شناسه خبر: 34177 منتشر شده در مورخ: 1400/5/20 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
معلولین زنجانی برگزیده مهرواره نمایشی شدند

معلولین زنجانی برگزیده مهرواره نمایشی شدند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: دربیستمین مهرواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آثار هنرمندان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهرگستر، اختلالات طیف اتیسم کوشان ومرکز شبانه روزی سالمندان باغ مهربانی زیر پوشش بهزیستی برگزیده شدند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، فرهاد میرزایی افزود: در این مهرواره از مجموع ۲۸۰ اثری که به دبیر کانون ارسال شده بود، آثار مراکز یاد شده جزء ۴۲ اثر برگزیده اعلام شدند. وی اضافه کرد: طی سال گذشته دوره آموزشی توجیهی و کاربردی نمایش عروسکی و کارکرد آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت ویژه مربیان و مسوولین فنی مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت بهزیستی در دو مرحله ی مقدماتی و پیشرفته هر مرحله ۴۰ ساعت و در مجموع ۸۰ ساعت و به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: این برنامه با هدف توسعه و تقویت اتاق هنر درمانی در ۲۲ مرکز توانبخشی اعم از روزانه و شبانه روزی و استفاده از آن در توانمندسازی افراد دارای معلولیت در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی برگزار شد. به گفته وی، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، مطابق با تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از اقدامات هنری ویژه معلولین و نحوه بکارگیری هدفمند این تکنیک ها با تاکید بر جنبه های درمانی آن در مراکز توانبخشی کمک هزینه ای جهت تجهیز اتاق هنر به  مراکز توانبخشی پرداخت  شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی با بیان اینکه  نمایش درمانی به عنوان یک روش درمان غیردارویی نقش موثری در ارتقا و بهبود سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی ومعنوی افراد و ازجمله معلولین دارد، خاطرنشان کرد: بهبود تعاملات میان فردی و اجتماعی، تعلیم و تربیت و بالا بردن سطح یادگیری، افزایش توانایی های فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی- ذهنی و نیزاستقلال افراد کم توان ذهنی از جمله مواردی هستند که با استفاده از کاربرد هنر ایجاد می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *