شناسه خبر: 34224 منتشر شده در مورخ: 1400/6/1 ساعت: 09:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 1 شهریور 1400

روزنامه دوشنبه 1 شهریور 1400

عناوین امروز: برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه-برنامه‌های عبدالملکی برای هدایت وزارت کار چیست؟-روش انجام احیای قلبی تنفسی-پیش نمایش حضور ورزشکاران ایرانی در چهار رشته حاضر در توکیو- همدستی داماد و برادرزن در یک جنایت.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

۱۴ محرم  ۱۴۴۳

۲۳ آگوست ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۷۸ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....

*برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

*برنامه‌های عبدالملکی برای هدایت وزارت کار چیست؟

*روش انجام احیای قلبی تنفسی

*پیش نمایش حضور ورزشکاران ایرانی در چهار رشته حاضر در توکیو

*همدستی داماد و برادرزن در یک جنایت

 

............خبر

*برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

شانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت همکاران سوم تا شانزدهم شهریور به میزبانی استان خراسان رضوی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دو بخش دختران و پسران از 3 شهریورماه آغاز و تا 10 شهریورماه ادامه خواهد داشت و با توجه‌به محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری، تمام مراحل اجرایی و داوری به صورت غیرحضوری و ارتباط تصویری آنلاین می‌باشد.

مسابقات قرآن دانش‌آموزان در گروه‌های آسیب‌دیده بینایی، جسمی حرکتی، آسیب‌دیده شنوایی و با نیازهای ویژه ذهنی و طیف اتیسم در رشته‌های قرائت قرآن، حفظ قرآن، حفظ مکتوب، مداحی، اذان، مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

همچنین مسابقات فرهنگیان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از 14 شهریورماه با حضور مجازی همکاران فرهنگی خانم و آقا شاغل در آموزش‌وپرورش استثنایی به مدت 3 روز و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

............گزارش ویژه

*برنامه‌های عبدالملکی برای هدایت وزارت کار چیست؟

حجت‌ عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جوانترین وزیر کابینه رئیسی است درس اقتصاد خوانده و کارنامه پرباری در معاونت اشتغال کمیته امداد دارد.

در کارنامه کاری حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سوابق علمی، تألیفات و فعالیتهای مختلف دیده می شود، او از قضا اقتصاددان است و نگاه مثبتی به ایجاد اشتغال در فضای کنونی کشور دارد و ظرفیت‌های بالایی برای اشتغالزایی در اقتصاد متصور است. برنامه وی به طور رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و ماحصل دیدار روز گذشته وی با کمیسیون های مختلفی همچون اجتماعی، بهداشت و درمان و فراکسیون راهبردی مجلس نشان می دهد که حداقل نگاهها مثبت بوده،  با این حال برخی از نمایندگان مجلس آن چه در خصوص برنامه ها به مجلس ارائه کرده را بیشتر ذکر کلیات می دانند و معتقدند با توجه به گستردگی این وزارتخانه و زیرمجموعه های آن باید نسبت به مسایل جزیی تر پاسخ های تخصصی تری دریافت کنند.

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس روابط کار درباره معرفی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی به مجلس می گوید: اقتصاددان بودن و مدت فعالیت آقای عبدالملکی به عنوان معاونت اشتغال کمیته امداد را باید به فال نیک بگیریم و می‌تواند از جمله نکات مثبتی باشد که باید برای وزیر پیشنهادی جدید در نظر بگیریم. وی می افزاید: در حال حاضر صرفنظر از کرونا، بحث معیشت و اشتغال جزو اولویت های اساسی کشور و دو موضوع بسیار مهم به شمار می‌رود و از وظایف اصلی است که مستقیماً بر دوش وزارت بزرگ تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد بود بنابراین باید امیدوار باشیم که طرح‌ها و برنامه‌های آقای عبدالملکی در این راستا و تاثیر گذار در مجلس باشد. این کارشناس روابط کار می گوید: اگر ایشان مطالعه خوبی کرده باشد که چطور کارها را پیش ببرد موفق خواهد بود. معتقدم اولین برنامه ایشان باید این باشد که بنگاه‌های دچار مشکل شناسایی شود و ظرفیت سازی لازم در بازار کار مدنظر قرار گیرد.

اگر اولویت ایشان این مساله باشد منطقی تر مسایل را مطرح خواهد کرد. حاج اسماعیلی با اشاره به اولویت بحث معیشت در کشور می گوید: با توجه به آنکه معاونت رفاهی در اختیار وزارت کار است اگر در این بخش بتواند برنامه قابل قبولی ارایه کند موثر خواهد بود لذا انتظار داریم که در صورت رأی اعتماد ایشان در تعریف خط فقر بتواند همراه با یک تیم بسیار قوی این کار و بسیاری از امور مهم دیگر را به سرانجام برساند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز پس از بررسی و رصد برنامه های عبدالملکی می گوید: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گستردگی دارد و وسعت اختیارات این وزات خانه زیاد است، نمایندگان سوالات تخصصی دارند و باید جزئیات بررسی شود. در مجموع نسبت به بخش اول که ویژگی‌های دولتمردان آینده بود، نظرشان مثبت اما در بحث برنامه تاکید دارند با رویکرد اجرایی‌تر و جزئی‌تر که هم حوزه تعاون و کار و هم تامین اجتماعی و صندوق‌های اجتماعی را در بر می گیرد، بررسی شود. بعد از ظهر دیروز نیز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی برنامه وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار داشت. تاکید کمیسیون بر این بود که با توجه به گسترده بودن حیطه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز است در مورد مباحث مهمی مانند حوزه اشتغال، معلولان، سالمندان، بازنشستگان، بیمه‌های درمانی و صدها و صدها موضوع مهم، برنامه‌های عملیاتی ارائه شود و برنامه های ارائه شده متناسب با مشکلات این حوزه باشد.

در همین حال برخی نمایندگان مجلس نگاه و موضع دیگری نسبت به برنامه های عبدالملکی داشتند تا آنجا که احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که خود زمانی مشاور وزیر کار بوده درباره وزیر پیشنهادی کار اینطور بیان می دارد: "فردی توانمندتر و مناسب‌تر از وزیر پیشنهادی فعلی برای این وزارتخانه لازم است چرا که وزارت کار، وزارتخانه‌ای پرمشغله و دارای مسائل پیچیده است و جمعیت میلیونی کارگران و بازنشستگان، به علاوه بانک‌های توسعه تعاون و رفاه، حوزه بهزیستی و غیره، فردی دارای کارنامه‌ای شاخص را برای تصدی وزارت کار می‌طلبد تا هم جامعه کارگری و تعاونگران این فرد را بپذیرند و هم توانایی لازم برای مدیریت چنین مجموعه‌ عظیمی را دارا باشد". حجت عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، امروز نیز به کمیسیون عمران مجلس رفت و برنامه های خود را برای تصدی وزارت کار ارایه کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس از حمایت اکثریت قاطع اعضای این کمیسیون از وزیر پیشنهادی کار خبر داده و گفته در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحث بیمه همگانی، وضعیت مجتمع های تولیدی در حوزه مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان، اشتغال و کارآفرینی اشاره شد و بحث های جدی صورت گرفت در نهایت پس از بحث و بررسی نظر اکثریت اعضای کمیسیون نسبت به برنامه های ایشان مثبت بود و انشاءالله کمیسیون عمران از وزیر پیشنهادی حمایت خواهد کرد. پیش از این علی حدادی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در توئیتی گفته بود" وزیر پیشنهادی کار به عنوان یک نخبه جوان انقلابی می تواند آغازگر تحول بزرگی در این وزارتخانه باشد.

کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی و کانون انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل کشور نیز در حمایت از عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیانیه صادر و ضمن ابراز خرسندی از انتخاب فردی انقلابی، جهادی و تحصیلکرده به سکانداری وزارت کار ابراز امیدواری کردند نمایندگان مجلس با رأی قاطع به جوان‌گرایی و تخصص گرایی دین خود را به نظام و انقلاب ادا کنند.

 

........آموزش

*روش انجام احیای قلبی تنفسی

در بخش  پیش در باره ضرورت انجام احیای قلبی تنفسی گفتیم. گاه افراد تمایلی به انجام تنفس مصنوعی ندارند ولی باید در نظر داشت احیای قلبی به همراه تنفس مصنوعی بسیار تاثیرگذارتر است.  ولی به هر حال احیای قلبی به تنهایی نیز بسیار اهمیت دارد. در احیای قلبی اگر دو نفر حضور داشته باشند یکی کار تنفس مصنوعی را انجام می دهد و دیگری ماساژ قلب را شروع می کند و هر پنج دقیقه جای همدیگر را عوض می کنند چون انجام احیای قلبی بسیار خصته کننده است.

ولی اگر تنها یک نفر در محل حضور داشت باید با انجام هر سی بار ماساژ قلبی جا به جا شود و دو تنفس مصنوعی هم انجام دهد. برای شروع کار یک نفر در سمت راست فرد بر روی دو زانو در کنار سر می ایستد و دیگری در سمت چپ و در کنار قفسه سینه زانو می زند. این فرد کف دست "پاشنه دست" خود را در وسط قفسه سینه و در انتهای استخوان جناغ سینه " استرنوم" قرار می دهد و در حالیکه دست کاملا کشیده است دست دیگر خود را روی دست اول قرار می دهد سپس شروع به فشردن استخوان جناغ می کند تعداد ماساژ قلبی 100 تا 150 بار در دقیقه است ضربان قلب در افراد بالغ بین 60 تا 80 بار در دقیقه است و در کودکان از 80 تا 120 بار متغیر است و در اطفال زیر یک سال تا 180 بار هم می رسد.    پس هر چه سن پایینتر باشد تعداد ماساژ هم بیشتر می شود. ولی عمق آن کمتر می شود به این صورت که در بالغین دست ها 5 تا 6 سانتیمتر استخوان جناغ را به سمت پاین فشار می دهند ولی در اطفال کمتر شده تا در اطفال زیر یک سال به 3 سانت می رسد.

درافراد بالغ با دو دست و در اطفال با یک دست و در شیرخواران با دو انگشت وسط و اشاره یک دست یا انگشتان شست دو دست ماساژ را انجام می دهیم.برای به دست آوردن یک مقیاس بند آخر یک انگشت حدود سه سانتیمتر است. یعنی در افراد بالغ به اندازه دو بند انگشت استخوان جناغ را به سمت پایین فشار می دهیم تا خون داخل قلب کاملا پمپ شود. ماساژ کمتر از این حد تاثیرگذار نیست.

کسی که ماساژ قلبی را انجام می دهد باید ثانیه را به خوبی بشناسد و به عنوان مثال شمارش ماساژها را با اعداد از هزار تا هزار و یک و هزار و دو و ..در نظر بگیرد . و بعد از انجام سی بار ماساژ قلبی صبر کند تا فرد روبرو دو بارکار تنفس مصنوعی را انجام دهد. تنفس مصنوعی در فاصله هر سی بار ماساژ قلبی به تعداد دو بار انجام می شود. برای انجام تنفس مصنوعی، فرد ابتدا نفس می گیرد و بعد از گرفتن بینی فرد مصدوم دهان خود را کاملا با دهان مصدوم فیکس می کند و تمام بازدم خود را در دهان او می دمد به طوریکه اگر دست روی قفسه سینه مصدوم باشد بالا رفتن قفسه سینه را متوجه می شود. این کار را در عرض یک ثانیه انجام می دهد سپس صبر می کند تا این هوا خارج شود و دوباره تنفس مصنوعی را انجام می دهد و کار را به فرد دیگر می سپارد تا ماساژ قلبی را ادامه دهد. دو تنفس مصنوعی کلا در عرض پنج ثانیه انجام می شود. بعد از اینکه پنج بار "سی بار ماساژ دادن "انجام شد دو نفر جای خود را عوض می کنند و کار را ادامه می دهند. ماساژ قلبی تا هنگام رسیدن گروه امداد و نجات باید ادامه یابد.

و با دستگاه الکترو شوک ریتم قلب فرد را اندازه بگیرند و در صورت لزوم به او شوک بدهند. گاه بعد از چند دقیقه از انجام احیای قلبی تنفسی متوجه می شویم فرد هوشیار شده است می تواند به تنهایی نفس بکشد و یا شروع به حرف زدن می کند در این حالت نیازی به ادامه احیاء نیست و باید او را در حالتی قرار دهیم که اگر دچار تهوع و استفراغ شد خفه نشود. برای این کار مصدوم را به پهلو می خوابانیم در حالتی که دست مقابلش را زیر صورت خود گذاشته و پای رویی او خم است و کف آن روی زمین قرار دارد و مانع از برگشتن او می شود. مصدوم در این حالت می ماند تا نیروهای امدادی برسند و او را به بیمارستان منتقل کنند اما اگر دیدیم مجددا سطح هوشیاری فرد پایین آمد یا تنفس قطع شد دوباره او را طاق باز خوابانده و کار احیا را شروع می کنیم.

اگر فرد ماهری کار احیاء را انجام می دهد می تواند همزمان برگشت نبض را هم کنترل کند اما برای دیگران چون گاهی پیدا کردن نبض وقت گیر است همینکه ببینیم فرد هوشیار نیست و به سوالات جواب نمی دهد و تنفس کافی نیست نیازی به بررسی نبض نیست و باید کار احیاء را شروع کند حتی اگر کسی از این بترسد که در اثر فشار دنده های مصدوم را بشکند  باز دادن ماساژ قلبی اولویت دارد چون دنده شکسته ترمیم می شود ولی قلبی که بایستد دوباره کار خود را شروع نمی کند با پمپاژ قلب به صورت مکانیکی خونرسانی را به اعضای حیاتی ادامه می دهیم تا از کار نیفتند  توجه به این نکته هم ضرورت دارد که در تنفس مصنوعی به اطفال دهان امداد گر روی دهان و بینی طفل قرار می گیرد.

 

......ورزشی

*پیش نمایش حضور ورزشکاران ایرانی در چهار رشته حاضر در توکیو

کمیته پارالمپیک آسیا با انتشار گزارشی به ارائه پیش نمایشی از چهار رشته وزنه برداری، تیراندازی، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر پرداخته است.

رشته وزنه برداری

برترین وزنه برداران آسیا خود را آماده کارزار پارالمپیک کرده اند تا رقابت های شان را از تاریخ چهارم شهریور در توکیو آغاز کنند. در این میان، انتظار میرود ورزشکاران چین، ایران، عراق و اردن بتوانند مدال ها را در اکثر اوزان از آن خود کنند، اگرچه وزنه برداران مغولستانی، ویتنامی و مالایی هم می توانند رکوردهای خوبی را ثبت کنند.

ایران بر روی صلحی پور و رستمی حساب باز کرده است:

بدون حضور سیامند رحمان افسانه ای که متاسفانه در مارس ۲۰۲۰ فوت کرد، چشم امید تیم ایران در توکیو ۲۰۲۰ به حامد صلحی پور، قهرمان دنیا و دارنده مدال طلای بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ در دسته منفی ۹۷ کیلوگرم و روح اله رستمی در دسته  منفی ۸۰ کیلوگرم هستند. منصور پورمیرزایی هم در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم، به دنبال مدال طلا خواهد بود.

رشته تیر اندازی

مسابقات این رشته از تاریخ هشتم شهریور در سالن تیر اندازی آساکا توکیو برگزار می شود و انتظار می رود تیر اندازان چین و کره جنوبی بیشتر مدال های این رشته را درو کنند، اگرچه باید شانس کسب مدال را برای نمایندگان امارات متحده عربی، هند و ایران قائل بود. در بخش تفنگ بانوان، مسابقات با حضور تیر انداز چینی که موفق به کسب چهار طلای پارالمپیک شده، ورزشکاران کره ای در ماده های R۲، R۸ و R۶ و همچنین ساره جوانمردی از ایران در ماده های تپانچه P۲ و P۴ بسیار دیدنی خواهد شد.

این ورزشکار ۳۴ ساله شیرازی با دو طلا در ریو ۲۰۱۶ تبدیل به اولین ورزشکار زن ایرانی شد که موفق به کسب مدال طلا شده است. او موفقیت خود را با مدال طلای قهرمانی ۲۰۱۸ جهان در کره جنوبی و بازیهای پاراآسیایی جاکارتا ادامه داد. ساره جوانمردی در این باره میگوید: "من هم مانند سایر ورزشکاران به دنبال ارتقاء عملکرد، تکرار موفقیت های گذشته و کسب بهترین نتیجه در توکیو ۲۰۲۰ خواهم بود. به همین خاطر، تمام تلاشم را می کنم تا نتیجه خوبی بگیرم. اکنون شرایط برای تمام ورزشکاران دنیا یکسان است به خاطر همین هم من نگران دفاع از عملکردم نیستم.

والیبال نشسته

انتظار میرود با شروع رقابت های والیبال نشسته از تاریخ پنجم شهریور در سالن ماکوهاری، تیم مردان ایران و زنان چین بتوانند همچنان تسلط خود را بر این رشته حفظ کنند. تیم مردان ایران موفق شده است از زمان حضور این رشته در بازی های پارالمپیک، پای ثابت تمام مسابقات فینال پارالمپیک باشد و ۶ مدال طلا کسب کند. علاوه بر آن، تیم ایران توانسته از ۱۲ بار حضور در رقابت های قهرمانی جهان، ۷ عنوان قهرمانی را از آن خود کند و طلای بازی های پاراآسیایی را نیز به کارنامه خود اضافه نماید.

حضور مرتضی مهرزاد در این تیم به عنوان بلند قدترین فرد ایرانی در کنار سایر ستاره های تیم از قبیل صادق بیگدلی، رمضان صالحی، عیسی زیراهی و مجید لشگری، ایران را به یک تیم غیرقابل مهار در آوردگاه توکیو تبدیل کرده است.

مرتضی مهرزاد در خصوص شرایط تمرینی تیم ایران در دوران پاندمی گفت: "علی رغم شیوع ویروس کرونا و تاثیر مخربش بر زندگی افراد علی الخصوص ورزش افراد دارای معلولیت، ما سخت مشغول تمرین بودیم و هرگز اجازه ندادیم ویروس کرونا ما را شکست دهد. در جنگ با کرونا ما پیروز شدیم و این را با دفاع از عنوان قهرمانی مان در توکیو ۲۰۲۰ ثابت خواهیم کرد.

بسکتبال با ویلچر

ژاپن با دو مدال موفق ترین تیم آسیایی در ادوار مختلف پارالمپیک است. در توکیو ۲۰۲۰ اما سه تیم ایران، ژاپن و کره جنوبی نمایندگان قاره کهن خواهند بود. ژاپن و کره جزء تیم هایی هستند که باید در برابر هم صف آرایی کنند و در گروه دیگر، ایران باید در برابر انگلستان، آمریکا و استرالیا، سه تیم برتر مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ جهان به رقابت بپردازد.

در شمارگان آتی ایران سپید، رشته های حاضر در توکیو از جمله مسابقات ورزشکاران نابینا را با جزئیات بیشتری مورد ارزیای قرار خواهیم داد.

 

........‌حوادث

*همدستی داماد و برادرزن در یک جنایت

مرد جوانی که متهم است با همدستی برادرزنش پسر جوانی را به قتل رسانده در تحقیقات پلیسی منکر قتل شد و آن را به گردن همدستش انداخت. ۱۸ تیر امسال خانواده‌ ای با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت از ناپدید شدن پسر ۲۷ ساله ‌شان خبر دادند. آنها گفتند: پسرمان بابک دو شب قبل شیفت کاری ‌اش بود به‌ همین خاطر سوار بر خودرواش راهی محل کارش شد. صبح روز بعد با ما تماس گرفت و گفت به خانه برمیگردد اما دیگر خبری از او نشد و تلفن همراهش هم خاموش شده است.  به‌ دنبال اعلام خبر ناپدید شدن مرد جوان به‌ نام بابک، کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شدند و همزمان بازپرس جنایی دستور توقف خودروی بابک را صادر کرد.

کشف جسد در بوستان

در حالی که تحقیقات برای یافتن رد و نشانی از مرد جوان‌ متمرکز شده بود، ۱۹ تیر اهالی منطقه افسریه در حال عبور از بوستانی در همان حوالی با جسد مرد جوانی مواجه شدند. با کشف جسد موضوع به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام و تیم جنایی برای بررسی صحنه راهی محل شدند. با حضور تیم تحقیق آنها با جسد مرد جوانی مواجه شدند که داخل پتویی قرار داشت و از ضربات وارده مشخص بود که او با جسم نوک تیزی مانند چاقو به قتل رسیده است. در بازرسی از جسد هیچ مدرکی که هویت او را برملا کند پیدا نشد و متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود ۴۸ ساعت قبل اعلام کردند. به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

شناسایی هویت مقتول

در ادامه با تطبیق مشخصات مقتول با افراد گمشده سرانجام مشخص شد وی همان بابک است که خانواده اش ناپدید شدن او را اعلام کرده بودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که بابک روز ناپدید شدنش با زن جوانی به‌ نام منیر قرار ملاقات داشته است. با به  ‌دست آمدن این سرنخ، منیر به‌ عنوان نخستین مظنون پرونده بازداشت شد. زن جوان در تحقیقات اولیه مدعی بود که از سرنوشت بابک اطلاعی ندارد اما زمانی که در مقابل مدارک پلیسی قرار گرفت، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: من شوهر دارم اما ازدواجم با او به اجبار بود. زندگی خوبی نداشتم در واقع به خاطر خانواده‌ ام و بعد هم با به دنیا آمدن فرزندم مجبور به ادامه زندگی شدم.

چند باری تصمیم به طلاق گرفتم اما به‌ خاطر دخترم، منصرف شدم تا اینکه از یکسال قبل اعتیاد شوهرم شروع شد و همین مسأله درگیری‌های ما را بیشتر کرد. مدتی قبل خیلی اتفاقی و به‌ عنوان مسافر سوار بر خودرو بابک شدم. آن روز به قدری از دست شوهرم بهروز ناراحت بودم که سفره دلم را برای او باز کردم. زن جوان گفت: آن روز، مقتول از روی دلسوزی شماره تلفنش را به من داد و من هم چندین بار، زمانی که بهروز خیلی اذیتم میکرد، با او تماس میگرفتم و  حرف میزدم تا آرام شوم. غافل از اینکه شوهرم به من مشکوک شده و تلفنهایم را بررسی میکرد. بعد هم شوهرم به من اتهام خیانت زد. هر چه اصرار کردم به او ثابت کنم اشتباه میکند و آنطور که او فکر میکند نیست، باور نکرد بعد هم با برادرم تماس گرفت و به او گفت من با بابک ارتباط پنهانی دارم و مرا مجبور کردند بابک را به محل قرار بکشم تا او را بکشند. با اعترافات زن جوان به دستور بازپرس جنایی، شوهر و برادر منیر بازداشت شدند. بهروز در تحقیقات گفت: با همسرم اختلاف داشتم و زمانی که فهمیدم با مرد دیگری صحبت میکند خیلی ناراحت شدم و نتوانستم با این ماجرا کنار بیایم. موضوع را به برادر منیر که او هم اعتیاد دارد گفتم و باهم تصمیم گرفتیم که مرد جوان را بکشیم. او ادامه داد: با نقشه قبلی، از همسرم خواستم بابک را به محل قرار بکشاند.

منیر با او در منطقه پرند قرار گذاشت وقتی بابک به محل آمد طبق نقشه همسرم سوار خودروی مقتول شد. به محض سوار شدن همسرم، من و برادرش به‌ نام شایان هم سوار خودرو شده و با بست پلاستیکی دستهای پسر جوان را بستیم و او را ربودیم. او گفت: بابک چند ساعتی گروگان ما بود و برادر زنم داخل ماشین به او هرویین تزریق کرد. با تزریق هرویین حال او بد شد و بابک را در بوستانی حوالی افسریه از خودرو به بیرون انداختیم. او هنوز زنده بود و در همین حین شایان از خودرو پیاده شد و با چاقو چند ضربه به او زد. در ادامه شایان با تأیید ماجرای ربودن بابک ادعای متفاوتی مطرح کرد.او مدعی شد که قتل را بهروز انجام داده و ضربات چاقو را شوهر خواهرش به مقتول زده است. تحقیقات برای شناسایی عامل اصلی این جنایت به دستور محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی ادامه دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *