی با عنوان «هر دانش‌آموز یک مهارت» اجرا کنیم که هدف این طرح این خواهد بود که هر دانش‌آموز یک مهارت را فراگیرد و با یکی از مهارت‌های مورد‌ علاقه‌اش در طول اوقات فراغت آشنا شود.

علی‌اکبر‌زاده افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی انجام شد و امسال به صورت گسترده در استان‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه کافی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تقویت رویکرد تربیتی در برنامه‌های آموزشی از اولویت‌های کاری‌مان است؛ چرا که ابزار دست دانش‌آموزان کتاب و فعالیت‌های آموزشی است که در مدرسه از طریق این ابزارها، دانش‌آموزان فعالیت‌های آموزشی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: توجه لازم به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مد نظر است تا بتوانیم رویکردهای تربیتی را به نحوی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان بگنجانیم و برای این کار، کارشناسان این اداره کل با کارشناسان تألیف کتاب‌های درسی همکاری می‌کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *