شناسه خبر: 33931 منتشر شده در مورخ: 1400/4/8 ساعت: 14:55 گروه: اجتماعی  
نابینای کردستانی سه دانگ منزل مسکونی خود را وقف کرد

نابینای کردستانی سه دانگ منزل مسکونی خود را وقف کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: "علی دل‌انگیز" روشندل اهل شهرستان مریوان سه دانگ منزل مسکونی خود را با نیت کمک به فقرا، مساکین و نیازمندان وقف کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد کاروند اظهار داشت: این واقف خیر مریوانی دارای شغل دستفروشی بوده و یک منزل مسکونی با ۲ طبقه دارد که  سه دانگ آن شامل یک طبقه به ارزش هشت میلیارد ریال را با نیت کمک به فقرا و نیازمندان این شهرستان وقف کرد. وی با بیان اینکه این واقف روشندل با این حرکت نشان داد انجام دادن کار خیر و کمک به همنوع به جای داشتن ثروت و مقام، دل بزرگ می خواهد گفت: از اول امسال تاکنون این چهارمین وقفی است که در استان کردستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستانبا بیان اینکه سه وقف دیگر در شهرستان های بیجار و سقز ثبت شده است، افزود: در شهرستان بیجار۲ قطعه زمین مزورعی دیم ۶ دانگ به مساحت یک هزار و ۶۵ متر مربع به همت واقف خیراندیش بیجاری فرخ لقا چراغی با نیت هزینه‌های جاری حوزه‌های علمیه بیجار وقف شده است. حجت الاسلام کاروند اضافه کرد: جهانبخش صالحی یکی دیگر از خیرین بیجاری نیز ۶ دانگ از یک منزل مسکونی در شهر پیرتاج را به صورت غیر متصرفی وقف کرده است.

وی به موقوفه ثبت شده در شهرستان سقز نیز اشاره کرد و گفت:۶ دانگ از منزل مسکونی در روستای قشلاق رضا به مساحت ۱۲۰ متر مربع به صورت مشارکتی به همت چند نفر از اهالی روستا وقف شد. مدیرکل اوقاف‌ استان کردستان با اشاره به ثبت ۲۱ وقف در سال گذشته در استان گفت:شهرستان‌های بیجار و سقز هر کدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های ثبت شده سال گذشته را داشته‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید به ثبت رسید. در حال حاضر استان کردستان دارای ۲هزار و ۳۰۱ موقوفه با ۱۹ هزار و ۱۴ رقبه است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *