شناسه خبر: 3246 منتشر شده در مورخ: 1393/1/19 ساعت: 10:35 گروه: ورزشی  
پنج رشته ورزشی نابینایان به بازی های پاراآسیایی اینچئون اعزام می شوند

پنج رشته ورزشی نابینایان به بازی های پاراآسیایی اینچئون اعزام می شوند

رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت:ورزشکاران نابینا در پنج رشته گلبال،جودو، شنا، دوومیدانی و فوتبال پنج نفره به بازی های پاراآسیایی اینچئون اعزام می شوند.

ˈمحمد رضا مظلومیˈامروز دوشنبه  افزود:به غیراز گلبال که در دو بخش مردان و زنان به اینچئون اعزام می شوند در چهار رشته دیگر فقط مردان به این رقابت ها اعزام می شوند.

وی ادامه داد:اردوی تمامی این رشته ها بجز گلبال مردان که از بهمن ماه سال 92 آغاز شده است از اردیبهشت ماه 93 آغاز خواهد شد.

تیم ملی گلبال کشورمان قرار است در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک برزیل که از پنجم تا پانزدهم تیرماه در فنلاند برگزار می شود شرکت کند و برهمین اساس اردوهای این تیم پیش از اردوی سایر تیم های آغاز شده است.

مظلومی با بیان اینکه ورزش های خاص همچون ورزش نابینایان به دلیل شرایط ویژه توان جذب حامیان مالی را ندارند،گفت:حضور قدرتمند در اینچئون و کسب مدال نیازمند حمایت ویژه مسئولان نظام و ورزش است تا ورزشکاران بتوانند با انگیزه و انرژی مضاعف در رقابت ها شرکت کرده و حداقل جایگاه قبلی خود را حفظ کنند.

مظلومی خاطر نشان کرد:تیم های ورزشی نابینایان چهار سال قبل برای حضور در بازی های آسیایی گوانگجو چین هشت مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتند که در این دوره به دلیل مشکل تحریم ها و اعتبار ناکافی به چهار مرحله کاهش یافت .

وی کاهش تعداد اردوهای تیم های ملی اعزامی به بازی های پاراآسیایی را عاملی در جهت کاهش توان فنی و جسمانی ورزشکاران دانست و افزود:این شرایط موجب می شود تا کار ورزشکاران در این رقابتها خیلی سخت شود و شانس آنان برای حفظ جایگاه یا کسب مدال تا حدقابل توجهی کاهش یابد.

رییس فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان در خصوص امکان برگزاری اردوی تیم ملی گلبال در بلژیک و انجام بازیهای دوستانه برای این تیم گفت: ما همچنان به دنبال اعزام تیم به بلژیک در اردیبهشت ماه برای ارتقا سطح آمادگی بازیکنان هستیم تا بتوانیم ضمن ارتقا جایگاه در مسابقات قهرمانی جهان، سهمیه پارالمپیک نیز کسب کنیم.

مظلومی خاطر نشان کرد که رشته های ورزشی نابینایان و جانبازان و معلولین جزو رشته های پر مدال هستند و خوب است که مسئولان ورزش کشور وظیفه خود را در قبال این قشر خاص انجام داده و امکانات و اعتبارات لازم را در اختیار این ورزشکاران قرار دهند تا با انگیزه بیشتری دررقابت های بین المللی افتخار آفرینی کنند.

دومین دوره بازی های پاراآسیایی اواخر مهر ماه امسال در اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *