شناسه خبر: 3365 منتشر شده در مورخ: 1393/1/26 ساعت: 08:55 گروه: فرهنگی  
عادت به خرید کتاب های ارزان از بین رفته است
یک شاعر و روزنامه نگار:

عادت به خرید کتاب های ارزان از بین رفته است

آرش شفاعی معتقد است: یکی از تفاوت های نمایشگاه امسال با سال گذشته این است که عادت به خرید کتاب ارزان در مشتریان از بین رفته است و از این بابت شاهد خرید بیشتر کتاب خواهیم بود.

«آرش شفاعی» شاعر و روزنامه نگار در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب روند تغییرات فرهنگی دولت یازدهم را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: معتقدم باز شدن نسبی فضا و ایجاد تعامل فعال با فعالان عرصه فرهنگ تا حد زیادی قابل لمس است اما همچنان معتقدم دولت باید تصدی گری خود را در امور فرهنگی کاهش دهد و به سمت حمایت از نهادهای مدنی و صنفی برود.

وی ادامه با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت کتاب در سال های اخیر یادآور شد: معتقدم کسانی که دوستدار و مشتری واقعی کتاب هستند در بدترین موقعیت های مالی و اقتصادی نیز از طلب تازه های عرصه نشر عقب نمی مانند. البته تثبیت قیمت کاغذ برای مشتریان کم رغبت به کتاب، خبر بهتری است زیرا باعث می شود خانواده ها بار دیگر به خرید این کالای حیاتی فرهنگی اقبال نشان دهند.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر همچنان باید به فکر ایجاد ساز و کارهای اجرایی برای متعادل تر شدن قیمت کتاب بود. تفاوت نمایشگاه امسال با سال گذشته این است که عادت به خرید کتاب ارزان در مشتریان از بین رفته است و از این بابت شاهد خرید بیشتر کتاب خواهیم بود.

شاعر مجموعه «درحد مرگ» در پایان گفت: به نظرم روند برگزاری نمایشگاه کتاب امسال را در مقایسه با سال های گذشته با سر و صدای کمتر و آرامش بیشتر صورت می گیرد. ولی همچنان ایرادی های عمده ای نظیر نامناسب بودن محل برگزاری نمایشگاه پابرجاست. به نظر می رسد باید تغییرات عمده تر در شکل و ساختار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را در سال های آینده انتظار داشت. در عین حال معتقدم همچنان باید نمایشگاه کتاب را به عنوان محلی برای عرضه بزرگ و پرحجم کتاب به مشتریان انبوه حفظ کرد زیرا مشتریان کتاب در کشور ما به نمایشگاه وابسته شده اند و از بین بردن این ساختار جا افتاده عوارض فراوانی برجای خواهد گذاشت.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *