شناسه خبر: 3419 منتشر شده در مورخ: 1393/1/30 ساعت: 09:35 گروه: اجتماعی  
هفته حمایت از توانمندسازی معلولان در تقویم کشور ثبت شود
مدیرعامل تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان کشور:

هفته حمایت از توانمندسازی معلولان در تقویم کشور ثبت شود

مدیرعامل کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان کشور گفت: به منظور شناساندن توانایی معلولان و تشویق آنان برای کشف استعدادهایشان هفته حمایت از توانمندی‌های معلولان در تقویم کشور ثبت شود.

محمداسماعیل شیخ‌قرایی در مراسم افتتاح طرح توانمندسازی بر مبنای هنر ویژه معلولان و راه‌اندازی دفتر حامی حقوق معلولان در رسانه ملی در ساوه با اشاره به توانمندی معلولان اظهار کرد: امروز به وضوح دریافته ایم که معلولیت نقصی فراگیرکننده و سدکننده مسیر رشد و تحول آدمی نیست بلکه محدودیتی است که غلبه بر آن مستلزم توجه به تمام جنبه های جسمانی،روانی و اجتماعی  است.

وی با بیان اینکه برنامه های قادرسازی معلولان و توسعه امکانات ارتباطی دو سویه وجود دارد افزود: نتیجه تلاش همزمان در این دو مسیر موجب مشارکت افراد معلول در برنامه های توسعه می شود.

مدیرعامل کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان کشور تصریح کرد: زمینه مناسب برای فعالیت توانمندی های معلولان فراهم شود تا بتوانیم از دستاورد ارزشمند این برنامه برای رفع موانع فرصت ها و حضور معلولان پرافتخار در مسیر توسعه بهره مند شویم.

وی با اشاره به نقش نهادهای مردمی در کمک به معلولان گفت: رسیدگی به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف هنرمندان معلول در شهرها و روستاها مستلزم تمرکززدایی در مدیریت و بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های مختلف و مشارکت واقعی، پایدار، دائمی مردم و نهادینه کردن انجمن‌ها و نهادهای مدنی مردمی است.

شیخ‌قرایی افزود: خداوند انسان را برای موفقیت آفریده است ولی این موفقیت به آسانی بدست نمی‌آید و هر کس موفق نمی‌شود، موفقیت احتیاج به ایمان، اداره برنامه، عمل، پشتکار و بسیاری از چیزهای دیگر دارد که این موارد را باید در معلولان تقویت کرد.

وی تصریح کرد: نشان دادن توانمندیهای معلولان از طریق افزایش برنامه‏های تلویزیونی با به نمایش گذاشتن توانمندی آنهانقش موثری در خودباوری معلولان نسبت به توانمندی های خود و باور دیگران نسبت به آنها می شود.

مدیرعامل کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان کشور با اشاره به حمایت از طرح شناساندن توانایی های معلولان گفت: با پیشگامی رسانه ملی در شناسایی هر چه بیشتر این توانمند‌های بالقوه معلولان و استفاده از پتانسیل‌ها بر همگان واجب است با حمایت‌های همه‌جانبه خود برای تحقق اجرای این طرح تلاش کنیم.

وی افزود: معلولان مانند دیگر اعضای جامعه باید از حقوق کافی و کامل برخوردار باشند کانون تشکل‌های مردم نهاد آمادگی همه‌جانبه خود را به منظور همکاری با متولیان امر این طرح اعلام می‌دارد.

شیخ‌قرایی با بیان اینکه یکی از اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی، عدالت‌محوری است، تصریح کرد: معلولان نیز به عنوان قشری که بیش از نیمی از جامعه به نوعی با مشکلات آنها درگیر هستند باید از این عدالت بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی تشکل مردمی در حوزه معلولان گفت: هدف کلی راه‌اندازی کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد و فعال در حوزه معلولان، تعامل میان مراکز استان‌ها با این تشکیلات و استفاده از برگزیدگان این کانون برای ایجاد پل ارتباطی میان سازمان بهزیستی و ngo های سراسر کشور بوده است.

مدیرعامل کانون سراسری تشکل‌های مردم‌نهاد معلولان کشور افزود: رفع تبعیض ها و موانع فراروی، توسعه امکانات دسترسی و برابر سازی فرصت ها برای معلولان از دیگر اهداف این انجمن است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *