شناسه خبر: 3316 منتشر شده در مورخ: 1393/1/23 ساعت: 14:02 گروه: سیاسی  
آمریکا موظف به صدور ویزا برای سفیر ایران است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا موظف به صدور ویزا برای سفیر ایران است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا موظف به رعایت مقررات میزبانی سازمان ملل و صدور وزیر برای سفیر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایران سپید«سیدحسین نقوی حسینی»  با اشاره به مانع تراشی آمریکا بر سر صدور ویزا برای «حمید ابوطالبی» سفیر انتخابی ایران برای سازمان ملل گفت: انتخاب سفرا و کارشناسان سیاسی مستقر در سازمان ملل از سوی کشورهای عضو در چهارچوب مقررات سازمان ملل متحد صورت می گیرد.


وی با تاکید بر این که آمریکا موظف است مقررات مقر را رعایت کند، افزود: آمریکا در این زمینه فقط میزبان سازمان ملل است و باید به مقررات مقر عمل کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: مرجع رسیدگی به تخلف آمریکا در صدور ویزا برای سفیر ایران، سازمان ملل است و باید آمریکا را ملزم کند که ویزای سفیر ایران را صادر کند و در غیر این صورت موضوع در دادگاه لاهه باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

نقوی حسینی اقدامات این چنینی تندروهای آمریکا در قبال ایران را در راستای پروژه مانع سازی بر سر مذاکرات هسته ای ایران دانست و گفت: اقداماتی از این دست از جمله اظهارات ضد و نقیض در قبال ایران، طرح مساله حقوق بشر و موشک های ایران و یا حمایت از قطعنامه پارلمان اروپا همگی با رویکرد مانع تراشی بر سر حصول نتیجه از مذاکرات هسته ای صورت می گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همه این اقدامات، قطعاتی از یک پازل کلی هستند که آمریکایی ها برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات با ایران پیگیری می کنند تا ایران را دچار عصبانیت کنند و در نهایت ایران میز مذاکره را ترک کند.

وی افزود: این اقدامات مانعی برای ایران که به دنبال مذاکرات مستدل و علمی در چارچوب منافع ملی است، نخواهد بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *