شناسه خبر: 34140 منتشر شده در مورخ: 1400/5/12 ساعت: 11:18 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 12 مرداد 1400

روزنامه سه شنبه 12 مرداد 1400

عناوین امروز: بهره مندی از خدمات تشخیصی درمانی با استفاده از شماره ملی به جای دفترچه بیمه-آغاز فعالیت‌های اجتماع‌محور در مناطق آسیب‌خیز-هدف‌گذاری هلال احمر برای واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا-راز تدریس موسیقی به کودکان در یک کتاب کوچک فارسی-هیئت نابینایان لرستان به دست افراد نابینا سپرده شود-طلاق عروس ایرانی در کمتر از 3 روزه/ شاباش جشن دردسر ساز شد.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 12 مرداد ۱۴۰۰

23 ذی الحجه ۱۴۴۲

3 آگوست ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره 6762

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

......عناوین امروز.....‌

*بهره مندی از خدمات تشخیصی درمانی با استفاده از شماره ملی به جای دفترچه بیمه

*آغاز فعالیت‌های اجتماع‌محور در مناطق آسیب‌خیز

*هدف‌گذاری هلال احمر برای واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا

*راز تدریس موسیقی به کودکان در یک کتاب کوچک فارسی

*هیئت نابینایان لرستان به دست افراد نابینا سپرده شود

*طلاق عروس ایرانی در کمتر از 3 روزه/ شاباش جشن دردسر ساز شد

...........خبر ویژه

*بهره مندی از خدمات تشخیصی درمانی با استفاده از شماره ملی به جای دفترچه بیمه

سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: بیمه شدگان می توانند با به همراه داشتن کارت ملی، خدمات تشخیصی درمانی مورد نیاز را در تمامی مطب ها و پاراکلینیک طرف قرارداد دریافت نمایند و نیازی به دفترچه کاغذی نمی باشد.

سید مریم حسینی درخصوص جایگزینی ابزارهای الکترونیکی به جای دفترچه و حذف کامل چاپ دفترچه از ابتدای تیر ماه سال جاری گفت: پیرو این بخشنامه برای ارایه خدمات تشخیصی درمانی، از طریق نسخه نویسی الکترونیک در کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد با این اداره کل باید ترتیبی اتخاذ شود تا اطالع رسانی دقیق برای بیمه شدگان انجام شود.

سرپرست بیمه سالمت استان تهران افزود: بیمه شدگان می توانند با به همراه داشتن کارت ملی، خدمات تشخیصی درمانی مورد نیاز را در تمامی مطب ها و پاراکلینیک طرف قرارداد دریافت نمایند و نیازی به دفترچه کاغذی نمی باشد.

حسینی تصریح کرد: تمامی بیمه شدگان می توانند با مراجعه به نشانی خدمات غیرحضوریhttp//eservices.ihio.gov.ir/escvنسبت به مشاهده اطلاعات هویتی، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار مشاهده کلیه نسخ وسایر امکانات این سرویس استفاده نمایند .
سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: در صورت عدم امکان نسخه نویسی الکترونیک و تا استقرار طرح تجویز دارو و خدمات توسط پزشک در برگه های باقیمانده دفترچه و سربرگ مطب، درمانگاه یا بیمارستان امکان پذیر است و در داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد نیز مورد پذیرش می باشد.

 

................گزارش ویژه

*آغاز فعالیت‌های اجتماع‌محور در مناطق آسیب‌خیز

رئیس سازمان بهزیستی کشور از آغاز فعالیت‌های اجتماع‌محور مراکز مثبت‌زندگی در مناطق آسیب‌خیز و حاشیه‌ای خبر داد و گفت: امروز هزار مرکز مثبت خدمات بهزیستی در هزار محله آسیب‌خیز و حاشیه‌ای پای کار می‌آیند.

وحید قبادی دانا در آئین آغاز به‌کار عملیات اجرایی طرح مشترک طرح تحولات محلات کشور و شروع فعالیت های اجتماع محور مراکز مثبت زندگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه‌ای افزود: ۲ هزار و ۲۰ محله آسیب خیز در کشور شناسایی شده که در تقسیم کار ملی، حدود هزار محله از این محلات به عهده بهزیستی گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، آسیب های اجتماعی و مناطق حاشیه ای است، از ماه ها پیش بررسی وضع موجود در این مناطق و اجرای یک اقدام جهادی برای ساماندهی در مناطق آسیب خیز و بافت فرسوده در برنامه کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امروز در بهزیستی با ظرفیت سازی در ارتباط با تشکیل مراکز مثبت زندگی در بیش از ۲۵۰۰ محله در کشور ایجاد شده است. امید است که از این ظرفیت خانواده محور استفاده کنیم برای اینکه گام موثر در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در محلات آسیب خیز داشته باشیم.

وی با اشاره به شعار بهزیستی مبنی بر بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله محوری، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده افزود: این شعار تقریبا در عملکردی که در مراکز خدمات بهزیستی ارائه شده، متبلور و متجلی بوده است و امیدواریم گام موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی داشته باشیم.

قبادی دانا گفت: هدف این است که  فعالیت های مراکز مثبت زندگی در قالب فعالیت های اجتماع محور ساماندهی شده و از نیروهای بومی، ظرفیت ها و ساختار موجود در محلات مانند مساجد و هیئت ها و از تجمیع همکاری و همسویی این مجموعه استفاده شود و حاصل آن ارتقای وضعیت اجتماعی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه رصد محله‌محور آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد، افزود: نیاز است با توجه به تنوع آسیب های اجتماعی، رصد آنها براساس شرایط فرهنگی و جغرافیایی صورت بگیرد تا براساس این رصد مداخله بهنگام در همان زمینه انجام شود. به طور مثال علت خودکشی که در تهران صورت می گیرد با علت خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد متفاوت است و اقدامات مربوط به آن باید متفاوت باشد.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی که در قالب ساماندهی ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی انجام شد، باعث شد ۱۳ هزار نیرو در حوزه روانشناسی و مددکاری پای کار بیایند و آنان افراد بومی و تحصیل کرده هستند. این امر ظرفیتی ایجاد می کند تا این نیروها ارتباط خوبی با ساکنان برقرار کرده و حمایت طلبی از دستگاه های مربوطه داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروز هزار مرکز خدمات در هزار محله آسیب خیز و حاشیه ای پای کار می آیند که امید است قدم موثری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم. امروز برخی آسیب های نوپدید بر پنج آسیب برشمرده شده اضافه شده و امید است با فعالیت های جهادی این آسیب‌ها کاهش یابد.

پنج آسیب اجتماعی شامل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و بیکاری است.

به گزارش ایرنا، صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸، ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه امسال - سال ۱۳۹۹ - در دستور کار این سازمان قرار گرفت و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال آغاز شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

 

..........سلامت و بهداشت

*هدف‌گذاری هلال احمر برای واردات ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به هدف گذاری جدید این سازمان برای واردات ۳۰ میلیون دُزی واردات واکسن کرونا، گفت: در صورتی که هماهنگی‌های ارزی به موقع انجام شود، با سرعت بیشتری می‌توانیم تعهدات‌مان را محقق کرده و واکسن‌ها را وارد کنیم.

به نقل از ایسنا، محمد حسن قوسیان مقدم درباره روند واردات واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر، گفت: سری قبل که جمعیت هلال احمر در حوزه واردات واکسن کرونا اقدام کرد، برای واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا برنامه‌ریزی کرده بودیم که محقق شد و ۱۰ میلیون دُز را وارد کردیم و ۴۰۰ هزار دز هم اهدایی بود و مجموعا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز وارد کردیم.

وی افزود: در دور جدید در جلسات برای واردات ۳۰ میلیون دُز دیگر از واکسن کرونا هدف‌گذاری کردیم که روز گذشته اولین محموله آن بالغ بر یک میلیون و ۱۲۰ هزار دُز واکسن وارد شد و در صورتی که هماهنگی‌های ارزی به موقع انجام شود، با سرعت بیشتری می‌توانیم تعهدات‌مان را محقق کرده و واکسن‌ها را وارد کنیم.

قوسیان مقدم درباره اقدام هلال احمر جهت کمک در روند واکسیناسیون کرونا، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی فضا را باز کردند و یکی یکی از برخی استان‌ها نیروهای هلال احمر وارد روند واکسیناسیون می‌شوند.در سه تا چهار استان، طبق توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، نیروهای هلال احمر وارد روند واکسیناسیون علیه کرونا شده‌اند. بنابراین به صورت استانی در این زمینه اقدام می‌شود.

افزایش ۳۲ درصدی بیماران بستری کرونا در هفته گذشته: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش ۳۲ درصدی تعداد بیماران کرونا مثبت بستری و افزایش ۳۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.

به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری افزود: در هفته ابتدایی مرداد ماه تعداد ۱۸۰ هزار و ۲۵۷ بیمار سرپایی کرونا مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته قبل‌تر از آن، افزایش حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته‌ای که گذشت، میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۲۴ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

 معاون وزیر بهداشت گفت: استان‌های مازندران، ایلام، گلستان و سمنان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند و  همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور به ترتیب در استان‌های البرز، هرمزگان، یزد و بوشهر گزارش شده است.

اکنون مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۹۰ هزار و ۹۹۶ نفر رسید و تا کنون سه میلیون ۳۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین ۵ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

*واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در قم آغاز شد:ناظر وزارت بهداشت در استان قم از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 50 سال در قم خبر داد.به نقل از ایسنا،

علی ابراز عنوان کرد: به دنبال کاهش گروه‌های سنی در بحث واکسیناسیون استان قم هستیم و اکنون افراد ۵۰ سال به بالا می‌توانند با مراجعه به مراکز منتخب نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

وی بیان کرد: گسترش مراکز تزریق واکسن به صورت خودرویی باید از جمله برنامه‌های استان در این بخش باشد تا از این طریق از تجمع افراد که خود عاملی برای گسترش کرونا است جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای موفقیت دراجرای برنامه واکسیناسیون و مقابله مطلوب با کرونا،‌ باید روند واکسیناسیون درکوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و به همین دلیل نیاز است که همه امکانات استان قم به مدت سه هفته برای اجرای موفق این برنامه بسیج شود.

وی با اشاره به نقش واکسیناسیون درکاهش مرگ ناشی از کرونا،‌ افزود: درحال حاضر حدود ۱۳۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی قم بستری هستند که هیچ کدام از این افراد دریافت کننده واکسن کرونا نبودند.با گسترش روند واکسیناسیون و استقبال مردم قم از آن،‌ می‌توانیم در آینده شرایط بهتری داشته باشیم و از شکل گیری پیک‌های احتمالی بعدی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: نیاز است تا افرادی هم که سابقه ابتلا به ویروس کرونا و بهبودی از آن را دارند،‌ نسبت به دریافت واکسن و افزایش ایمنی بدن خود در برابر این ویروس اقدام کنند.

وی ادامه داد: با وجود تزریق واکسن کرونا،‌ حتی درصورت ابتلا احتمالی به این بیماری که امکان آن بسیار محدود است،‌ میزان مرگ تا حد زیادی(نزدیک به صفر) کاهش می‌یابد و این از مهمترین نکاتی است که باید برای مردم بیان شود تا نسبت به دریافت واکسن تشویق شوند.

 

.........آهنگ و درنگ

*راز تدریس موسیقی به کودکان در یک کتاب کوچک فارسی

برای تدریس موسیقی به کودکان، متدها و راهکارهای فراوانی از سوی صاحبنظران توصیه شده است. یکی از معروف‌ترین این توصیه‌نامه‌ها را معمولاً معلمان موسیقی با نام «روش سوزوکی» می‌شناسند. اما این نام از کجا می‌آید؟

«شینیچی سوزوکی»، ویولنیستی ژاپنی بود که در ۱۸۹۸ به دنیا آمد و درست بعد از صد سال و به جا گذاشتن یک روش آموزشیِ ماندگار برای کودکان، ترک حیات گفت. سوزوکی، حاصل تجربیاتش را در کتابی کوچک به نام «مکتب سوزوکی» از خود به جا گذاشت و عجیب آن که علیرغم استفاده زیاد مدرسان و مربیان موسیقی از آموزه‌های او، تا کنون برگردان کاملی از این کتاب در فارسی وجود نداشت. تنها نمونه‌های پرداخته شده به کتاب مکتب سوزوکی را می‌توان در وبسایت گفتگوی هرمونیک مشاهده کرد. حالا اما «گیتی خسروی»، موسیقیدان و مترجم، ترجمه‌ای از کتاب «مکتب سوزوکی» را با همکاری نشر رادنوا منتشر کرده است. بد نیست نگاهی به بخشی از مقدمه کتاب بیندازیم تا چند و چون این اتفاق خجسته را بیشتر بشناسیم:

«خوشبختی از آن آنانی است که توانسته‌اند از خود نام و نشانی نیک و ابدی به جای بگذارند و این خواست و آرزوی من هم هست که بتوانم با صدایم و تفکرم به آنان بپیوندم. از نگاه من همه انسان‌ها برابر، پا به این هستی می‌گذارند و این دسته بندی‌ها را انسان‌ها به وجود می‌آورند. به طور مثال: ژنی، متوسط، ضعیف، عقب افتاده و ….

این دسته بندی‌های نادرست، ناآگاهانه و غیرعادلانه را که از ابتدا چون مهری بر انسانی زده می‌شود، ما باید با تلاش خودمان به این نابرابری‌ها خاتمه بدهیم، باید به این درک برسیم که کمبودهای محیط زندگی است که سد راه رشد و نمو و شکوفایی می‌شود.

من هم آرزو دارم که روزی کودکان ایران با قدمت دیرینه‌شان جهانیان را به حیرت و تعجب بیندازند. تدریس کردن وظیفه‌ای سنگین برای معلم شدن است و باید از خود گذشت.

سال‌های زیادی حاضر به تدریس نبودم چون باید به خود و صحنه‌ام متمرکز می‌شدم. یکی از شاگردانم که گمان می‌کنم به مدت ده سال از من درس می‌گرفت، باعث شد یکی از تحصیلاتم، پداگوژی را شروع کنم و به اتمام برسانم که این دوره از سال ۲۰۰۲-۱۹۹۳ طول کشید و در دانشگاه موسیقی و تئاتر هامبورگ بود. تحصیلات صحنه‌ای‌ام از سال ۱۹۹۲-۱۹۸۶ بود.

کتابخانه‌ها همیشه گردشگاه و محل قدم زدن‌هایم بوده‌اند. یکی از آن روزها که در حال قدم زدن در کتابخانه بزرگ و اصلی شهر بودم همینطور که کتابها را از نظر می‌گذراندم به انتهای راهرو کتابخانه بخش موسیقی که رسیدم در کمدی انباشته از کتاب، کتابی نازک، بی سر و صدا و بدون ادعا به طوری کج تکیه داده بود که هرگز این تصویر، ذهن مرا ترک نکرده است و جلوتر رفتم و مطمئن شدم که بر روی آن اسم سوزوکی نقش بسته است.

آن را برداشتم و ورق زدم و صفحه به صفحه پیش رفتم تا در نهایت کتاب را با خود آوردم. بعد از شش هفته باید آن را پس می‌دادم اما دوباره تمدید کردم و بعد از دوازده هفته بالاخره به این نتیجه رسیدم که این کتاب را باید تهیه کنم.

به این گونه این کتاب را در گوشه‌ای از کتابخانه شهر که گوشه عزلت گزیده بود را تهیه کرده و در کتابخانه منزل ما جایی دائمی یافت. پس از چندی شروع ب i ترجمه این کتاب کردم. این ترجمه سال‌های بسیاری در گوشه‌ای زانوی غم و انتظار اختیار کرده بود و به خاموشی نشسته بود اما درونی پر غوغا داشت.

باید از دوست عزیزم بردیا صدرنوری تشکر کنم که باعث شد این کتاب را که می‌تواند جمله به جمله آن در زندگی افراد تأثیرگذار باشد منتشر کنم. ایشان به اهمیت آن پی بردند و با شوق و مهر باعث پیدایش دوباره‌اش شدند. از سال‌های کمی دور هم سجاد پورقناد عزیز به اهمیت این کتاب پی برده بود و هر هفته در سایت ارزشمند «هارمونی تاک» چون نگین درخشان آن را نشان می‌داد، اما این نگین باید از آنجا پا فراتر می‌گذاشت تا به دست کودک، جوان و مخاطبینش سپرده می‌شد. در ادامه می‌خواهم از تمام عزیزانم که در راه‌های پر پیچ و خم زندگی‌ام شوق حرکت را در من روشن نگه می‌دارند بی نهایت تشکر کنم. همچنین مهربانانم که ترجمه‌ام برایشان اهمیت داشت، جناب استاد بها ءِالدین خرمشاهی، محمدرضا درویشی.

سپاس ویژه از گلنوش خالقی، اولین باغچ هبان، دکتر سعدی حسنی و تمام اساتیدم در خارج از مرزهای آب و خاکم که در زمانی که امیدوارم دور نباشد درباره‌شان بسیار خواهم گفت. و تشکر ویژه از سرکار خانم غزاله یعقوبی که در این روزهای سخت این کتاب را به سرانجام رساندند.

در پایان آرزویم خوشبختی تمام انسانهاست و تلاش می‌کنم رویاهایم را به واقعیت تبدیل کنم.»

 

.............ورزشی

*هیئت نابینایان لرستان به دست افراد نابینا سپرده شود

 جمعی از ورزشکاران‌، مربیان و داوران نابینا و کم‌بینای استان لرستان، با تشکیل کمپینی در خبرگزاری فارس خواستار واگذاری مسؤولیت اداره ورزش نابینایان لرستان به خودشان شدند.

متن این نامه که به امضای اعضا رسیده، به شرح زیر است:

ریاست محترم فدراسیون نابینایان

احتراماً، بدین وسیله امضاء‌کنندگان برگه ذیل ورزشکاران‌، مربیان و داوران نابینا و کم‌بینای استان لرستان با توجه به عدم کارایی و عملکرد نامناسب هیأت وزش‌های نابینایان استان لرستان، خواهشمندیم در خصوص موارد زیر اقدامات لازم صورت گیرد.

عدم داشتن برنامه اجرایی برای اداره هیأت

عدم اطلاع‌رسانی در برنامه‌های مختلف جهت شرکت ورزشکاران، مربیان و داوران در برنامه‌های مختلف

قطع ارتباط با تمامی مجموعه هیأت و گذاشتن فردی رابط جهت انتقال خواسته‌‌های نابینایان و کم بینایان.

سوء‌استفاده‌های سریع از نام و اعتبار افراد نابینا و کم بینا جهت ارتقاء فعالیت‌های شخصی مانند ضبط برنامه‌های مستند خارج از حیطه فعالیتی هیأت ورزشی

ایجاد بی‌انگیزگی و حس ناامیدی در بین کلیه نابینایان و کم بینایان در شرایط بیماری کرونا

امضاء‌کنندگان این کمپین طبق ماده 6 آیین‌نامه هیأت‌های ورزش مصوب هیأت محترم وزیران، تقاضا دارند در اولین فرصت نسبت به برگزاری مجمع فوق‌العاده هیأت ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان لرستان اقدام و در خصوص قرار دادن مسئولیت اداره ورزش این عزیزان به افراد نابینا اقدام لازم صورت گیرد.

در همین راستا اسماعیل مریدی زاده مدیرعامل نمایندگی انجمن نابینایان ایران در استان لرستان گفت: انتخابات هیئت ورزشی نابینایان حدود چهار سال است که برگزار شده و دست افرادی افتاده که کاری برای این قشر تاکنون انجام نداده‌اند.

وی افزود: انجام کار خیر وظیفه انجمن نابینایان و خیرین است و فعالیت هیئت ورزشی بحثی جدا است و فعالیت‌های مشخصی دارد که باید انجام دهند در حالی که خارج از وظیفه خود عمل می‌کنند. خواسته ما این است که درخواست مجمع فوق‌العاده توسط رییس مجمع برگزار و این هیئت به دست افراد نابینا سپرده شود.

وی عنوان کرد: مستندات ما برای تأیید این موضوع ورزشکاران ما است، امیر رحمتی قهرمان بین المللی و مسابقات آسیایی است که مسوول هیئت کلید محل تمرینش را از وی گرفت. مریدی با بیان اینکه ورزشکاران نابینای ما انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت خود ندارند، گفت: هیأت ورزشی نابینایان فعالیتی برای نابینایان نداشته اند و می‌گویند بعد از کرونا مراجعه کنند در حالی که ممکن است این بیماری به زودی از بین نرود پس این هیئت چهار ساله چه فعالیتی می‌خواهد انجام دهد.

وی بیان کرد: مسابقات زیادی در سطح استان قبلا انجام می‌دادیم به گونه‌ای که در سال ۹۶ حدود ۵ ملی پوش جودو و سه ملی پوش دو و میدانی داشتیم اما اکنون فقط آقای علیپور است ‌که برای مسابقات جوانان تیم ملی انتخاب شده است.

 

..........حوادث

*طلاق عروس ایرانی در کمتر از 3 روزه  / شاباش جشن دردسر ساز شد

زن مشهدی پرده از زندگی شوم خود برداشت. طلاق یکی از تلخترین اتفاقات در هر اجتماعی است که متاسفانه آمار طلاق در ایران رو به افزایش است و طلاقهای زودرس نیز یکی از معضلات به حساب می آید حتی دخت رو پسرهایی که عاشق پیشه هستند در چشم بر هم زدنی طلاق میگیرند و مسئولان اگر دقت نکنند بزودی شاهد انفجار در طلاق خواهیم بود. با آن که سه روز بیشتر از آغاز زندگی مشترکم نمیگذرد اما فقط به دلیل تاخیر در بازگرداندن ظروف امانتی آشپزخانه، درگیری شدید خانوادگی رخ داد و اکنون من و همسرم راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم و ... اینها بخشی از اظهارات زن جوانی است که در پی درگیری و نزاع خانوادگی وارد کلانتری طبرسی شمالی شده بود.

او در حالی که بیان میکرد زندگی مشترک من فقط سه روز طول کشید، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری گفت: سه سال قبل و در حالی که مدت زیادی از مرگ پدرم نمیگذشت «جلال» به خواستگاری ام آمد. هنگامی که با هم به گفت و گو نشستیم در همان جلسه اول خواستگاری به او گفتم بیماری روماتیسم دارم و دارو استفاده میکنم. حتی در چند جلسه بعدی آشنایی نیز این موضوع را تکرار کردم. جلال که مدعی بود با این صداقت در گفتار و رفتار علاقه اش به من صد چندان شده است، مرا دلداری داد و گفت: همه مخارج بیماری ات را میپردازم و تو را نزد بهترین پزشکان متخصص میبرم. جلال کارگاه تولیدی لباس داشت و چند کارگر برایش کار میکردند. من هم وقتی علاقه او را دیدم، به خواستگاری اش پاسخ مثبت دادم و به عقد یکدیگر در آمدیم  اما هنوز مدت زیادی از برگزاری مراسم عقدکنان سپری نشده بود که شیوع بیماری کرونا شغل او را نیز تحت تاثیر قرار داد. جلال مجبور شد کارگاهش را تعطیل کند و در فروشگاه مواد غذایی برادرش مشغول کار شود.

بعد از این ماجرا نامزدم منزلی را در نزدیکی خانه پدرش اجاره کرد و قرار شد بعد از مهار بیماری کرونا در کشور، مراسم عروسی مان را برگزار کنیم اما زمانی که فهمیدیم این بیماری به این زودی ها از بین نمیرود، به ناچار تصمیم گرفتیم مراسم کوچکی را برگزار و زندگی مشترکمان را آغاز کنیم. شوهر عمه من آشپزخانه داشت و دخترخاله همسرم نیز سالن آرایش و زیبایی راه اندازی کرده بود. به همین دلیل با آن ها صحبت کردیم تا مقدمات جشن عروسی را فراهم کنیم. آن روز همه سنگ تمام گذاشتند و مراسم جشن و پذیرایی به خوبی برگزار شد.

دو روز بعد شوهر عمه ام برای بازگرداندن ظروف آشپزخانه به جلال زنگ زده بود اما همسرم متوجه تماس نشده و پاسخ تلفنش را نداده بود، به همین دلیل شوهر عمه ام به شماره تلفن دیگری که از پدرشوهرم داشت زنگ زده بود اما خواهر 15ساله شوهرم تماس او را پاسخ داده و به طرز بی ادبانه و توهین آمیزی با شوهر عمه ام برخورد کرده بود. آن روز وقتی من از خانه مادرم بازگشتم، جلال سر و صدا  به راه انداخت که چرا شوهر عمه ات با خواهرم برخورد زشت و ناشایستی داشته است؟ او همچنین مدعی شد که چرا برادرانم در جشن عروسی شاباش کمتری داده اند و با همین بهانه جملات رکیکی به کار برد و با توهین و تحقیر مرا کتک زد. من هم که تجربه چنین شرایطی را نداشتم بلافاصله با برادرانم تماس گرفتم و از آنها خواستم به منزلم بیایند تا با شوهرم صحبت کنند.

از سوی دیگر هم به شوهر عمه ام زنگ زدم و از او گلایه کردم. در همین حال جلال هم ماجرا را به خانوده اش اطلاع داد.  خلاصه طولی نکشید که افرادی خشمگین از هر دو طرف وارد منزلمان شدند. درون کوچه جلال و برادرانم با هم روبه رو شدند و با چوب و چماق به یکدیگر حمله کردند. در این هنگام دیگر افراد نیز با توهین و فحاشی وارد نزاع شدند و این ماجرا به حدی شدت گرفت که در نهایت کار به کلانتری کشید. اکنون در حالی زندگی من و جلال در آستانه فروپاشی قرار گرفته است و راهی دادگاه و پاسگاه شده ایم که سه روز بیشتر از جشن عروسیمان نمیگذرد و شایان ذکر است، با صدور دستوری از سوی سرگرد یعقوبی (رئیس کلانتری طبرسی شمالی مشهد) تلاش مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی برای بررسی کارشناسی این پرونده آغاز شده است تا دامنه این نزاع به طلاق گره نخورد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *