شناسه خبر: 33985 منتشر شده در مورخ: 1400/4/16 ساعت: 11:40 گروه: اجتماعی  
بسترسازی برای عرضه تولیدات مددجویان در بازارهای جهانی

بسترسازی برای عرضه تولیدات مددجویان در بازارهای جهانی

مدیرکل اشتغال و کارافرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاست سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۰ تلاش در جهت بسترسازی ایجاد زنجیره‌های کامل تولید تمامی کسب و کارهای مددجویان است که در نهایت امکان عرضه بالای آن‌ها در بازارهای داخلی و جهانی فراهم شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از آتیه آنلاین، رضا دهقان در تبیین سیاست‌های اشتغال‌زایی این سازمان در انطباق با نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (ره)، اظهارکرد: تلاش سازمان بهزیستی بر این است که به موازات پشتیبانی از زنجیره‌های ارزش تولید، کسب وکارهای موجود و حذف موانع پیش روی آن‌ها، زمینه و بستر عرضه محصولات مددجویان نیز در گروه‌های هدف داخل کشور و بازارهای جهانی فراهم شود.  

وی در تبیین چالش‌های پیش روی کارگاه‌های مددجویان افزود: اگرچه دریافت وام و کمک‌بلاعوض دغدغه اولیه مددجویان در حوزه راه‌اندازی کسب و کارشان است اما چالش جدی پس از ایجاد کارگاه اتفاق می‌افتد، کارگاه تولیدی بخشی از زنجیره ارزش است و مددجویان پس از ایجاد کارگاه در تامین مواد اولیه و بازار فروش با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

مدیرکل اشتغال و کارافرینی سازمان بهزیستی‌ کشور با تاکید بر تجارب سازمان در ایجاد هم‌افزایی با سایر نهادهای بیرونی فعال در حوزه اشتغال‌ گفت: عزم جدی سازمان بهزیستی با توجه به اشراف کامل نسبت به مشکلات پیش روی مددجویان صاحب کسب و کار بر این است که زنجیره‌های تولید کاملی را برای کسب و کارهای مختلف مددجویان ایجاد کند در این صورت نه تنها از هدر رفت منابع جلوگیری می‌شود بلکه به مددجو یاری می‌رساند که با شناسایی بازار مرتبط با کسب و کار خودش، مواد اولیه را با کمترین قیمت تهیه کند و با قیمت تمام شده پایین به تولید انبوه برساند و در بازارهای هدف داخلی و خارجی بی دغدغه به فروش برساند.

دهقان باتاکید بر کیفیت بالا و در سطح استاندارد بین المللی تولیدات مددجویان عنوان کرد: برخی از کالاهای تولیدی در حوزه صنایع دستی و دیگر کسب و کارهای مددجویان به جهت رعایت استانداردهای موجود، از ظرفیت صاداراتی خوبی برخوردار هستند و در صورت بسترسازی و پیگیری سازمان بهزیستی امیدواریم با شناسایی بازارهای خارجی، امکان عرضه و صدور چشمگیر و در خور آن‌ها فراهم شود.

وی صادرات محصولات مددجویان را در اشتغال زایی پایدار موثر دانست و افزود: ایجاد شغل پایدار و ارزآوری بالا از دستاوردهای صادرات محصولات است و مهم تر اینکه مددجو با انگیزه بالا در جهت توسعه و ارتقاء کسب و کار خود به فعالیت اقتصادی اش ادامه می‌دهد و امیدواریم تا بدانجا پیش برود که زمینه بی‌نیازی کامل آن‌ها از دریافت انواع حمایت‌های دولتی در قالب مستمری و یارانه و... فراهم شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *