شناسه خبر: 33587 منتشر شده در مورخ: 1400/2/20 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می‌شود

امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی قزوین به صورت حضوری برگزار می‌شود

رییس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی قزوین گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی پایه نهم و دوازدهم که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا،سید معرفت‌الله احمدی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در پایه نهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در امتحانات نیازمند منشی هستند، اظهار داشت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی تدابیر لازم در زمان برگزاری امتحانات اندیشیده شده است.

احمدی تاکید کرد: خانواده‌ها هیچ گونه نگرانی در مورد برگزاری امتحانات نهایی نداشته باشند، امتحانات در فضاهای بزرگتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار ۴۵۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و ۷۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات این کلیه دانش آموزان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

احمدی در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه، تاکید کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه‌ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این مسوول تصریح کرد: آموزش مجازی دانش آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و اگر دانش آموز فراگیر نیازمند کلاس‌های جبرانی باشد در طول تابستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این آموزش‌های تداوم خواهد داشت.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *