شناسه خبر: 3400 منتشر شده در مورخ: 1393/1/27 ساعت: 10:23 گروه: اجتماعی  
اشتغال مددجویان بهزیستی گلستان 15 درصد بیش از تعهد پیش بینی شده بود

اشتغال مددجویان بهزیستی گلستان 15 درصد بیش از تعهد پیش بینی شده بود

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گلستان گفت: اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش در سال گذشته 15 درصد بیش از تعهد در نظر گرفته شده بود.

ˈحبیبه اخلاقیˈ روز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: تعهد اشتغال پیش بینی شده برای این اداره کل در سال گذشته، 500 نفر بود در حالی که میزان اشتغال تحقق یافته در مجموع به 578 نفر رسید.

وی یادآور شد: از آن جا که رویکرد اصلی سازمان بهزیستی، توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف خود است در نتیجه ایجاد اشتغال برای مددجویان از راهکارهای مهم و اساسی برای توانمندسازی آنان است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال گذشته در بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی جزء رتبه های برتر در بین دستگاه های اجرایی استان شد.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گلستان گفت: سازمان بهزیستی در راستای ایجاد اشتغال مددجویان اقدام به پرداخت وام های خوداشتغالی، مشاغل خانگی و بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی کرده که در سال گذشته 363 مورد پرداخت وام اشتغال محقق شده است.
اخلاقی سقف پرداختی به متقاضیان بخش کسب و کار را یک صد میلیون ریال و برای بخش مشاغل خانگی را 30 تا 50 میلیون ریال اعلام کرد.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گلستان با اشاره به خروج 10 درصد مددجویان توانمندسازی شده این نهاد از چرخه حمایتی بهزیستی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی این سازمان، بهتر زیستن انسان ها، حمایت از دردمندان و نیازمندان است.
وی افزود: در راستای اجرایی کردن قانون جامع حمایت از معلولان و به کارگیری سه درصد معلولان در ارگان های دولتی اظهار کرد: از سال 84 تا سال 92 در مجموع تنها 57 نفر از معلولان جذب دستگاه های اجرایی و سازمان های این استان شده اند که این آمار بسیار پایین است و تحقق این امر مستلزم همکاری کلیه سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان است.
اخلاقی در ادامه، توانمندسازی افراد تحت پوشش از طریق ارائه آموزش های مهارتی و شغلی به منظور احراز شغل مناسب، بازتوانی و آماده شدن برای ورود به عرصه کار را از اهداف این معاونت ذکر کرد.
وی هم چنین توانمندسازی افراد بهزیستی از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی و اشتغال در مراکز غیردولتی را از دیگر اهداف این معاونت برشمرد.
شمار مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان گلستان به 181 هزار نفر می رسد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *