عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا فقر تداوم مییابد و با توجه به سازمانها، تشکیلات و اعتبارات چرخه فقر شکسته نمیشود؟ ادامه داد: اولاً تغییر باید به اراده مردم صورت پذیرد نکتهای که غالباً مغفول بود اولویت تشخیص نحوه انجام و مطابقت با روحیات، ویژگیها و فرهنگها بود که باید لحاظ شود. دوماً اینکه هماهنگی لازم بین نهادهای خدمتدهنده وجود نداشت بنابراین بایستی بدون ایجاد ساختار جدید با لحاظ این دو نکته مشکل مرتفع شود.
وی با تاکید بر کوچهمحوری و انتخاب شهردار کوچه در راستای نیازسنجی در راستای کاهش آسیب، عنوان کرد: شروع کار از محله دروازه غار و هرندی بود و طبق توافق، هلالاحمر مبدا کار شد و نهاد هماهنگکننده خانه هلال نام گرفت و دستگاههای همکار در ۸ کمیته عضو شدند؛ پایه اطلاعات از سرشماری نفوس و مسکن با همکاری مرکز آمار آغاز شد که یکی از یافتههای این بود که دروازه غار به اعتیاد معروف است بطوری که کل ساکنین معتاد محله ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بودند و مابقی برای تهیه و مصرف مواد مخدر به آنجا مراجعت میکنند.
آقامحمدی، ادامه داد: تمام محلات آسیبخیز منطقه ۱۲ تهران تحت پوشش این طرح است. براین اساس هر نهادی به عنوان هماهنگکننده محلات خود را انتخاب کردند. کمیته امداد امامزاده یحیی را انتخاب و خانه امداد راهاندازی شد؛ بهزیستی باغ آذری را انتخاب و خانه بهزیست راهاندازی شد؛ ستاد اجرایی فرمان امام شوش و مظاهری را انتخاب و خانه احسان راهاندازی شد؛ شهرداری محله کوثر و تختی را انتخاب و سرای شهر راهاندازی شد؛ اوقاف محله امامزاده قاسم و مرتضی گرد را انتخاب و خانه اوقاف راهاندازی شد لذا نهاد هماهنگکننده محلات مشخص شد و براین اساس ۲ هزار و ۲۰ محله حاشیهنشین با بافتی فرسوده احصاء کردیم تا حجم کار مشخص شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از بر عهده گرفتن هماهنگی یکهزار محله توسط سازمان بهزیستی کشور خبر داد و در پایان یادآور شد: بهزیستی پنجره واحد در یکهزار محله آسیبخیز و حاشیهای است.