شناسه خبر: 3404 منتشر شده در مورخ: 1393/1/27 ساعت: 11:08 گروه: اجتماعی  
صدور کدهای جدید برای معلولان بهزیستی/ پرداخت حق پرستاری به بیش از 9 هزار نفر

صدور کدهای جدید برای معلولان بهزیستی/ پرداخت حق پرستاری به بیش از 9 هزار نفر

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از صدور کدهای جدید برای تمامی معلولان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: 9 هزار و 200 نفر کمک هزینه حق پرستاری دریافت می کنند.

 دکتر یحیی سخنگویی با بیان این مطلب افزود: تمامی اقدامات لازم برای صدور کارتهای معلولیت انجام شده و فقط مرحله خرید تجهیزات باقی مانده است که آن نیز بزودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کدهای معلولیت برای معلولان صادر شده است،گفت: براساس نظر کمیسیونهای تعیین سازمان بهزیستی، کد و شدت معلولیت برای تمامی افراد تحت پوشش مشخص شده است بطوریکه تا کنون تعداد کدها به 20 هزار رسیده است.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: صدور کارتهای معلولیت نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به افزایش اعتبارات ، بودجه مورد نظر تامین خواهد شد.

سخنگویی در مورد اعتبارات مربوط به توانبخشی اظهار داشت: در سال جاری 35 میلیارد تومان برای خرید وسایل توانبخشی مانند ویلچر اختصاص پیدا کرده است و بر همین اساس مشکلی برای تامین این وسایل معلولان وجود نخواهد داشت.

وی به هزینه حق پرستاری برای نگهداری معلولان در منزل اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هزینه ای که برای نگهداری هر فرد در منزل پرداخت می شد افزایش پیدا کرده و به 105 هزار تومان در ماه رسیده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بهزیستی، براساس آمارهای موجود در حال حاضر 9 هزار و 200 نفر کمک هزینه پرستاری دریافت می کنند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *