شناسه خبر: 33847 منتشر شده در مورخ: 1400/3/26 ساعت: 12:24 گروه: اجتماعی  
فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، الزام است

فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه، الزام است

مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان گفت: فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی بهترین بستر برای آموزش مهارت های زندگی و مهیا شدن دانش آموزان برای زندگی در اجتماع می باشد و این فعالیت ها برای دانش آموزان استثنایی الزامی است.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، علی حجابی مدیر پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با طرح این سوال که از نگاه خانواده ها، فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی یک انتخاب هستند یا یک الزام، به توصیف اهمیت جایگاه فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی در تعلیم و تربیت دانش آموزان و به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه پرداخت.

وی فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی را بهترین بستر برای آموزش مهارت های زندگی و مهیا شدن دانش آموزان برای زندگی در اجتماع دانست و خاطرنشان کرد: شاید مهم ترین وظیفه ما در مدیریت پرورشی و تربیت بدنی این باشد که با برنامه ریزی های مدون به ارتقای جایگاه و اهمیت این فعالیت ها در خانواده ها کمک کنیم.

حجابی گفت: باید از نگاه به فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی به عنوان فعالیت های فوق برنامه اجتناب شده و اولا این فعالیت ها را به عنوان بخش مهم و حائز اهمیت از برنامه های دانش آموزان پذیرفت، ثانیا برای ارتقای کیفی و کمّی آنها برنامه ریزی و اقدام نمود.

وی  وجه تمایز و اهمیت مضاعف فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقایسه با دانش آموزان عادی را جنبه توان بخشی این فعالیت ها و نیز ابزاری برای پیشگیری از معلولیت های ثانویه عنوان نمود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *