شناسه خبر: 33917 منتشر شده در مورخ: 1400/4/7 ساعت: 09:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 7 تیر 1400

روزنامه دوشنبه 7 تیر 1400

عناوین امروز: کاهش نوزادان غربال شده-نکاتی برای مدیریت زمان در کنکور سراسری-ده علامت پایین بودن سطح اکسیژن در مبتلایان به کرونا- نکاتی برای مدیریت زمان در کنکور سراسری-رکورد دست‌نیافتنی این زن بالاتر از دایی و رونالدو!- نقشه شوم زوج تبهکار برای مرد نیکوکار.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰

۱۷ ذوالقعده ۱۴۴۲

۲۸  ژوئن ۲۰۲۱

سال بیست و پنجم شماره ۶۷۳۴ 

خبرگزاری جمهوری اسلامی       مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وب سایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

........عناوین این شماره......

 *کاهش نوزادان غربال شده

*نکاتی برای مدیریت زمان در کنکور سراسری

*ده علامت پایین بودن سطح اکسیژن در مبتلایان به کرونا

*رکورد دست‌نیافتنی این زن بالاتر از دایی و رونالدو! 

*نقشه شوم زوج تبهکار برای مرد نیکوکار

 

..........خبر ویژه

*کاهش نوزادان غربال شده

معاون پیشگیری از معلولیتهای مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۹، ۹۵۰ هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که ۳۳۰۰ مورد دچار اختلال شنوایی بودند، گفت: برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که ۸۷۰ هزار کودک را غربال کنیم و علت اینکه پوشش کمتر شده به دلیل کمتر شدن موالید در هرسال است.

افروز صفاری فرد با اشاره به اقدامات مداخله‌ای شنوایی بیان کرد: از سال ۱۳۷۶ برنامه غربالگری شنوایی به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد و بعد از مشخص شدن نقاط ضعف و روشهای تستهای تشخیصی، از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه به صورت کشوری اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه غربالگری شنوایی، اختلالات شنوایی که در نوزادان وجود دارد و می‌تواند منجر به معلولیت افراد شود، شناسایی می‌شود و با اقدامات به موقع (تجویز سمعک، کاشت حلزون و مداخلات توانبخشی) از معلولیت این نوزادان جلوگیری می‌شود.

معاون پیشگیری از معلولیتهای مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ما از دو تست OAE و AABR برای شناسایی اختلالات شنوایی نوزاد استفاده می‌کنیم، گفت: بعد از شناسایی اختلال شنوایی، نوزاد به متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع داده می‌شود و در صورتی که اقدامات تشخیصی بعدی برای او انجام شود، وارد مداخلات سمعک کاشت حلزون و اقدامات توانبخشی می‌شویم. 

صفاری فرد با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شرایط کرونا نسبت به سال ۹۸، درصد پوشش کم و کمتر شد البته باز هم بیش از حد انتظارمان بود زیرا پایگاههای غربال در بیمارستانها و زایشگاه‌ها مستقر هستند و به دلیل شرایط کرونا چند مورد از پایگاه‌ها، چند ماه از سال ۹۹ را تعطیل بودند، افزود: در سال ۹۹، ۹۵۰ هزار نوزاد غربال شدند که ۳۳۰۰ مورد شناسایی شدند که دچار اختلال شنوایی بودند. در واقع در سال ۹۹، ۸۶ درصد موالید را غربال کردیم، این درحالیست که در سال ۹۸ این رقم ۹۵ درصد بود. 

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی در این حوزه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و یادآور شد: برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که ۸۷۰ هزار کودک را غربال کنیم و علت اینکه پوشش کمتر شده به دلیل کمتر شدن موالید در هرسال است. از اول سال تاکنون نیز شرایط مناسب بوده و با تعطیلی پایگاه‌ها مواجه نبوده ایم.

به گفته صفاری فرد، حدود ۶۳۰ پایگاه غربالگری شنوایی وجود دارد، که اکثر این پایگاه‌ها ثابت و تعدادی سیار هستند. 

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به مشکلات پایگاه‌های غربالگری شنوایی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: موردی که ما سال گذشته با آن دچار مشکل بودیم، این بود که دستگاه‌های غربالگری، وارداتی هستند و باتوجه به افزایش نرخ ارز قیمت آنها از دو برابر هم بیشتر شد و بخش‌های غیردولتی که با بهزیستی همکاری می‌کنند و ما آنها را برای تامین دستگاه حمایت می‌کنیم، مقداری دچار مشکل شدند. اکنون هر دستگاه غربالگری حدود ۲۰۰ میلیون قیمت دارد اما سازمان بهزیستی به بخش‌های غیردولتی کمک و آنها را حمایت می‌کند و کمک هزینه دستگاه را در اختیارشان می‌گذاریم و بعد از آن آنها با تعرفه دولتی خدمات ارائه می‌دهند. 

صفاری فرد یادآور شد: عمر مفید دستگاه‌های غربالگری شنوایی حدود ۶ سال است. بعد از ۶ سال نیاز به تعویض دارد به همین دلیل هرسال تعدادی دستگاه‌ از دور استفاده خارج می‌شوند و به دستگاه جدیدی نیاز است. 

وی گفت: در بسیاری از مناطق مانند روستاها، مناطق حاشیه‌ای و مناطق کمتر برخوردار خدمات ما رایگان انجام می‌شود. به این صورت که سازمان بهزیستی از بخش غیردولتی خرید خدمت می‌کند. 

وی افزود: در زمینه کمک هزینه اقدامات مداخله‌ای درمان، سازمان بهزیستی از نیازمندان حمایت می‌کند.

 

..‌‌‌‌‌‌......گزارش ویژه

*نکاتی برای مدیریت زمان در کنکور سراسری

در کنکور سراسری، روش صحیح تست زدن و اینکه از حداقل وقت، بیشترین استفاده را داشته باشیم، بسیار اهمیت دارد. ادریس فتحی، مشاور تحصیلی و دارنده رتبه 2 در کنکور سراسری سال 96 در رشته مدیریت آموزشی در این باره برای داوطلبان امسال توضیح می دهد: زمانی که می خواهیم با یک مجموعه تست کار کنیمچه هنگام کنکور و چه هر آزمون دیگری، تستها سه حالت بیشتر ندارند یا خیلی آسانند و سریع می توانید به آ«ها جواب بدهید، یا تستهایی هستند که شک برانگیزند و نیاز به فکر کردن دارند و یا تستهای خیلی سختی هستند که در باره آنها مطالعه نداشته اید و نمی توانید به آنها جواب بدهید.

ابتدا باید این مسئله را بپذیرید که با این سه نوع تست روبرو می شوید. سپس باید برای صرفه جویی در وقت سوالات آسان را پیدا کنید و سریع به آنها پاسخ بدهید. سوالاتی که خیلی سخت هستند را هم باید سریع رد کنید یعنی به همان شیوه که خیلی آسانها را سریع پیدا و جواب می دهید خیلی سختها را هم باید سریع رد کنید. اما تعریف سوالات خیلی آسان و خیلی سخت چیست؟ سوالات خیلی آسان سوالاتی هستند که با یک بار خواندن سوال و گزینه ها به سرعت می توانید به آنها جواب بدهید، نیازی به فکر کردن ندارید، مطلب را خوب خوانده اید و کاملا بلد هستید.

اما سوالات خیلی سخت آنهایی هستند که در طول سال نخوانده اید و بر آنها مسلط نیستید و شاید اولین بار است که به گوشتان می خورند یا زیر دستتان آنها را می خوانید. نیازی نیست روی این سوالات تمرکز کنید و باید آنها را سریع رد کنید خیلی از داوطلبان این اشتباه رایج را انجام می دهند. پس به جای اینکه 5-6 دقیقه روی سوالی سخت تمرکز کنید در همان زمان می توانید چند سوال خیلی آسان را جواب دهید و خودتان را کلی از سایر داوطلبان جلو بیندازید. در انتها یکسری سوال دارید که شک برانگیز هستند. یعنی سوالاتی هستند که به فکر کردن نیاز دارند و اگر روی آنها تامل کنید ممکن است بتوانید جواب دهید. با این شیوه شما وقت اضافه ای خواهید داشت که می توانید آن را به این نوع سوالات اختصاص دهید.

قاعده ای داریم به نام ضربدر منها. به این معنا که با منها روی سوالات خیلی سخت خط می کشید، در عین حال که به آسانها جواب می دهید و در کنار سوالاتی که شک برانگیز هستند یک ضربدر می گذارید. گذاشتن این ضربدر می تواند ذهنی باشد یا می توانید به منشی بگویید، ضربدر را بگذارد و در انتها وقت اضافه را به فکر روی این سوالها اختصاص دهید اگر به پاسخ رسیدید که آن را در پاسخنامه علامت بگذارید اما اگر به پاسخ نرسیدید ترجیحا بهتر است جواب ندهید چون هر سه سوالی که غلط بزنید یک پاسخ صحیح شما را پاک می کند. مثلا ممکن است شما به 15 سوال پاسخ بدهید اگر از این تعداد 6 سوال را غلط پاسخ داده باشید دو سوال درست شما را پاک می کند. یعنی 7 سوال درست پاسخ داده برای شما می ماند. این تکنیک به شما کمک می کند اراده نه گفتن به بعضی سوالات را پیدا کنید. یعنی به برخی از سوالات "نه" می گویید تا منفیهایتان بالا نرود، دیگر اینکه زمان به درستی مدیریت می شود و سوم اینکه آمار سوالات درست بالا می رود. 

تکنیکهای دیگری هم مثل تکنیک زمانهای نقصانی و استراتژی بازگشت وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد.

اما چگونه متوجه می شویم مطلبی را یاد گرفته ایم؟ یادگیری چهار ویژگی دارد. اول اینکه زمانی مطلب را یاد گرفته اید که بتوانید آن را با زبان خودتان بیان کنید نه به زبان کتاب. دوم اینکه بتوانید مطلب را برای شخص دیگری توضیح دهید و سوم اینکه بتوانید برای آن مطلب، جدول، نمودار یا دیاگرام ترسیم کنید. که این کار برای بچه های نابینا هم از نظر ذهنی امکان پذیر است. و می توان اجزاء و عناصر جدول را به همدیگر وصل کرد. و ارتباطات آنها را با هم پیدا کرد. چهارمین ویژگی یادگیری هم این است که بتوانید برای مطالب، علائم اختصاری تعریف کنید. در روزها و هفته های پایانی  و در نزدیکی کنکور، بحث خود تنظیمی اهمیت زیادی دارد. خود تنظیمی دو بال دارد فراشناخت و هوش هیجانی. زمانی می توان گفت کسی به خود تنظیمی رسیده است که بتواند فراشناخت یا هوش هیجانی را مدیریت کند. فراشناخت به مغز و اندیشه و فکر مربوط می شود . فراشناخت یعنی فکر در باره فکر. یعنی اینکه بدانید چه کاری انجام بدهید. هوش هیجانی به قلب و اراده مربوط می شود. هوش هیجانی یعنی حس کنید که در لحظه چه کاری انجام دهید. مثلا هوش هیجانی به فرد می گوید در این لحظه بهتر است خشم و خستگیت را در باره این درس کنترل کنیتا بتوانی آن را انجام دهی.خود تنظیمی در حفظ آرامش و اعتماد به نفس خیلی نقش دارد.

به عنوان مثال دانش آموز خود را می شناسد و می داند که صبحها چه درسی را بخواند بیشتر برایش مفید است. برخی ساعت 6 صبح بازدهی مطالعه خیلی خوبی دارند. برخی ساعت 2 عصر یادگیری عربیشان خیلی خوب است. و .. دانش آموزی که خود را شناخته است به دانش فراشناخت دست یافته است و بهتر می تواند خود را مدیریت کند و از موقعیتهای خود به خوبی استفاده کند. دانش آموزی که به فراشناخت و هوش هیجانی دست نیافته است نمی تواند از زحمتش نتیجه مطلوبی بگیرد. دانش آموزانی که خود را خوب شناخته اند معمولا در مطالعه جهش پیدا می کنند. ولی دانش آموزانی که فقط زحمت می کشند ولی نمی دانند در چه موقعیتی باید چه کاری را انجام دهند و در چه ساعتی چه درسی را بخوانند معمولا پیشرفت فرسایشی دارند .

دانش فراشناخت در کنکور خیلی به فرد کمک می کند اینکه خودتان را بشناسید مثلا اول سوالات عربی را جواب دهد یا به سوالات دین و زندگی برسد. این به شناخت دانش آموز از وضعیت روحی روانی خود بستگی دارد. و برای همه قاعده ثابتی وجود ندارد.

اما ترتیب دروس در کنکور چگونه است؟ در کنکور عمومی به ترتیب سوالات فارسی، عربی، دین و زندگی و سپس زبان انگلیسی قرار دارد. و در دروس اختصاصی اول ریاضی ، اقتصاد ، علوم و فنون، عربی تاریخ و جغرافی علوم اجتماعی فلسفه و منطق و سپس روانشناسی است. راس ساعت 8 صبح دفترچه سوالات عمومی به داوطلب داده می شود و هر درس شامل 25 سوال است داوطلبان عادی برای پاسخگویی به این 100 سوال 75 دقیقه وقت دارند ولی دانش آموزان نابینا حدود 97-98 دقیقه وقت خواهند داشت یعنی حدود یک سوم زمان به آنها اضافه می شود.

اگر از خودتان شناخت ندارید و نمی دانید بهتر است پاسخگویی را با کدام درس شروع کنید بهتر است به ترتیب خود دفترچه ها جواب دهید و روز کنکور کار متفاوتی انجام ندهید. بعد از پایان وقت پاسخ به سوالات عمومی دفترچه از شما گرفته می شود و بعد از چند دقیقه استراحت دفترچه سوالات اختصاصی به شما داده می شود که 180 سوال دارد که وقت قانونی برای پاسخگویی به آنها 165 دقیقه است که برای نابینایان به  این زمان حدود 55 دقیقه اضافه می شود. یعنی زمان پاسخگویی حدود 3 ساعت و 40 دقیقه می شود. در این دفترچه معمولا دانش آموزان وقت کم نمی آورند ولی در مورد دفترچه عمومی اکثرا با کمبود وقت روبرو می شوند. پس لازم است در مورد آن مدیریت زمان داشته باشید مدیریت زمان را تمرین کنید. مثلا وقتی در تمرینها چند بار وقت کم بیاورید کم کم مدیریت زمان را یاد می گیرید.

به خود و داشته هایتان اعتماد داشته باشیدتا الان هر کاری می شده انجام داده اید و دیگر زمان این نیست که کارهای جدید انجام دهید. به هر مقدار کاری که انجام داده اید اعتماد کنید و چه بسا با همان مقدار بتوانید نتیجه بگیرید. گاه دانش آموز با پاسخ دادن به 20 درصد سوالات نتیجه خوبی می گیرد. اما  گاه دانش آموزان دنبال رتبه های برتر یک رقمی و دو رقمی هستند که باید دنبال درصدهای بالاتر بروند. حتما آرامش خود را حفظ کنید به توانمندی خود اعتماد داشته باشید دست یابی به رتبه های یکرقمی و دو رقمی برای نابینایان هم شدنی است کما اینکه در سالهای اخیر چنین دانش آموزانی هم داشته ایم

هر دانش آموز نقاط ضعف و قوتی دارد انتظار نداشته باشید در همه درسها قوی باشید حتی رتبه های برتر نیز در درسهایی ضعیف هستند ضعیف بودن در یک یا چند درس دلیل بر این نیست که نتیجه نگیرید چون سوالات کنکور از 12 درس است. اگر در دو سه درس ضعیف باشید، در 8-9 درس می توانید جبران کنید که در این درسها هم 2-3 درس می تواند نقطه قوت شما باشد.

بنابر این درسهای ضعیف را می توانید با درسهای قوی پوشش دهید. برای درسهایی که از پایه و اساس ضعیف بوده اید دیگر تلاشی نکنید و در درسهایی که ضعیف هستید اگر صفر درصد بزنید بهتر از این است که منفی جواب بدهید. اگر در درسهای ضعیف یک یا دو مبحث است که بلد هستید روی آن چند مبحث کار کنید شاید در کنکور از آنها سوال آمد و توانستید جواب دهید. اگر هیچ مبحثی نیست که به آن علاقمند باشید یا آن را بلد باشید رویش وقت نگزارید و بگذارید درصد پاسخگویی آن صفر بماند که این بهتر است. و نکته پایانی اینکه از روزهای آخر به فکر ساعات خواب و بیداری خود باشید . سعی کنید صبحها ساعت 6 از خواب بیدار شوید چون روز کنکور باید ساعت 7 در حوزه آزمون باشید. چند روز قبل از آزمون کارت ورود به جلسه توزیع می شود دانش آموزانی که حوزه نامشخص دارند باید از روزهای قبل حوزه را پیدا کنند تا روز کنکور با استرس آدرس مواجه نشوند.

اگر دغدغه منشی و وقت اضافه را دارید نیز دو سه روز قبل مسئول حوزه تان را پیدا کنید و به او یادآوری کنید و بگویید سازمان سنجش برای من منشی و دفترچه بریل و وقت اضافه در نظر می گیرد شما هم در جریان باشید تا روز کنکور من با استرس مواجه نشوم اگر مسئول حوزه اظهار بی اطلاعی کرد سریع به مرکز سازمان سنجش در شهر یا استانتان مراجعه کنید که پیگیر این وضعیت باشند

 

.....‌‌‌‌......آموزش

*ده علامت پایین بودن سطح اکسیژن در مبتلایان به کرونا

آگاهی از نشانه‌های هشداردهنده سطح کم اکسیژن خون در بیماران کرونایی بسیار مهم است.

سطح اکسیژن موجود در SpO۲ خون، میزان اکسیژن موجود در خون است که به قسمت‌های مختلف بدن منتقل می‌شود، جایی که گلبول‌های قرمز خون اکسیژن را از ریه‌ها جمع می‌کنند و سپس آن را به تمام قسمت‌های بدن می‌رسانند.

سطح اکسیژن در خون نشان می‌دهد که تمام سلول‌ها اکسیژن کافی دریافت می‌کنند و هیچ کمبودی وجود ندارد. سطح SpO۲ نشان دهنده کفایت اکسیژن رسانی از ریه‌ها به گلبول‌های قرمز و میزان تأمین اکسیژن در قسمت‌های بدن است، بنابراین اکسیژن کم خصوصاً در بیماران مبتلا به ویروس کرونا باعث نگرانی می‌شود.

، محدوده طبیعی سطح اکسیژن در خون ۷۵-۱۰۰ میلی متر جیوه است و دامنه پایین آن کمتر از ۷۰ میلی متر جیوه است.

اگر سطح اکسیژن در خون به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یابد، این نشان دهنده یک موضوع بسیار مهم بوده و ممکن است به معنای کمبود اکسیداسیون خون باشد، به گونه‌ای که سلول‌ها، بافت‌ها و اعضای بدن مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن را دریافت نمی‌کنند. در چنین حالتی فرد نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد تا با یک درمان مناسب سطح اکسیژن خون را احیا کند.

علائم و نشانه‌هایی که کاهش سطح اکسیژن در خون را نشان می‌دهد به شرح زیر است:سردرد، سرگیجه، تنفس سریع، تنگی نفس، بی خوابی، سوزن سوزن شدن، فشار خون بالا یا نوسان فشار خون و بی ثباتی، ضربان قلب سریع، احساس اختلالات بینایی،گیجی و از دست دادن تمرکز.

برای افراد سالم و عادی، نسبت ۷۰ میلی متر جیوه بسیار خوب است و اگر درصد آن کمتر از این باشد، باید با پزشک مشورت شود، اما برای بیمار مبتلا به کرونا، سطح اکسیژن وی نباید کمتر از ۹۱ میلی متر جیوه باشد، بنابراین باید به خوبی کنترل شود.

در صورت کمبود دستگاه‌های اکسیژن، گزینه‌های زیادی مانند قرار گرفتن در جای مناسب، برای بازیابی سطح اکسیژن در خون وجود دارد. اما اگر فردی به این درمان‌های خانگی پاسخ ندهد و سطح اکسیژن ساعت‌ها همچنان کاهش یابد، به ویژه برای افرادی که از تنگی نفس یا عوارض ریه رنج می‌برند و یا افراد مسن که ممکن است به سرعت وضعیت سلامت آن‌ها بد ‌شود، باید کمک فوری پزشکی انجام شود.

 

.........ورزشی

*رکورد دست‌نیافتنی این زن بالاتر از دایی و رونالدو! 

کریستین سینکلر، فوتبالیست ملی‌پوش کانادایی، با 186 گل ملی بالاتر از علی دایی و کریستین رونالدو رکورددار بیشترین گل ملی در جهان فوتبال است.

کریستیانو رونالدو یکی از بهترین بازیکنانی است که تاکنون پا به مستطیل سبز فوتبال نهاده و او به تازگی موفق شده تا با درخشش در یورو 2020 با رکورد تاریخی بیشترین تعداد گل ملی فوتبال مردان که پیش از این به تنهایی در اختیار علی دایی بود، برابر شود.

علی دایی و کریستیانو رونالدو هر دو با 109 گل بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال مردان را دارند اما رونالدو حتی اگر در تمام بازی های باقی مانده اش در یورو هت تریک هم بکند، نمی تواند به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال برسد.

برای رسیدن به رکورد بیشترین گل ملی در فوتبال، رونالدو باید 77 گل دیگر به ثمر برساند و حتی در آن صورت هم تازه با رکورددار فعلی بیشترین تعداد گل ملی، برابر خواهد شد.

در حال حاضر، رکورد بیشترین تعداد گل ملی در فوتبال در اختیار خانم کریستین سینکلر است. فوتبالیستی 38 ساله از کشور کانادا. سینکلر تاکنون 186 گل با پیراهن تیم ملی کانادا به ثمر رسانده است.

سینکلر که در پست هافبک تهاجمی بازی می کند، تا کنون در 297 بازی ملی برای کانادا به میدان رفته است. او همچنین قرار است در مسابقات المپیک توکیو نیز تیم ملی فوتبال زنان کانادا را رهبری کند.

ابی وامباخ

کریستین سینکلر در ژانویه سال 2020 هنگامی که از رکورد ابی وامباخ، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا که در 255 بازی ملی اش 184 بار راه دروازه حریفان را یافته بود عبور کرد، به بهترین گلزن جهان فوتبال در عرصه های بین المللی تبدیل شد.

میا هام

میا هام، یک فوتبالیست بازنشسته دیگر از تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در رده سوم بهترین گلزنان جهان فوتبال در بازی های ملی قرار دارد. میا هام در طول دوران بازی اش 158 گل ملی به ثمر رساند. او که اکنون 49 ساله است از سال 1987 تا 2004 برای تیم ملی آمریکا به میدان می رفت.

کریستین لیلی

یک فوتبالیست آمریکایی دیگر در این لیست... کریستین لیلی در 354 بازی خود برای تیم ملی زنان آمریکا، 130 گل به ثمر رساند. او در سال های 1987 تا 2010 برای تیم ملی آمریکا بازی کرد و رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی در طول تاریخ در جهان فوتبال شد.

بریجیت پرینتز

این فوتبالیست آلمانی سه بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازیکن سال برگزیده شده است. او در 214 بازی ملی برای تیم ملی آلمان 128 گل به ثمر رساند. پرینتز در سال 2014 از فوتبال خداحافظی کرد.

جولی فلیتینگ

جولی فلیتینگ، فوتبالیست اسکاتلندی در تنها 121 بازی که برای تیم ملی اسکاتلند به میدان رفت 116 بار موفق به گلزنی شد. او همچنین وجه تمایز جالب دیگری نیز با دیگر فوتبالیست های جهان دارد. جولی فلیتینگ هم در تیم ملی فوتبال اسکاتلند و هم در تیم ملی بسکتبال این کشور بازی می کند.

الکس مورگان

الکس مورگان احتمالا یکی از محبوب ترین بازیکنان زن فوتبال جهان در سال های اخیر است. مورگان در 178 بازی خود برای تیم ملی فوتبال آمریکا 110 گل به ثمر رسانده است. او تنها 31 سال دارد و هنوز هم یکی از مهره های کلیدی در تیم ملی آمریکا است.

شکی نیست که علی دایی و کریستیانو رونالدو بیشترین تعداد گل در فوتبال بین المللی مردان را دارند، اما رونالدو هنوز راهی طولانی برای رسیدن به رکورد بیشترین تعداد گل ملی در جهان فوتبال را در پیش دارد.

 

.........حوادث

*نقشه شوم زوج تبهکار برای مرد نیکوکار

سناریوی زوج تبهکار برای اخاذی از مرد نیکوکار با مرگ وی و دستگیری متهمان پایان یافت. روزاول تیر امسال خانواده مرد سرشناسی با مراجعه به پلیس قم  از ناپدید شدن پدرشان خبر دادند. با شروع تحقیقات مشخص شد که این مرد ۶۶ ساله از افراد سرشناس و نیکوکار شهر بوده که صبح همان روز سوار بر خودروی پژو ۲۰۶ خود از خانه خارج شده و دیگر خبری از او نشده است. در حالی که تحقیقات برای یافتن سرنخی از وی ادامه داشت، عصر چهارشنبه دوم تیر مأموران کلانتری فرودگاه امام خمینی حین گشت در منطقه به یک خودروی پژو ۲۰۶ که در مسیری خلاف جهت  در حرکت بود، مشکوک و وقتی برای بررسی ماجرا به خودرو نزدیک شدند، دریافتند زن و مرد جوانی داخل خودرو با هم درگیر هستند. اما مرد راننده به محض دیدن خودروی پلیس با سرعت فرار کرد.

مأموران نیز با تعقیب خودرو به راننده دستور ایست دادند اما وی بی توجه به دستور پلیس به فرار ادامه  داد تا اینکه پس از دقایقی تعقیب و گریز سرانجام پلیس موفق به متوقف کردن خودرو شد. هنگامی که مأموران برای بازرسی خودرو زن و مرد جوان را پیاده کردند، ناگهان با پیکر مردی میانسال روی صندلی عقب رو‌به ‌رو شدند که دست و پایش را بسته بودند و نفس نمیکشید. در ادامه بررسیها خیلی زود هویت جسد شناسایی و مشخص شد وی همان مرد نیکوکار قمی است که روز قبل گزارش ناپدید شدنش اعلام شده بود. بدین ترتیب مرد جوان و همسر صیغه‌ ای ‌اش به اداره آگاهی تهران منتقل شدند و به  ربودن مرد ۶۶ ساله اعتراف کردند.

با توجه به اینکه متهمان منکر قتل بودند، جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. با شروع تحقیقات مرد معتاد گفت: من و همسرم وضع مالی بدی داشتیم. از آنجا که این مرد در شهر قم به نیکوکاری معروف بود به همسرم گفتم به سراغش برود و از او درخواست کمک کند. چند باری این اتفاق افتاد و او هم به همسرم کمک کرد تا اینکه تصمیم گرفتیم او را گروگان بگیریم و پول کلانی به جیب بزنیم. روز حادثه همسرم به سراغش رفت و از او خواست به خانه ما بیاید تا با کمک وی مرا برای ترک اعتیاد به کمپ ببرند.

او که حرف همسرم را باور کرده بود، به خانه ما آمد بعد هم سه نفری سوار خودرویش شدیم و در مسیر کمپ ناگهان من با چاقو به او حمله کردم و با تهدید دست و پایش را بستیم و روی صندلی عقب انداختیم بعد هم کارت بانکی ‌اش را گرفتیم و به سمت تهران منطقه رباط کریم آمدیم و تا میتوانستیم، از حسابش پول برداشتیم. تا اینکه ۲۴ ساعت بعد وقتی میخواستم دوباره از حسابش پول بردارم، آنقدر مواد کشیده بودم که رمز کارت را اشتباه زدم و کارت سوخت. وقتی به سراغ این مرد آمدم، متوجه شدیم نفس نمیکشد و مرده است. ما او را نکشتیم شاید از گرما مرده باشد.

بعد هم سر این موضوع که جسدش را چکار کنیم، با همسرم درگیر شدیم که پلیس ما را دستگیر کرد. بدین ترتیب پرونده این زوج به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران و بازداشت آنها برای تحقیقات بیشتر به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران سپرده شد. همچنین از آنجا که علت مرگ هنوز مشخص نیست، کارآگاهان دو فرضیه را در این قتل مورد بررسی قرار داده ‌اند؛ نخست اینکه احتمال میرود زوج تبهکار مواد مخدر یا ماده بیهوشی به این مرد تزریق کرده باشند که باعث مرگ وی شده است یا بر اثر گرسنگی و تشنگی و گرما  جان باخته باشد که مأموران باید برای تعیین علت دقیق مرگ منتظر جواب پزشکی قانونی باشند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *