شناسه خبر: 34296 منتشر شده در مورخ: 1400/6/13 ساعت: 08:14 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 13 شهریور 1400

روزنامه شنبه 13 شهریور 1400

عناوین امروز: کیفیت آموزش دانشجویان نابینا در دانشگاه های کشور-یک دانش‌نامه به وسعت ویکی‌پدیا درست توی جیب شما-از دفترچه بریل همه دروس استفاده نکنید-معرفی عطر و ادکلن-هر احساسی روی چه اندامی اثر دارد؟.

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 13 شهریور ۱۴۰۰

26 محرم  ۱۴۴۳

4 سپتامبر ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره 6788 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*کیفیت آموزش دانشجویان نابینا در دانشگاه های کشور

*یک دانش‌نامه به وسعت ویکی‌پدیا درست توی جیب شما

*از دفترچه بریل همه دروس استفاده نکنید

*معرفی عطر و ادکلن

*هر احساسی روی چه اندامی اثر دارد؟

 

.........سخن هفته

*کیفیت آموزش دانشجویان نابینا در دانشگاه های کشور

به مناسبت نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی در مراکز آموزش عالی نکته ای را که می خواهم راجع به آن با شما صحبت کنم بحث کیفیت آموزش دانشجویان نابینا در دانشگاه های کشور است.شاید بیشترین سهم حمایتی که از تحصیل دانشجویان معلول از جمله نابینا شده است بحث پرداخت شهریه های دانشگاه های غیر دولتی است حالا با تمام ضعف هایی که در این زمینه وجود  دارد. اما نکته اساسی که مقفول مانده است درهمه این سال ها بحث کیفیت آموزش دوستان نابینا در دانشگا ه ها است.

در بسیاری از کشورهای دنیا حتی اگر دانشگاه ها تخفیفی را در زمینه شهریه تحصیل دانشجویان نابینا قائل نمی شوند اما در زمینه ارائه کمک های ویژه برای تحصیل و پژوهش این دوستان بسیار گشاده دست عمل می کنند ودفاترمخصوص حمایت از تحصیل دانشجویان معلول از جمله نابینا به شدت در زمینه پژوهش، یاداشت برداری سر کلاس و تحقیقات به دانشجویان نابینا کمک می شود و نمونه بارز این دانشگاه کشور بریتانیا است که با وجود اینکه تخفیفی را در زمینه شهریه افزون بر افراد عادی قائل نمی شوند اما در واقع در زمینه تحصیلی به شدت به این افراد کمک می کنند و کمک پژوهشگر در اختیارشان قرار می دهند.

در دانشگاه های کشور ما متاسفانه با ضعف جدی روبرو هستیم و تقریباً دانشجویان نابینا ازهیچگونه کمک پژوهشی، تحصیلی برخوردار نیستند که امیدوارم این مهم با اجرای  کامل قانون وآن بخش از قانون که در قالب تصویب نامه حمایت ازحقوق معلولان توسط هیأت دولت جدا شد اجرایی شود و ما شاهد حمایت مشخص مراکز آموزش عالی از تحصیل دانشجویان نابینا باشیم نه فقط پرداخت شهریه بلکه کمک به انجام تحقیقات و ارتقای کیفیت آموزشی آن ها که بسیار بسیار مهم است. به امید پیگیری این امر از سوی تمام تشکل های نابینایان و فعالین کانون های دانشجویی.

 

......فناوری های امیدبخش

*یک دانش‌نامه به وسعت ویکی‌پدیا درست توی جیب شما

امکان ندارد که تا کنون از ویکی‌پدیا استفاده نکرده باشید، تقریبا هر چیزی که در اینترنت سرچ کنید شما را به ویکی‌پدیا خواهد رساند. ویکی‌پدیا دانشنامه آزادی است که در سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرد و از آن زمان تا کنون به شکل کاملا داوطلبانه توسط کاربران خود، نوشته و مدیریت می‌شود. ویکی‌پدیا وابسته به هیچ کشور یا حزب سیاسی نیست و تمامی مقالات آن به دست کاربرانی که به این کار علاقه دارند نوشته می‌شود. ویکی‌پدیا به 300 زبان موجود است و مقالات آن به 40 میلیون مقاله می‌رسد که به طور روزانه نیز به این عدد اضافه می‌شود. جامعه کاربران ویکی‌پدیا را 80.000.000 بازدید کننده در ماه به علاوه 90.000 کاربر نویسنده و ویرایشگر تشکیل می‌دهد. بیشترین مقالات موجود در ویکی‌پدیا به زبان انگلیسی نوشته شده است.

ویکی‌پدیای فارسی پس از مدت کوتاهی از ایجاد ویکی‌پدیای انگلیسی، راه اندازی شد و همواره یکی از فعال ترین زبان ‌ها در این دانشنامه بوده است، به طوری که هم اکنون در بین بیش از 300 ویکی‌پدیا، ویکی‌پدیای فارسی در رده هجدهم قرار گرفته است و نزدیک به ۷۰۰ هزار مقاله در خود دارد. اگر زیاد درباره موضوعات جدید در اینترنت جستجو می‌کنید، حتما در طول روز چند باری گذرتان به ویکی‌پدیای فارسی یا انگلیسی می‌خورد و از مطالب آن استفاده می‌کنید. برای راحت تر و ساده تر شدن کار با ویکی‌پدیا و دسترسی به مطالب آن، اپلیکیشن اندرویدی ویکی‌پدیا توسط بنیاد ویکی مدیا عرضه شده است. Wikipedia عنوان اپلیکیشن رسمی دانشنامه ویکی‌پدیا، مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط گروه نرم افزاری Wikimedia Foundation توسعه و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. برای استفاده از این برنامه داشتن یک اتصال فعال اینترنت، لازم است و تمامی مقالات مستقیما از سرور ‌های ویکی‌پدیا بارگزاری می‌شوند، اما می‌توان مقالات را ذخیره‌سازی کرده و در فرصت مناسب به صورت کاملا آفلاین مطالعه کرد.

برای دریافت اپلیکیشن کافی است مثل هر برنامه دیگری وارد فروشگاه گوگل شوید و ویکی‌پدیا را به انگلیسی جستجو کنید. دکمه نصب این برنامه ده دوازده مگابایتی را لمس کنید و منتظر بارگیری و نصب بنشینید. بعد از نصب و با باز کردن برنامه، طی چهار پیام، امکانات برنامه به طور خلاصه معرفی می‌شود و از شما خواسته می‌شود مشخص کنید می‌خواهید مقالات را به چه زبان‌هایی مطالعه کنید. خیلی ساده مثلاً فارسی و انگلیسی را انتخاب می‌کنید و بعد از این دیگر کار تمام است. حال می‌توانید به کمک برگه‌هایی که در پایین صفحه گوشی تعبیه شده‌اند در بخش‌های گوناگون اپلیکیشن حرکت کنید و از امکانات بی‌نظیرش استفاده کنید. از نظر کیفیت دسترسی‌پذیری و تناسب برنامه با صفحه‌خوان‌ها هم نگران چیزی نباشید؛ چرا که این برنامه از همان نسخه‌های اولیه‌اش هم رفاقتی مثال زدنی با صفحه‌خوان‌ها داشته است.

 

..............گفتگوی ویژه

*از دفترچه بریل همه دروس استفاده نکنید

شرکت در آزمون سراسری همواره با اضطراب و استرس همراه است اما شنیدن تجربیات دوستانی که در آزمون شرکت کرده اند می تواند در جهت کاهش این اضطراب موثر باشد به ویژه اگر این فرد از دوستان نابینا و از رتبه های برتر آنان باشد. محمد جواد علمدار از یزد یکی از این دوستان است که در باره رتبه اش در کنکور امسال می گوید: رتبه من در سهمیه منطقه سه، 177 و در سطح کشور بدون اعمال سهمیه 904 شد.

س: دوران تحصیل را در چه مدارسی گذراندید؟

ج: از کلاس اول تا نهم را در مدرسه نابینایان رسولیان یزد خواندم   و سه سال متوسطه دوم را در مدرسه عادی تحصیل کردم.

س: نظرتان درباره تحصیل در مدرسه نابینایان چیست؟

ج: تجربه من این است که اگر از پایه هفتم به مدرسه عادی می رفتم خیلی بهتر بود. درست است که مدرسه عادی سختی هایی برای بچه های نابینا دارد ولی به نظرم رشدی که در مدرسه عادی برای ما به وجود می آید خیلی برایمان مفید است و بعدها به دردمان می خورد. البته در شش سال اول نیاز هست در مدرسه نابینایان باشیم چون می خواهیم مباحث پایه را یاد بگیریم و در مدرسه نابینایان این یادگیری قطعا راحت تر است اما برای دوران متوسطه بهتر است به مدرسه عادی برویم.من اگر می دانستم مدرسه عادی اینقدر در زمینه رشد اجتماعی و هیجانی می تواند به من کمک کند زودتر این تصمیم را گرفته بودم.

س: میزان بینایی شما چقدر است؟

ج: من rp دارم و به مرور بیناییم کمتر می شود و با خط بریل درس می خوانم.

س: در دبیرستان از کلاس کنکور هم استفاده می کردید؟

ج: در سال دوازدهم مدرسه برایمان برای دروسی مثل ریاضی و اقتصاد و ادبیات و عربی کلاس گذاشت.

س: در آزمون آمادگی برای کنکور چطور شرکت می کردید؟

ج: بله از سال دهم در آزمونهای قلمچی شرکت می کردم.

س: این آزمونها چقدر در آمادگی برای آزمون کنکور موثر است؟

ج: من از کلاس دهم در آزمون آمادگی شرکت می کردم اما به نظرم اگر از کلاس یازدهم و یا دوازدهم در این آزمونها شرکت کنند بهتر است .در این آزمونها  با نحوه سوالات و مواردی که مربوط به کنکور است مثل دروس عمومی و اختصاصی و ضرایب آنها آشنا می شوند که در برنامه ریزی برای مطالعه تاثیر دارد. و روش تست زدن را یاد می گیرند.

س: به چه رشته ای علاقه دارید که در دانشگاه بخوانید؟

ج: من به رشته روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی علاقه دارم و همین رشته ها را هم انتخاب کردم.

س: کدام شهرها را برای تحصیل انتخاب کردید؟

ج: من ابتدا روانشناسی یزد را در اولویت اول انتخاب کرده بودم ولی شب آخر انتخاب رشته اولویتم را عوض کردم و اول روانشناسی و مشاوره های دانشگاههای تهران ، شهید  بهشتی و علامه طباطبایی را انتخاب کردم.

س: چرا این کار را کردید؟

ج: با مشورت با اطرافیانم  به این نتیجه رسیدم و علاقه خودم به اینکه در یک دانشگاه معتبر تحصیل کنم و هم اینکه از حمایت مطلق خانواده دور شوم و به استقلال شخصی برسم سبب شد که تصمیم بگیرم این کار را انجام دهم.

س: در جلسه کنکور شرایط چطور بود؟

ج: من روز قبل از شرکت در کنکور علوم انسانی در کنکور هنر شرکت کرده بودم و با شرایط آشنا شده بودم و این برایم مفید بود.قبل از کنکور ترسهایی داشتم از اینکه منشی خوبی داشته باشم یا دفترچه بریل و زمان بیشتر برای نابینایان اختصاص یابد ولی پس از شرکت در کنکور هنر وقتی دیدم همه چیز خوب رعایت می شود نگرانیهایم کمتر شد و روز کنکور علوم انسانی آرامش بیشتری داشتم.

س: به هنر هم علاقه داشتید؟

ج: خیر من فقط برای آمادگی برای کنکور اصلیم که علوم انسانی بود در کنکور هنر شرکت کردم و فقط به سوالهای عمومی آن پاسخ دادم چون از سال قبل می دانستم که روز قبل از کنکور علوم انسانی برگزار می شود.

س:  در دقایق قبل از شروع آزمون چه صحبتی با منشی خود داشتید؟

ج: نکاتی را یادآوری کردم از جمله اینکه در وارد کردن پاسخها دقت کند و همان لحظه گزینه ها را وارد کند و برای آخر آزمون نگذارد که وقت کم بیاورد. ولی خود منشی من از دقت نظر و وسواس خاص برخوردار بودو مسائل را رعایت می کرد.

س: منشی شما در خواندن همه سوالات مهارت داشت؟

ج: من فقط برای وارد کردن جوابها در پاسخنامه از منشی کمک گرفتم البته این کار را به دوستان دیگر توصیه نمی کنم چون من با این تصمیمی که گرفتم با مشکل روبرو شدم و وقت کم آوردم. من همه سوالات را از روی خط بریل خواندم که کار اشتباهی بود و مخصوصا در سوالات عمومی وقت کم آوردم. به نظرم بهتر است در دروس حفظی تر حتما از خواندن منشی کمک بگیرند در مورد دروس ریاضی و اقتصاد منشی را که امتحان کردم دیدم که خیلی روی این دروس تسلط نداشت. به نظرم ما دروسی مثل فارسی و عربی را که ظرایفی دارند بهتر است خودمان بخوانیم و درسهایی مثل تاریخ و جغرافیا و روانشناسی را منشی بخواند که وقت بیشتری ذخیره کنیم.

س: توصیه شما به دوستانی که سال آینده کنکور دارند، چیست؟

ج: سالی که در آن کنکور داریم خیلی زود می گذرد هر چند خیلی سخت است از لحظه به لحظه این روزها استفاده کنند و کار اصلیشان مطالعه دقیق دروس باشد و خود را به dvd آموزشی وابسته نکنند کتابها را خوب مطالعه کنند و در کنارش تست هم بزنند.

 

.......خانه داری این بخش «آراستگی»

*معرفی عطر و ادکلن

در این بخش به معرفی انواع عطر، ادکلن، اسپری و مام می پردازیم.

مواد تشکیل دهنده عطرها

مواد اصلی تشکیل دهنده عطرها استفاده از انواع اسانس ها و الکل است. اسانس ها انواع مختلفی دارند و به دو صورت طبیعی و شیمیایی است. اسانس های طبیعی اسانس هایی هستند که دارای دو  منبع حیوانی و گیاهی است. منابع گیاهی از ساقه، ریشه ، برگ های گل ها ، انواع میوه ها ، دانه های گیاهی و روغن چوب ها گرفته میشوند. منابع حیوانی مانند مشک(ماده ای است که  از کیسه ای در زیر شکم نوعی  آهو به نام آهوی ختن که بیشتر در نواحی آب و هوایی مانند چین زندگی می کنند بدست می آید.) بعد از جدا کردن کیسه از زیر شکم آهو که بعد از مرگ آهو این اتفاق صورت میگیرد و کیسه را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می دهند تا  کاملاً خشک شود سپس مشک را از آن خارج می کنند. متاسفانه علت شکار و کشتن این دسته از آهوها تهیه مشک است که با قیمت گزاف در بازار فروخته شود. منبع حیوانی دیگرعنبر است که عنبر نوعی چربی است که از بدن نهنگ عنبر بدست می آید و  کاستوریوم که از کیسه ای در بدن سگ آبی در آمریکای شمالی است بدست می آید و همچنین آخرین منبع حیوانی عسل است. اسانس هایی که از مواد شیمایی تهیه می شوند بیشتر از مواد نفتی است که در واقع به صورت تخصصی تر موجود است.

انواع عطرها

چهار نوع عطر داریم. نوع اول پرفیوم ها هستند که 22 تا 40 درصد اسانس دارند و مابقی آن الکل است و میزان اسانس آن ها بیشتر است گرانتر و ماندگاری بیشتری دارند.

ادو پرفیوم ها که 15 تا 21 درصد اسانس دارند و  در مرحله پایین تری قرار دارند.

ادو تویلت ها که ملایم ترهستند و 6 تا 14 درصد اسانس دارند و بیشتر مناسب مصرف شبانه است.

ادکلن جزو دسته ای از عطرها می باشد که اسانس آن بین 1 تا 2 درصد است و دوام آن کمتر و ارزانتر است. عطرهای موجود در بازار از این نوع ادکلن است . یک نوع عطر در بازار موجود است که در واقع چربی آن ها بیشتر است و به اصطلاح روغنی تر است و در مغازه های خاص تری عرضه میشوند و بیشتر در مغازه هایی موجود است که به صورت باز فروش عطر دارند و در واقع درصد الکل را کمتر و مواد طبیعی مانند مشک را بیشتر میکنند و رایحه تند تری دارند.

انواع رایحه

رایحه ها به دو دسته تقسیم میشنود رایحه گرم و سرد . رایحه های گرم در فصول سرد و رایح های سرد در فصول گرم استفاده می شوند. در بهار هم توصیه میشود از عطرهای خنک استفاده شود. عطرهای گرم و سرد  رایحه تلخ و به اصطلاح تندتر ، شیرین و ملایم هستند. در فصل های گرم سال به دلیل تعریقی که در بدنمان صورت میگیرد بیشتر از عطر استفاده می کنیم و دوام عطرها کمتر میشود.

برای خرید عطر باید  به چه نکاتی توجه کنیم؟

اکثر افراد زمانی که بوی عطر را روی لباس فرد دیگری حس می کنند فکر میکنند که عطر بسیار خوبی است و به مشامشان خوش می آید و همان عطر را خریداری می کنند. این کار اشتباه است زیرا پوست بدن هر فردی از نظر چربی با یکدیگر متفاوت است و همچنین مواد شیمیایی که در خون افراد وجود دارد که بر اثر تعریق از خون جدا می شود و متفاوت است. اگر ما بخواهیم عطر مورد پسند یک فرد را که روی بدن فرد دیگری تست شده را تهیه کنیم متوجه خواهیم شد که بوی عطر روی بدن ما آن بوی خوش آیند را نخواهد داشت. بهتر است که عطر را  در ابتدا روی بدن خودمان تست کنیم . قسمت های مناسب تست عطر روی بدن قسمت هایی است که نبض وجود دارد مانند مچ دست، قسمت گردن زیر لاله گوش که بهتر است از فاصله ده سانتیمتری اسپری شود .

روش نگهداری عطر

بوی عطرها بعد از مدتی از بین می روند و در واقع دوام آن ها کم می شود به این دلیل است که در فصل تابستان به دلیل تعریق دوام آن کم می شود. بهتر است عطرها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنیم تا ماندگاری بوی عطر باقی بماند. به تاریخ تولید و انقضای عطرها هم باید توجه کنید. عطرها بعد از یک دوره ای در واقع در یک فاصله زمانی موجب می شوند که رایحه هایشان را از دست بدهند. اگر روی پوستمان از کرم مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنیم عطر را نمیتوانیم روی آن تست کنیم به دلیل اینکه رایحه  کرم مرطوب کننده با عطر ترکیب می شود و در نتیجه بوی عطر را نمی توانیم به خوبی متوجه شویم. آقایان اکثراً رایحه های تلخ را می پسندند و خانم ها از عطرهای شیرین که  اسانس آن از گل ها یا میوه ها تهیه می شود انتخاب می کنند.

مام

مام ها به دو دسته تقسیم می شوند ژله ای و صابونی

افراد با توجه به سلیقشان از این دو نوع مام استفاده  میکنند. افرادی که تعریق زیادی دارند مام صابونی توصیه نمی شود به دلیل نوعی چسبندگی و حالت خمیری ایجاد می کند و باعث ایجاد خارش در آن قسمت پوست می شود و بهتر از مام ژله ای استفاده شود.  زمان بهتر برای استفاده از مام اصولاً بعد از استحمام صورت می گیرد و در واقع بدن باید کاملاً خشک باشد تا ماندگاری مام بیشتر شود. مام جزو وسایل شخصی محسوب می شود و فقط خود شخص باید از آن استفاده کند.

اسپری

 اسپری ها انواع مختلفی دارند از نظر رایحه و اسانس شبیه عطر و ادکلن ها هستند اما الکل موجود در آن ها بیشتر است و میزان اسانس خیلی کمتری در اسپری ها استفاده میشود. اسپری ها خطرناک هستند در وقابل گرما و آتش و ندر مقابل نور مستقیم آفتاب نباید قرار گیرند. زمانی که روی لباس تعریق صورت گرفته است بهتر است از اسپری استفاده نشود و این عادت اشتباهی است و متاسفانه در بسیاری از افراد رواج پیدا کرده است که تعریق با رایجه اسپری ترکیب می شود و بوی ناخوشایندی ایجاد میکند.

 

..........کشکول

*هر احساسی روی چه اندامی اثر دارد؟

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که احساسات روحی روی ارگان‌های بدن تاثیر می‌گذارند؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با این احساسات و اثرات شان آشنا شوید.

احساسات

لازم است همیشه احساساتتان را کنترل کنید تا بد‌نتان سالمتر بماند، چون ارگانهای درونی تحت تاثیر احساسات و عواطف ما هستند. در واقع کار بدن صرفا سوخت و ساز و تبدیل مواد غذایی به انرژی نیست تا ارگانها زنده بمانند. بدن ما هر نوع محرکی را انتقال داده و پاسخهای منفی و مثبت میدهد که روی ارگانها تاثیر میگذارد. بدن ما علاوه بر اینکه به واسطه حواس پنجگانه محرکهای فیزیکی را دریافت میکند، تحت تاثیر احساسات و عواطف ما نیز قرار میگیرد و با وجود اینکه به نظر میرسد این احساسات هیچ تاثیر فیزیکی ندارند، اما باعث ایجاد واکنشهایی میشوند که برخی ارگانها را تحریک و یا تضعیف میکنند. این روند سالم و طبیعی است. اما زمانی که احساسات منفی به طور مداوم بر بدن تحمیل میشوند، سلامت اندامها به خطر افتاده و در برابر بیماریها آسیب پذیر میشوند. در واقع زمانی که متوجه میشوید یکی از ارگانهای بدنتان دچار اشکال و اختلالی شده است لازم است که دلیل احساسی آن را برای درمان مشکل جستجو کنید. در اکثر موارد میتوان با کنترل احساسات و دور کردن افکار منفی، گام بزرگی برای سلامتی بدن برداشت.

تاثیر احساسات بر اندام های بدن

قلب و روده کوچک تحت تاثیر شادی

بر اساس طب سنتی چینی، شادی احساسی است که با قلب و روده کوچک در ارتباط است. قلب ما در توافق با فرایند‌های بدن، خون و گردش آن را کنترل میکند. روده کوچک نیز وظیفه جذب مواد مغذی و مواد معدنی غذا‌ها را بر عهده دارد. اگرچه یک حس سالم مانند شادی باعث تحریک عملکرد این دو ارگان میشود، اما زیاده روی در آن نیز میتواند باعث بروز پدیده‌هایی مانند تاکی‌کاردی (افزایش ضربان قلب)، بیخوابی و اختلال در تمرکز شود. افرادی که این دو ارگان در بدنشان دچار مشکل میشود، غالبا افرادی حساس، بسیار هوشیار و پرحرف هستند که احساساتی طغیان کننده دارند و افرادی زودرنج و تاثیرپذیر هستند. لازم است که حس شادمانی، هیجانی و زودرنجی زیاد تحت کنترل قرار گیرد تا عملکرد این دو ارگان مهم با مشکل مواجه نشود. البته از ما میشنوید هر چقدر که میتوانید به طور سالم و طبیعی شاد باشید. فقط حواستان باشد که از هیجانات افراطی و به اصطلاح جوگیر شدن دور بمانید.

کبد و کیسه صفرا تحت تاثیر عصبانیت و خشم

خشم و عصبانیت و احساسات ناشی از آنها روی دو عضو کبد و کیسه صفرا تاثیر میگذارند. کبد وظیفه ذخیره خون و کنترل چرخش انرژی حیاتی را بر عهده دارد. کیسه صفرا نیز به نوبه خود محل ذخیره و ترشح صفرا است. اگر با این ارگانها مشکل دارید احتمالا شما فردی هستید با مشغله ذهنی فراوان که عکس العمل‌های تهاجمی نسبت به وقایع پیرامون تان بروز میدهید. در واقع افرادی که عصبی و پرخاشگر هستند بیشتر در معرض بیماریهای مربوط کبد و کیسه صفرا قرار میگیرند. علاوه بر کنترل عصبانیت لازم است که نسبت به احساس سرخوردگی و همچنین سوءهاضمه نیز دقت داشته باشید.

طحال و معده تحت تاثیر وسواسهای فکری

این دو ارگان تحت تاثیر وسواسهای فکری و نوستالژی و افکار متعدد هستند. زمانی که معده مشغول هضم مواد غذایی است، طحال با عفونتها مقابله کرده و تعادل مایعات داخل بدن را کنترل میکند. افرادی که از بیماریهای مربوط به این دو ارگان رنج میبرند غالبا افراد آرامی هستند، اما در عین حال مشکل تصمیم گیری دارند، یعنی اینکه دچار وسواس بوده و مدام در حال تامل هستند.

ریه‌ها و روده بزرگ تحت تاثیر غم

این ارگانها با غم، اندوه و غصه در ارتباط هستند. ریه‌ها تنفس و روده هضم غذا، جذب مواد مغذی و کنترل دستگاه ایمنی بدن را انجام میدهند. اگر در این ارگانها احساس ناراحتی دارید احتمالا یک فرد مستقل و بسیار منطقی هستید، اما دلتان میخواهد که خودتان را در دنیای خاص درونی خودتان محبوس کنید. در این صورت با علائم جسمی مانند کمبود اشتها، احساس فشار در قفسه سینه و یا احساس دلزدگی مواجه خواهید شد.

کلیه‌ها و مثانه تحت تاثیر ترس

کلیه‌ها تحت تاثیر ترس و اضطراب هستند. این اعضای لوبیایی شکل، وظیفه دفع مواد زاید از خون را بر عهده دارند و مثانه نیز عهده دار ذخیره ادرار و کنترل دفع آن است. برخی افراد که در ناحیه کمر احساس درد میکنند و همچنین احساس آسیب پذیری دارند، افرادی هستند که به تواناییهای خود شک دارند و همیشه احساس ترس و اضطراب دارند. حفظ تعادل انرژی در کلیه‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس میشود. در نهایت توصیه میکنیم تا حد امکان احساسات مثبت را در وجود خود تقویت کنید. با افزایش افکار مثبت و دور کردن ترس و اضطراب میتوانید به درمان سریع‌تر بیماریها و رسیدن به سلامتی دست پیدا کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *